2018-03-13, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jajamen, nu rensar Donald Trump träsket igen , bort med Rex Tillerson in med CIA chefen Mike Pompeo.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/donald-trump-sparkar-utrikesminister-rex-tillerson

..rensar träsket han själv drog in?
Citera
2018-03-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
..rensar träsket han själv drog in?

Se mitt svar till snakeplissken
Tidigare idag kl 14,37
Citera
2018-03-13, 16:34
Medlem
https://www.wsws.org/en/articles/2018/03/07/dems-m07.html

CIA Agenter flockas till det demokratiska partiet i opposition mot Trump så att påstå att "CIA är helt rena" verkar lite väl grovt. Det är interna dispyter det här handlar om och på ytan är det omöjligt för oss utomstående att veta vilka inom organisationerna som är "rena" och vilka som är "deep state". Hela skiten sker under ytan och vi får reda på en väldigt liten del.
Citera
2018-03-13, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amz00
Bara för att CIA som organisation utförde massa skit bakom kulisserna betyder det inte att varje enstaka person inom organisationen är personer på deep states sida. Precis som media etc fungerar här måste man göra sina assignments inom organisationen eller förlora jobbet / bli blackmailed. Svårt att dra sådär grova slutsatser från det lilla vi ser om enstaka personer.

Så Cabal har inte har full kontroll över CIA utan bara några enstaka personer? Låter som att det vore enkelt att rensa upp i CIA och få dem att släppa kontrollen över massmedia då ju!

Och enligt Q och er så har CIA haft kontrollen över Nordkorea. Nu kommer CIA-chefen som utrikesminister att vara en stor del i samtalen med Nordkorea. Jag gissar nu på att CIA aldrig haft kontrollen över Nordkorea och att Q haft fel igen.
Senast redigerad av Spauu 2018-03-13 kl. 17:07.
Citera
2018-03-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Så Cabal har inte har full kontroll över CIA utan bara några enstaka personer? Låter som att det vore enkelt att rensa upp i CIA och få dem att släppa kontrollen över massmedia då ju!

Och enligt Q och er så har CIA haft kontrollen över Nordkorea. Nu kommer CIA-chefen som utrikesminister att vara en stor del i samtalen med Nordkorea. Jag gissar nu på att CIA aldrig haft kontrollen över Nordkorea och att Q haft fel igen.

Som alla här inne kan jag enbart spekulera men jag anser att det inte vore jätte konstigt att folk som är med i "klubben" varierar i grad av hur korrupta dem är. Precis som politik ofta fungerar så måste man spela spelet för att komma någon vart. Det är inte så simpelt att alla inom NSA var goda och alla inom CIA/FBI är full on cabal. Det varierar och de som spelat med korruptionen och inte har en väg ut kan förmodligen enklare bli övertalade att försöka få ut de som våldtar barn etc (om det nu visar sig att det som det spekuleras i är sant)

CIA-chefens samarbete med Trump kan bero på många olika saker. Kan vi ju diskutera mer om. Kommer förbli spekulationer dock.
Citera
2018-03-13, 17:19
Medlem
BushwickBills avatar
Pompeo var tillsatt av Trump som CIA-chef och han som petades var Brennan, det är bara googla John Brennan så får ni se en ful fisk.
Citera
2018-03-13, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu

Cabal är ett projekt inom CIA/MI5/MI6/Mossad för att styra män via deras egna uppfattning om sin överlägsenhet globalt. Män med narcisstisk/begär drar sig till institutioner/hemliga sällskap där deras överlägsenhet skall bevisas. Deras eget högmod/psykotiska läggning används senare för att totalt styra dessa får oavsett vilka de tror de är för att kontrollera deras nutida/framtida makt via utpressning. De kanske tror de haft sex med en minderårig/eller inte de kanske tror de offrat till Baal/eller inte, dock så används dessa får i det geopolitiska spelet för att ordningen skall upprätthållas utav den styrande eliten.
Citera
2018-03-13, 17:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Så Trump tillsätter en CIA-chef som anklagas för att ha ansvarat för tortyr av terrormisstänkta samtidigt som han avreglerar bankerna så vi kan få en ny bankkrasch med efterföljande räddningspaket - och här inne sitter tomtarna och tror att han ”rensat upp i träsket”
Herregud...
Citera
2018-03-13, 18:31
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så Trump tillsätter en CIA-chef som anklagas för att ha ansvarat för tortyr av terrormisstänkta samtidigt som han avreglerar bankerna så vi kan få en ny bankkrasch med efterföljande räddningspaket - och här inne sitter tomtarna och tror att han ”rensat upp i träsket”
Herregud...
Något måste hon gjort rätt eftersom hon är så illa omtyckt av MSM.
Avreglera bankerna? Han tar över där JFK slutade så vill man ta bort makten från FED så anser jag inte att det inte hör till "rensa upp i träsket".
Amen.
Citera
2018-03-13, 18:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Något måste hon gjort rätt eftersom hon är så illa omtyckt av MSM.
Avreglera bankerna? Han tar över där JFK slutade så vill man ta bort makten från FED så anser jag inte att det inte hör till "rensa upp i träsket".
Amen.

Nja, han ger snarare bankerna åter möjligheten att köra utan hängslen och livrem tills de tappat både byxor och soliditet och måste räddas av staten/skattebetalarna igen..
har knappast nåt med jfk att göra..
Citera
2018-03-13, 19:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nja, han ger snarare bankerna åter möjligheten att köra utan hängslen och livrem tills de tappat både byxor och soliditet och måste räddas av staten/skattebetalarna igen..
har knappast nåt med jfk att göra..
Jo, eftersom vi är i Q-tråden där Q har nämnt att JFK ska få upprättelse och Trump ska ta vid där JFK så abrupt slutade. Rykten om att Ryssland, Kina och Trumps stab redan den 28 februari skrev på om att gemensamt backa upp en valuta med guld som inte är kopplad till Fed:s fiatvaluta florerar friskt. Eftersom endast MSM gäller som bevis så kan de som är nyfikna googla på det om ni inte visste det redan. Snakeplissken kan ge mig en "klapp i pannan gubbe" eller liknande.
Citera
2018-03-13, 20:02
Medlem
BushwickBills avatar
Ni gör samma misstag som alla andra hela tiden, det är därför ni aldrig förstått hur han kunde bli vald till att börja med. Det måste framstå som fullständigt kaotiskt för er att mannen som mäklar fred med NK och hyllas vart än han reser
i samma veva byter folk till höger och vänster i staben.

Prova lyssna på Trump någon gång förstår ni hur han tänker. I min värld är det fullständigt naturligt att Trump byter medarbetare som andra byter kalsonger, detta kommer förresten fortsätta ända till den dagen han inte är president så har vi avhandlat det.

Någon gång måste ni ju fråga er själva om det verkligen är Trump som är inkompetent eller om det är något i er analys som haltar.

Cohn hävdar ju Q var en "pawn" som behövdes spelas ut för att ge ett exempel på en annan anledning än inkompetens, Blankfein avgick direkt...

Edit: Ni kan med andra ord räkna med att även Pompeo kommer ryka så småningom.
Senast redigerad av BushwickBill 2018-03-13 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in