2018-03-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
"troligtvis" "våldtagit" "ett flertal" – alla högertrolls förhoppningar om att ett av deras hatobjekt nu ska kölhalas (ytterligare) tar allt mer hypotetiska former.

Jag förstår att det är jobbigt att erkänna men ni har verkligen inte torrt om fötterna. (Förhoppningar och önsketänkande räknas inte i rättegångar, ni förstår det va?)

Jag tror att FV kommer att få någon form av upprättelse men han kommer inte kunna utöva sitt yrke längre pga alla troll på Twitter etc som inte kommer att lämna honom ifred alldeles oavsett vad.

En sak jag tycker är intressant är hur många tycker att det är helfestligt att alla från Timell till Virtanen (nej de är verkligen olika) åkt dit i #metoo-hetsen, att man ser en allmän skadeglädje att kändisar/framgångsrika män åkt dit, att en massa mediamän (potentiellt) visat sig vara svin? Är det för att det på något märkligt sätt legitimerar andra svin? Är det helt enkelt så att det anses positivt att SD-riksdagsledamöter och andra kriminella element plötsligt får lite lugn när de delar spalterna och skvallersajterna med "helt vanliga", ja till och med vänster-märkta, kändisar?

Är det helt enkelt ……… vågar jag säga det ………? Den åh-så-svenska avundsjukan som gör sig påmind, igen?

Fast det där är ju bara något du hittar på och presenterar som en etablerad sanning. Det är just vänsterliberaler som har visat sig vara svin, inte SD-män eller nationalister. För många kommer det inte som någon överraskning: utanför er bubbla är det välkänt att ni egentligen är dåliga människor, ert godhetssignalerande funkar bara internt, andra skrattar åt idiotin.
Det roliga med just offren i #metoo är så klart att de själva har verkat för och möjliggjort ett samhällsklimat där en sån kampanj kan startas. Kan du inte se ironin och humorn i det?
Citera
2018-03-13, 21:22
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad i helskotta har SD med saken att göra? Virtanen blev sänkt av andra vänster-märkta så förstår inte detta iver med att blanda in SD har med saken att göra. Inte så det var någon SD-kampanj för att nu ska just Virtanen sättas dit och man värvade Cissi Wallin för att göra det. Sedan har det varit en SD-ledamot...

Det stämmer Virtanen kommer ha svårt att utöva sitt gamla yrke med det kommer inte bero på att högertroll kommer infektera allt han vågar sig på att göra i framtiden offentligt med att tvittra. Nej det kommer såklart röra sig om mest CWs fans och kvinnor som tycker att denna man inte har i det offentliga att göra efter att ett dussin antal kvinnor anklagat honom för dumheter. Orättvist eller ej handlar det liksom inte om. Det är bara så det är. Virtanen kommer ses av kvinnor som en våldtäktsman och slusk.

Jag tror att högertroll i kombination med ett gäng radikala feminister gemensamt kommer att se till att FV inte kan fortsätta jobba inom media, så där har vi samsyn. Att han är en journalist som är väldigt anti-SD torde väl varit rätt tydligt genom åren, eller vad säger du? SD-kampanj är väl att ta i men jag tror definitivt att diverse kriminella SD-are log extra brett när just han fick på pumpen …
Citera
2018-03-13, 21:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tror att högertroll i kombination med ett gäng radikala feminister gemensamt kommer att se till att FV inte kan fortsätta jobba inom media, så där har vi samsyn. Att han är en journalist som är väldigt anti-SD torde väl varit rätt tydligt genom åren, eller vad säger du? SD-kampanj är väl att ta i men jag tror definitivt att diverse kriminella SD-are log extra brett när just han fick på pumpen …

Men åter igen vad har SD med det minsta med denna saken att göra? Det var liksom inga från SD som åkte dit i Metoo så att de ens behövde en Virtanen för att ta bort fokus som du skriver. Det fanns betydligt fler vänsterprofiler än just han som åkte dit med en smäll helt på egen hand.

Jag tror många av en åsikt över hur samhället ska se ut inte direkt blir ledsna när en annan faller från sin höga häst. De som i fallet med Virtanen förmodligen kommer vara de som är mest på han vad han än gör är de som trodde han var just en feminist men visat sig vara en hycklare av rang, dvs feminister. Sedan kommer inte SD:are att direkt gråta över saken men detta handlar åter igen inte om SD hur du än vill få det till det. Kanske detta med om en lögn upprepas tillräckligt många gånger så blir det en sanning är mer vad du är ute efter.
Citera
2018-03-13, 21:38
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Fast det där är ju bara något du hittar på och presenterar som en etablerad sanning. Det är just vänsterliberaler som har visat sig vara svin, inte SD-män eller nationalister. För många kommer det inte som någon överraskning: utanför er bubbla är det välkänt att ni egentligen är dåliga människor, ert godhetssignalerande funkar bara internt, andra skrattar åt idiotin.
Det roliga med just offren i #metoo är så klart att de själva har verkat för och möjliggjort ett samhällsklimat där en sån kampanj kan startas. Kan du inte se ironin och humorn i det?

Exakt vad är det jag hittar på och presenterar som "etablerad" sanning? Jag spekulerar ju bara.
Vänsterliberaler kan vara exakt lika sviniga som högernationalister även om jag tycker det känns som att det finns en (extremt stor) överrepresentation av sviniga män inom den senare. Där verkar det legio att vara ett debilt iq-befriat asshole utan koll på någonting förutom sin egen trånga lilla världsbild. Men om vänstermän som anser sig överlägsna, öppna och feministiska för att sen visa sig vara precis likadana som de de bespottar tycker även jag att det är rätt underhållande och ser gärna dessa uthängda för alla att beskåda.

Nu är jag ju själv inte en, så jag förbehåller mig rätten att fortsätta bespotta vem fan jag vill.
Citera
2018-03-13, 21:43
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men åter igen vad har SD med det minsta med denna saken att göra? Det var liksom inga från SD som åkte dit i Metoo så att de ens behövde en Virtanen för att ta bort fokus som du skriver. Det fanns betydligt fler vänsterprofiler än just han som åkte dit med en smäll helt på egen hand.

Jag tror många av en åsikt över hur samhället ska se ut inte direkt blir ledsna när en annan faller från sin höga häst. De som i fallet med Virtanen förmodligen kommer vara de som är mest på han vad han än gör är de som trodde han var just en feminist men visat sig vara en hycklare av rang, dvs feminister. Sedan kommer inte SD:are att direkt gråta över saken men detta handlar åter igen inte om SD hur du än vill få det till det. Kanske detta med om en lögn upprepas tillräckligt många gånger så blir det en sanning är mer vad du är ute efter.

SDare behöver inte #metoo för att "åka fast" de klarar sig alldeles utmärkt själva de klåparna.

Och jag upprepar detta igen: om det bevisas utom rimligt tvivel att Virtanen våldtagit någon tycker även jag att han ska både lagföras och spöas upp ordentligt. Jag bara påstår, liksom många andra, att det inte ÄR bevisat, förstår inte vad det är som svider så med att vi är några som är tveksamma till detta?

Det var jag redan direkt när jag fick höra om det och HELVETE vad det inte gick att säga ens "men jag är inte säker på att …" PANG sa det så fick man det i fejan, både från vänster (feminazis) och höger (vanliga nazis och allmänt drägg) … Men jag står kvar på samma plats; tycker inte att det är bevisat någonting och är mest chockad över skitmedias rapportering av det hela (de vill ha ryggarna fria till varje pris och har varit otroligt fega i detta)
Citera
2018-03-13, 21:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFirmin
Eventuellt brott är utrett och nedlagt, lär bli fängelse för Wallin. Att hon som fler barnsmor fortsätter och utsätter sig för fängelse visar hur gränslös hon är.
Det troliga är att hon inte döms till fängelse. Det blir nog villkorlig dom, dagsböter och skadestånd. Det är ovanligt med fängelsedom vid förtalsmål.
Citera
2018-03-13, 22:35
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Du blir alltmer desperat i ditt försvar av denne dubbelmoralens främsta företrädare. Just dubbelmoralen är orsaken till hans fall, inte att han dömts för brott. En man som trumpetar ut sina feministiska böjelser, samtidigt som han trakasserar en kvinna som kommer tillbaka från mammaledighet genom att upprepat fråga henne "om hon är slapp i fittan", saknar medvetenhet om vad som byggt hans karriär.
exakt!! dubbelmoralen är det som stör mig mest

dirtyrobber2018 kan du bara dra härifrån så vi kan fortsätta götta oss i vidrik fittanens fall
Citera
2018-03-13, 22:39
Medlem
powderfuckers avatar
haha älskar att denna tråd hade somnat av sig men är het nu pga att dirtyrobber2018 envisas med att käfta. lite samma dumhet som att virtanen anmälde för förtal o de uppmärksammades under själva kvinnodan (sparka bikupa)

mycket likheter mellan dig och virtanen dirtyrobber2018 ni borde bilda klubb
Citera
2018-03-13, 22:41
Medlem
UT64s avatar
En smula humoristiskt att Virtanens shills hela tiden återkommer till SD.

Här har vi ett fall, Virtanengate, där det inte finns en sverigedemokrat så långt ögat når.
Alla inblandade har Värdegrunden(TM) stämplad i pannan, och har alla de rätta åsikterna
i de rätta frågorna. Vi har journalister, feminister, redaktörer och proffstyckare..
Vi har sossar och moderater och liberaler..

Men ÄNDÅ är det på något vis SDs fel!

Jag tolkar detta som att de är hjälplösa när det inte har snuttefilten till hands. Alltså
det eviga tjatande om SDs ondska, och blivit så förvirrade att de klagar på SD av bara
farten.
Citera
2018-03-14, 05:20
Medlem
musttomtes avatar
http://www.friatider.se/fredrik-virtanen-har-bytt-namn-till-karl-fredrik-ramqvist
Varför byter han namn om han nu är så oskyldig och så svenskt namn som möjligt. Nu kanske SD är bra.. Jag skulle med vilja byta till Adolf.

Det är "extremt otäckt" av Expressen att gå ut med våldtäktsanklagade Fredrik Virtanens namn, enligt Lisa Bjurwald, veteran från vänsterextrema Expo.
http://www.friatider.se/v-nstervrede-ver-att-virtanen-h-ngs-ut

Karl Fredrik Ramqvist har kommit alldeles för lätt undan. Droga ner brudar bara för att få doppa. Det finns horor i Stockholm så man kan betala och ha det 20 gånger skönare med.
Senast redigerad av musttomte 2018-03-14 kl. 05:29.
Citera
2018-03-14, 09:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
En smula humoristiskt att Virtanens shills hela tiden återkommer till SD.

Här har vi ett fall, Virtanengate, där det inte finns en sverigedemokrat så långt ögat når.
Alla inblandade har Värdegrunden(TM) stämplad i pannan, och har alla de rätta åsikterna
i de rätta frågorna. Vi har journalister, feminister, redaktörer och proffstyckare..
Vi har sossar och moderater och liberaler..

Men ÄNDÅ är det på något vis SDs fel!

Jag tolkar detta som att de är hjälplösa när det inte har snuttefilten till hands. Alltså
det eviga tjatande om SDs ondska, och blivit så förvirrade att de klagar på SD av bara
farten.
Visst är detta stor humor.

Inte bara fallet med Virtanen utan i princip hela den svenska #metoo-debaclet har ju utspelat sig på den inbillat "goda" planhalvan.

Värdegrunds-hjonen är så vana att skrika SD, "rasist", Putin & Trump att det går av bara farten, för dom har inget annat att komma med.
Citera
2018-03-14, 10:16
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Inser nu att Flashback är den största filterbubblan av alla. Trist.
Vore det inte bättre om Virtanen, numera Ramqvist, lade hela sin tidigare karriär bakom sig
och började med något vettigt istället? Det är ju möjligt att han själv tycker han varit en riktig
tuffing som knarkat och tafsat och festat, men i allmänhetens ögon kommer han bara att vara
en svinig besserwisser. Som nu fått vad han förtjänat i och med #metoo.

I hans situation skulle jag nog övervägt emigration till annat land. Dessutom skulle jag
ifrågasatt mitt eget beteende, och det jag skrivit om andra människor under årens lopp.
Inte lätt förstås, men för eller senare får man titta på sig själv med kritiska ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in