2018-03-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Han kritiseras av många.
Varför använder du uttrycket ME-lobby?

Det uttrycket plockade jag upp här i tråden, i brist på bättre. Kändes Ok, när lilla mig själv gjorde det. Jag har aldrig stött på representanter för ME föreningen eller Scientologer i verkliga livet. Förhoppningsvis deltar inte alla ME sjuka (eller alla scientologer) i drevet mot Mats Reimer.
Citera
2018-03-14, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Någon sa att det var en trådsanning att Oskar skulle vara den som deltagit i skolmöten angående flickornas hemundervisning. Mig veterligt har Oskar deltagit i alla möten med skolan angående detta. Men hur som helst, som jag hela tiden uppfattat saken, är "trådsanningen" inte den. Utan den är, och det är snarare den verkliga sanningen än något obskyrt som kommit ur tråden, att föräldrarna var drivande angående hemundervisningen. Båda två alltså, något annat har inte jag uppfattat.

Det har också pratats om "avskedsbrevet". Det är alltså ett brev, som författats av minst en mördare. I mina ögon bör det då tas med en nypa salt. Det är förvisso belagt av polis, att brevets lydelse är att barnamorden har skett i samförstånd samt att båda föräldrarna har skrivit under brevet. Detta säger dock inget om huruvida det är sant att morden skett i samförstånd. Breven skulle också undersökas vidare. Sanningen här, är att vi inte vet vad som egentligen har hänt. Tyvärr behöver detta tydligen upprepas, då vissa framhärdar i att brevet skulle bevisa något.

Ja, du. Hoppas ska man göra i kyrkan, i scientologkyrkan
De har definitivt inte ärliga tankar. Maken till manipulerande sekt får man leta efter.

Utifrån information från tråd och media har jag fått uppfattningen att O tog primärt hand om Ms skolgång, medan H primärt tog hand om As. Sen var det ju bara den ena rektorn som intervjuades, den på Ms skola, vilket jag tror är anledningen till den utbredda missuppfattningen om att det bara var O som var på möten.
Citera
2018-03-14, 00:32
Medlem
Inte så bra på att läsa resultatrapporter men fanns det någon anledning att företaget hade sämre siffror 2015. Kanske har skrivits om det. Bolaget reggades -62 så då måste han tagit över det från släkting kanske. Siffrorna kom inte rätt men 2015 var det 97’, året innan 839’ och 2016 521’. Kanske det låg vilande bara.

Resultaträkning
Rörelsens intäkter 2016-12 2015-12 2014-12 2013-12
Nettomsättning 521 97 839 882
Aktiverat arbete för egen räkning 0 0 0 0
Övriga rörelseintäkter 0 0 38 0
Total omsättning 521 97 877 882
Citera
2018-03-14, 01:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är rätt frustrerande eller hur? Jag har ingen aning men jag grunnar mycket på om flickorna var med på det som hände. Dom kanske tog tabletterna, eller vad det nu kan ha varit, alldeles själv. Då blir inte mordfrågan så enkel. Men det är ingen idé att gräva vidare i vad man skulle kalla det för innan man vet om det ens är aktuellt.

Ok, nu förstår jag!
Men jag skulle inte tro att förälder/föräldrar ljuger att man dödat sina barn, som begått självmord?
Jo, endaste skäl för mig vore att en av flickorna/döttrarna dödat syskonet, ev. även modern.
Om det nu var OH som hittades hängd och död sist?
Citera
2018-03-14, 01:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är rätt frustrerande eller hur? Jag har ingen aning men jag grunnar mycket på om flickorna var med på det som hände. Dom kanske tog tabletterna, eller vad det nu kan ha varit, alldeles själv. Då blir inte mordfrågan så enkel. Men det är ingen idé att gräva vidare i vad man skulle kalla det för innan man vet om det ens är aktuellt.

Jo det blir den - möjligen utflytande i undergrupperingarna dråp och vållande.

Barnen var minderåriga, ej ens straffmyndiga. Föräldrarna hade ett skyddsansvar som vårdnadshavare av barnen. Har föräldrarna tillhandahållit dödlig dos gift eller medvetet underlåtit att förhindra att barnen tog detta, är föräldrarna skyldiga antingen till mord eller till dråp, alternativt vållande till barnens död på grund av bristande omhändertagande och skyddande av barnen - garantansvar. Föräldrarna var som vårdnadshavare skyldiga att förhindra att barnen förgiftades.

Har barnen alldeles själva kommit över och intagit dödlig dos gift kunde föräldrarna ha dömts för att inte förvarat detta säkert - ev till vållande.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-14 kl. 02:02.
Citera
2018-03-14, 01:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ok, nu förstår jag!
Men jag skulle inte tro att förälder/föräldrar ljuger att man dödat sina barn, som begått självmord?
Jo, endaste skäl för mig vore att en av flickorna/döttrarna dödat syskonet, ev. även modern.
Om det nu var OH som hittades hängd och död sist?

Man berättar nog ändå som det var. Man ljuger inte i det läget, när man ändå kilar vidare själv. Och man utmålar inte sig själv som barnamördare när ett barn kan förlåtas.

Att barnen skulle ha tagit sina egna piller tillsammans med föräldrarna behöver ni inte ligga vakna och fundera på... Och det ska ingen annan heller behöva fundera på, som inte är kvällstidningsjournalist eller sätter ihop julkalendrar för kanal5. Det skulle inte förändra något i skuldfrågan heller, i min lagbok. Tvärt om. Det är vidrigare och gravt försvårande för mig, med antagbar utdragen dödsångest och förtvivlan som resultat.

Det där är historier som hör hemma på logement bland pennalister och pryglade bonnpojkar med för långt mellan gårdarna. Släpp det.
Citera
2018-03-14, 01:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo det blir den. Barnen var minderåriga, ej ens straffmyndiga. Föräldrarna hade ett skyddsansvar som vårdnadshavare av barnen. Har föräldrarna tillhandahållit dödlig dos gift eller medvetet undlåtit att förhindra att barnen tog detta, är föräldrarna skyldiga antingen till mord eller till vållande av barnens död på grund av bristande omhändertagande och skyddande av barnen - garantansvar. Har barnen alldeles själva kommit över och intagit dödlig dos gift kunde föräldrarna ha dömts för att inte förvarat detta säkert.

Se mitt svar till armstark/ rubin nyss.

De är så inihelvete skyldiga. Det är nåt djävulskt. Givet vad vi vet eller inte vet.
Citera
2018-03-14, 01:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Se mitt svar till armstark/ rubin nyss.

De är så inihelvete skyldiga. Det är nåt djävulskt. Givet vad vi vet eller inte vet.

Helt enig med dig.
Det är, som du säger, nästan en hemskare tanke om föräldrarna övertalat och förmått barnen att suicidera.

En av Göebbelsfamiljens döttrar hade ett armbrott som uppkommit just före dödsögonblicket som en avvärjningsskada. Man har tolkat det som att hon förstod vad kapseln innehöll och försökte värja sig men att en eller bägge föräldrarna tvingade i henne den med våld. Hemskt.
Citera
2018-03-14, 02:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Helt enig med dig.
Det är, som du säger, nästan en hemskare tanke om föräldrarna övertalat och förmått barnen att suicidera.

En av Göebbelsfamiljens döttrar hade ett armbrott som uppkommit just före dödsögonblicket som en avvärjningsskada. Man har tolkat det som att hon förstod vad kapseln innehöll och försökte värja sig men att en eller bägge föräldrarna tvingade i henne den med våld. Hemskt.

Inte "nästan", utan verkligen och sannerligen.

Nosar en åklagare upp "dödsångest", om så för några sekunder, så blir det svårt att komma undan livstid.
Citera
2018-03-14, 02:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Man berättar nog ändå som det var. Man ljuger inte i det läget, när man ändå kilar vidare själv. Och man utmålar inte sig själv som barnamördare när ett barn kan förlåtas.

Att barnen skulle ha tagit sina egna piller tillsammans med föräldrarna behöver ni inte ligga vakna och fundera på... Och det ska ingen annan heller behöva fundera på, som inte är kvällstidningsjournalist eller sätter ihop julkalendrar för kanal5. Det skulle inte förändra något i skuldfrågan heller, i min lagbok. Tvärt om. Det är vidrigare och gravt försvårande för mig, med antagbar utdragen dödsångest och förtvivlan som resultat.

Det där är historier som hör hemma på logement bland pennalister och pryglade bonnpojkar med för långt mellan gårdarna. Släpp det.

Jag har redan släppt det, nästan lika osannolikt som att de båda föräldrarna hittat på i ett brev att de dödat sina barn!
Citera
2018-03-14, 02:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Inte "nästan", utan verkligen och sannerligen.

Nosar en åklagare upp "dödsångest", om så för några sekunder, så blir det svårt att komma undan livstid.

Eftersom föräldrarna var skyddspersoner mot omgivningens faror för barnen, har de brustit å det grövsta i sitt garantansvar. Det i kombination av dubbelmord skulle utan tvivel låst in bägge på livstid. En dos dödsångest hade renderat i ännu skarpare formulerade domar, men tror rätt säkert att livstid hade varit självklart redan pga dubbelmorden på egna barn.

Idag skulle ju ingen prata om föräldrarna Goebbels annat än i termer av att de verkligen var mördare av sina fem döttrar och en son. Fru Magda Goebbels hade skickat ett självmordsbrev till sin vuxne äldste son ur ett tidigare äktenskap. Det beskrivs som just som sex mord och två självmord.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-14 kl. 02:18.
Citera
2018-03-14, 02:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har redan släppt det, nästan lika osannolikt som att de båda föräldrarna hittat på i ett brev att de dödat sina barn!

Håller med dig.
Inte ljuger man det allra sista man gör i livet i ett självmordsbrev. Det är nog så sanningsenligt det kan bli - i vart fall av laglydiga skötsamma människor som vill hjälpa sina anhöriga att förstå.
Skulle döttrarna ha dött på annat sätt än genom mord utfört av föräldrarna hade det med största sannolikhet omnämnts i brevet.

Brevet var ju till för föräldrarnas egna föräldrar och systrar dvs även barnen släktingar.
De hade nog haft lättare att förlika sig med tanken på att barnbarnen dött på annat sätt än genom föräldrarnas mord. Inte ens om något minderårigt icke straffmyndiga kanske mycket sjukt förvirrat barn hade dödat sitt syskon, hade det varit värre än det som nu stod i avskedsbrevet.

Frågan är väl om inte ett avskedsbrev där endast den ene av föräldrarna tog på sig allt och beskrev någon psykisk totalkollaps, hade varit lättare att ta till sig för anhöriga. Det här med planerat rätt kyligt samförstånds-dubbelmord är nästan värre.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-14 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in