[quote=boidis12|63502013]Varför uppfattar du att inte var rånet var det primära och mest sannolika anledningen till
att er polare E**** uppsöker paret Lekanders hus ?
Är det E****:s och andras hjärnspöken som spökar nu igen ?
Du glömde att E**** kammar sig och sitter och pissar också , lägg till 3-4 minuter .
Så det är tiden som E**** hade på sig som är den besvärligaste biten att förstå nu igen ?
Du vet ju redan att E**** kan ha kört minst 300 km/h enligt Flintstones beräkning .

Titta i FUP så blir det lättare att räkna ut hur länge det tog .
Och tidpunkten för parets död är naturligtvis nån gång mellan överföringen av pengar
runt 15-tiden och när E**** börjar resan kl 15,32 mot Borensberg .

Jag förstår inte varför rättsläkarn sitter och svamlar om detta .

[/QUOUT]
Jag uppfattar inte rånet som det primära på grund av våldets art. Jag tycker att den brutaliteten tyder på att någon vill döda. Om syftet bara var att få dem ur stånd att sätta dit honom, så hade han bara släck som.
Att Edvins egna hjärnspöken har med mordet att göra ör jag säker på, men jag vet varesig något om dom eller några andra hjärnspöken.
Jag hade missat att överföringen skedde klockan 15. Med den vetskapen tror jag som du att morden skedde tre straxt efter tre. Han ska ju haft tiden att hälla ut alla flaskor oxå. Tjugo över två var han i Mjölby. Det betyder att min uppskattning på en halvtimma kanske är rimlig. Jag tänker att det är skönt att det gick fort så paret slapp leva i denna dödsskräck någon längre tid.
Men att rättsläkaren har svårt att bekräfta det är ju självklart bekymmersamt.