2018-03-08, 22:09
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppNERupp
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Men är det någon mer som reagerat på att GW har någon form av tolkningsföreträde? Jag är rätt aktiv på social media och just GWs ord är lag (ofta). Någon som läst något som han sagt som ifrågasatts och där han haft fel?
Han är ju professor i kriminologi och uttalar sig om kriminalfall. Varför skulle han inte ha tolkningsföreträde? Jag har läst flera olika personer som är kritiska till hans uttalanden. Jag har hört och läst om gånger då han har haft fel. 1/10 som han brukar säga själv.
Citera
2018-03-09, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Han är ju professor i kriminologi och uttalar sig om kriminalfall. Varför skulle han inte ha tolkningsföreträde? Jag har läst flera olika personer som är kritiska till hans uttalanden. Jag har hört och läst om gånger då han har haft fel. 1/10 som han brukar säga själv.

Ja, han har då av allt att döma helt fel i det här fallet men vilka är de övriga fallen han misstagit sig i?

Han är rejält kunnig men inte fullkomlig i den mån att han alltid gör rätt bedömning, jag skulle gärna vilja prata öga mot öga med den här polisprofessorn och berätta vissa saker som han inte har en aning om.

Att sitta och jäsa bakom ett skrivbord eller framför tv-kameror bidrar inte i någon större utsträckning till att alltid ha tolkningsföreträde när det gäller väldigt olika typer av kriminalfall. Jag menar, vad finns det för gemensamma nämnare mellan en likstyckare som är ostraffad och en gängkriminell mansperson som begått mord på konkurrenter?
Citera
2018-03-09, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja, han har då av allt att döma helt fel i det här fallet men vilka är de övriga fallen han misstagit sig i?

Han är rejält kunnig men inte fullkomlig i den mån att han alltid gör rätt bedömning, jag skulle gärna vilja prata öga mot öga med den här polisprofessorn och berätta vissa saker som han inte har en aning om.

Att sitta och jäsa bakom ett skrivbord eller framför tv-kameror bidrar inte i någon större utsträckning till att alltid ha tolkningsföreträde när det gäller väldigt olika typer av kriminalfall. Jag menar, vad finns det för gemensamma nämnare mellan en likstyckare som är ostraffad och en gängkriminell mansperson som begått mord på konkurrenter?

Finns det någon människa som alltid har rätt?
Förstår faktiskt inte vad du menar med tolkningsföreträde, han är professor i kriminologi och med i ett TV-program där han ska vara expert och ge sin syn baserat på vad han tror.
Citera
2018-03-09, 10:55
Medlem
hängballens avatar
Det stör mig att det ideligen ska antydas att han har pengar i veckans brott, nu senast var fularslet tvungen att säga att GW inte hostat upp en miljon för att Ölveborg eller vad han hette hade kommit dit varpå den fåntratten naturligtvis måste säga att GW hade haft råd med det. Fjortissnack enligt mig.
Såå jävla rik är han knappast heller, Mankell sålde nog 10 ggr fler böcker t.ex.
Citera
2018-03-09, 14:03
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Det stör mig att det ideligen ska antydas att han har pengar i veckans brott, nu senast var fularslet tvungen att säga att GW inte hostat upp en miljon för att Ölveborg eller vad han hette hade kommit dit varpå den fåntratten naturligtvis måste säga att GW hade haft råd med det. Fjortissnack enligt mig.
Såå jävla rik är han knappast heller, Mankell sålde nog 10 ggr fler böcker t.ex.

För många nyrika klassresenärer som GW är det viktigt att visa hur rik man är, detta är en för dem viktigt bevis på att de gjort rätt och är lyckade - ganska enkel psykologi.
Citera
2018-03-13, 19:40
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Hur hade hen fel i da Costafallet?
Citera
2018-03-13, 19:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Han får med all säkerhets stora pengar för varje tv-avsnitt han gjort genom åren för TV3. Ett av svensk TV:s mest sedda program. Dessutom har man gjort flera tv-serier och filmer på hans böcke. Bland annat har man ju gjort en amerikansk tv-serie av hans böcker. Många bäckar små så blir det nog en förmögenhet.

Sammanlagt:
2 filmer
1 tv-serie
4 miniserier

Kan ha missat något.
Citera
2018-03-13, 20:22
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Hur hade hen fel i da Costafallet?

Vadå hen? Menar du att GW är transa?
Citera
2018-03-13, 20:30
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

ÖlveBRO.
Citera
2018-03-13, 20:43
Medlem
Han ser lite annorlunda ut ikväll GW
Citera
2018-03-13, 20:44
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Han ser lite annorlunda ut ikväll GW
Det börjar väl om en kvart?
Citera
2018-03-13, 20:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det börjar väl om en kvart?

Inte idag. Du hittar det här: https://www.svtplay.se/veckans-brott
(VB kanske är förlängt med avtackning??)

Dvs. rosenbuketter, chokladaskar och "tack å hej, leverpastej"?
"Grande Finale".
Senast redigerad av kraftfoder 2018-03-13 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in