2025-05-14, 17:53
  #3481
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Står att läsa gratis här än så länge
Intressant om detta stämmer 😉

https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/tv/leif-gws-attack-mot-svt-chefen-efter-nedlaggningen-det-ar-personligt/

Man hör att det är intellektuellt värre därborta på Gärdet.
Citera
2025-05-14, 18:28
  #3482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Står att läsa gratis här än så länge
Intressant om detta stämmer 😉

https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/tv/leif-gws-attack-mot-svt-chefen-efter-nedlaggningen-det-ar-personligt/

Tack!
Citera
2025-05-14, 18:44
  #3483
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Tack!

Jag ringde och frågade och fick höra att om jag ville veta vad som låg bakom beslutet fick jag prata med Anne Lagercrantz eller hennes man David Lagercrantz, för det lär ju vara han som bestämmer. Det är samma författare som jag tidigare kallade för knapadelsfjolla, så jag tror att det är ett rent personligt motiv, säger han till tidningen.

Håller med GW angående Lagercrantz, lol
Citera
2025-05-14, 21:48
  #3484
Medlem
Månsans avatar
Knapadelsfjolla är en ganska på pricken exakt beskrivning av självgode Lagercrantz.
Citera
2025-05-14, 23:53
  #3485
Medlem
Nixters avatar
Jaha, det är alltså en gammal namnstöld som är upphovet till att SVT vill lägga ned sitt krimprogram just när det började bli intressant då Leif GW på ålderns höst börjar rabbla de riktiga orsakerna till vår ständigt stigande brottskurva.

Ärlighet vara längst. Simma lugnt.
Citera
2025-05-15, 07:38
  #3486
Avslutad
Det vore kul om GW och Guillou gjorde upp om det där.

Guillou försvarar ju oss svartskallar i alla lägen.

GW är sosse, Guillou commie. Tbh skulle sossarna vinna mycket på att backa GW när han faktiskt är modig och säger som det är.
Citera
2025-05-15, 07:58
  #3487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjelte71
Står att läsa gratis här än så länge
Intressant om detta stämmer 😉

https://www.dagensmedia.se/ljud-och-rorligt/tv/leif-gws-attack-mot-svt-chefen-efter-nedlaggningen-det-ar-personligt/

Jag tror ju GW bäddade för nedläggningen genom sitt uppträdande mot Johan Persson. Spelar egentligen ingen roll om han hade rätt i sak eller inte, men där och då blev det tydligt att han passerat bäst-före-datum med råge.

Han liksom gick från aktad expert till obalanserad surgubbe på fem minuter. Det är helt enkelt dags för honom att dra sig tillbaka från rampljuset och för TV att sluta anlita honom, för hans eget bästa. Alltid gillat och högaktat GW men alla storhetstider har sitt slut. Det borde han själv också inse.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2025-05-15 kl. 08:00.
Citera
2025-05-15, 08:25
  #3488
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag tror ju GW bäddade för nedläggningen genom sitt uppträdande mot Johan Persson. Spelar egentligen ingen roll om han hade rätt i sak eller inte, men där och då blev det tydligt att han passerat bäst-före-datum med råge.

Han liksom gick från aktad expert till obalanserad surgubbe på fem minuter. Det är helt enkelt dags för honom att dra sig tillbaka från rampljuset och för TV att sluta anlita honom, för hans eget bästa. Alltid gillat och högaktat GW men alla storhetstider har sitt slut. Det borde han själv också inse.

Han är boomer aka Peter Pan generationen.

De blir aldrig för gamla. De är down with the kids hela vägen till krematorieugnen.

Dummaste j-vla åsnorna till generation någonsin.
Citera
2025-05-15, 08:30
  #3489
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag tror ju GW bäddade för nedläggningen genom sitt uppträdande mot Johan Persson. Spelar egentligen ingen roll om han hade rätt i sak eller inte, men där och då blev det tydligt att han passerat bäst-före-datum med råge.

Han liksom gick från aktad expert till obalanserad surgubbe på fem minuter. Det är helt enkelt dags för honom att dra sig tillbaka från rampljuset och för TV att sluta anlita honom, för hans eget bästa. Alltid gillat och högaktat GW men alla storhetstider har sitt slut. Det borde han själv också inse.


Skämtar du eller?

Leif GW har alltid varit sådan när han blir upprörd och det är en stor del av charmen. Karaktärsmordet på Göran Lambertz till exempel är en klassiker än idag.

Det gick hem ute i stugorna när GW satte den ökänt impopuläre stroppen Pehrson på plats. Det är kanske ingen tillfällighet att Johan Pehrson tvingades avgå strax efter att ha blivit deklasserad av Leif GW på bästa sändningstid.


Cantwell summerade det hela på ett bra sätt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kwzy0j/brak-i-svt-mellan-leif-gw-persson-och-johan-pehrson-l

Samtalet puttrade gemytligt på till en början, gästerna var överens om vissa saker och hade skilda åsikter om annat, men inga röster höjdes.

Men på slutet var Kvartoft listig nog att ta upp politikerns BB-utspel, väl medveten om att GW tidigare sågat det.

Den gamle kriminologen påpekade att det största problemet är att vissa småpojkar växer upp i en socialt hopplös miljö.

Politikern försökte förklara varför det ska vara möjligt att omhänderta nyfödda och frågade retoriskt om det var lämpligt att växa upp med ”30 handgranater i garderoben”.

GW, som redan under någon minut stånkat och stönat missnöjt på sedvanligt manér, röt plötsligt att ”det var ett ovanligt korkat påstående”.

Inte undra på det.

Om det nu ligger en hel hög handgranater i garderoben, är det den som har lagt dem där som ska gripas, ställas inför rätta och dömas till fängelse.

Det är beklämmande att behöva leva i en tid då någonting så självklart måste påpekas.
__________________
Senast redigerad av Knattarna 2025-05-15 kl. 08:39.
Citera
2025-05-15, 08:49
  #3490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Skämtar du eller?

Leif GW har alltid varit sådan när han blir upprörd och det är en stor del av charmen. Det gick hem ute i stugorna när GW satte den ökänt impopuläre stroppen på plats. Det är kanske ingen tillfällighet att Johan Pehrson avgick strax efter att ha blivit deklasserad av Leif GW på bästa sändningstid.


Cantwell summerade det hela på ett bra sätt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kwzy0j/brak-i-svt-mellan-leif-gw-persson-och-johan-pehrson-l

Samtalet puttrade gemytligt på till en början, gästerna var överens om vissa saker och hade skilda åsikter om annat, men inga röster höjdes.

Men på slutet var Kvartoft listig nog att ta upp politikerns BB-utspel, väl medveten om att GW tidigare sågat det.

Den gamle kriminologen påpekade att det största problemet är att vissa småpojkar växer upp i en socialt hopplös miljö.

Politikern försökte förklara varför det ska vara möjligt att omhänderta nyfödda och frågade retoriskt om det var lämpligt att växa upp med ”30 handgranater i garderoben”.

GW, som redan under någon minut stånkat och stönat missnöjt på sedvanligt manér, röt plötsligt att ”det var ett ovanligt korkat påstående”.

Inte undra på det.

Om det nu ligger en hel hög handgranater i garderoben, är det den som har lagt dem där som ska gripas, ställas inför rätta och dömas till fängelse.

Det är beklämmande att behöva leva i en tid då någonting så självklart måste påpekas.

Skillnaden mellan geni och dåre är ofta hårfin. Visst har en del av charmen med GW alltid varit hans udda framtoning, men det var liksom en gräns som passerades där. Han blev tjurigt ilsken på ett nytt sätt, menar jag. Och obs att jag inte syftar på vad han sa eller om han hade rätt eller inte, utan på hur han tappade humöret och hur han uppträdde.

Har generellt även blivit för mycket tyckande och för lite faktabaserade uttalanden på sistone.

(Och obs att jag i grunden är ett stort fan av GW)
Citera
2025-05-15, 09:21
  #3491
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Skillnaden mellan geni och dåre är ofta hårfin. Visst har en del av charmen med GW alltid varit hans udda framtoning, men det var liksom en gräns som passerades där. Han blev tjurigt ilsken på ett nytt sätt, menar jag. Och obs att jag inte syftar på vad han sa eller om han hade rätt eller inte, utan på hur han tappade humöret och hur han uppträdde.

Har generellt även blivit för mycket tyckande och för lite faktabaserade uttalanden på sistone.

(Och obs att jag i grunden är ett stort fan av GW)


Leif GW har alltid kunnat hemfalla åt den stilen emellanåt. Redan på 80-talet karaktärsmördade han Hans Holmér och man kunde läsa i tidningen att de vägrade vara i samma rum som varandra. Sedan har han gått vidare till tunga makthavare som bland andra rikspolischef Dan Eliasson och justitiekansler Göran Lambertz där han var ännu hårdare i tonen än mot Pehrson. Ingen kan anklaga honom för att sparka nedåt.

Du är fel ute om du tror att det här karaktärsdraget inte går hem ute i stugorna. Det är just blandningen mellan mysgubbe och hans osvenska frånvaro av konflikträdsla som är en stor del av hans framgångsrika signum. Det är därför han är så populär. Om han anser att något är fel tvekar han inte en sekund att ta bladet från munnen. Det är bara God Ton-maffian som har problem med det, men ni är färre än ni tror och njuter mest av att få moralisera. ”Du skulle väl aldrig smutsa ner dina välputsade skor” som Janne Josefsson sa till Lars Adaktusson, ännu en medlem av God Ton-maffian.

Läs YouTube-kommentarerna till det klassiska bråket mellan Leif GW och Lambertz. Alla älskar Leif GW:s rättframma stil: https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

Vidare är det helt verklighetsfrånvänt att tro att vänstervridna SVT skulle ha stora problem med att en vänsterprofil (GW) sågar en ökänd högerprofil (Pehrson). I så fall ligger Leif GW:s uttalanden om invandringen och brottslighet betydligt närmare till hands, eller möjligen hans egen teori om Lagercrantz.
__________________
Senast redigerad av Knattarna 2025-05-15 kl. 09:41.
Citera
2025-05-15, 21:25
  #3492
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Nja, jag ser fram emot genomgångarna och gräven om hur fantastisk och underbar Leffes karriär varit i verkligheten.

Om man får tro Leffe själv så har han ju varit personligen inblandad i alla betydande rättsfall och rättegångar i Sverige sedan Hitler sköt sig. Samt att han är expert på alla områden och vet allt som går att veta om allting... för att inte tala om att han personligen känner alla kändisar och framstående personer i hela Sverige.

Svensk media är ju ett himla mörker! Fram till för typ tre år sedan så köpte de ju tillexempel alla lögner som Jan Guillo sa om sig själv med hull och hår!

Så blir himla kul när seriösa journalister börjar skrapa på Leffes polerade yta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in