Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Det var innan kinapaketen började välla in 2017 gjorde svenska delen förlust som tur är så införde man avgift för paketen så det kanske vänder eller får man väl höja den till 125 som det var tidigare då kanske man t.o.m kan skicka lite pengar till Danmark o täcka deras förlust med...
Tycker att du kimdahl skall återgå till ditt arbete på Posten och inte sitta här och spilla tid på att försvara ett sådant korrupt och värdelöst företag -ett företag som gått i konkurs för många år sedan om det inte var subventionerat av skattepengar.
Men tro inte att detta kan hålla på i alla evighet - när allmänheten fått nog och tillräcklig dålig publicitet börjar sippra in i politikernas hjärnor så kommer förr eller senare en "likvidering" av Postnord.
Gällande KINAPAKET har jag gjort min egen lilla utredning - skickade efter 16 extremt billiga saker från Kina 20 februari. Av dessa har 9 stycken kommit - 2 till mitt postombud för uthämtning - 6 direkt i min brevlåda och ett krav från Posten rörande 77.04 öre. De flesta hade ett värde och var inte markerade som gåva.
Om man tror att dessa småpaket går till Tullen så är man riktigt naiv. Tullen har ju inte bemanning ens för att stoppa massor av vapen och droger som kommer över våra gränser varje dag.
Så om någon tror att de står och sprättar små Kinapaket för massor av resurser så har de personerna en väldigt dålig slutledningsförmåga.
Nu sökte jag på kolli-id för att se vad som stod på paketet men där kom det upp tomt på Postens sida.
Skrev då ett mail till Posten där jag kräver att få information om avsändare, avsändarland och innehåll - det är det minsta man kan kräva om man skall betala deras 77 kr i avgift.
Råder alla som får ett krav från Posten att göra detsamma så får vi se hur länge de kan hålla på med dessa dumheter.