Citat:
Ursprungligen postat av
Spauu
Så Cabal har inte har full kontroll över CIA utan bara några enstaka personer? Låter som att det vore enkelt att rensa upp i CIA och få dem att släppa kontrollen över massmedia då ju!
Och enligt Q och er så har CIA haft kontrollen över Nordkorea. Nu kommer CIA-chefen som utrikesminister att vara en stor del i samtalen med Nordkorea. Jag gissar nu på att CIA aldrig haft kontrollen över Nordkorea och att Q haft fel igen.
Som alla här inne kan jag enbart spekulera men jag anser att det inte vore jätte konstigt att folk som är med i "klubben" varierar i grad av hur korrupta dem är. Precis som politik ofta fungerar så måste man spela spelet för att komma någon vart. Det är inte så simpelt att alla inom NSA var goda och alla inom CIA/FBI är full on cabal. Det varierar och de som spelat med korruptionen och inte har en väg ut kan förmodligen enklare bli övertalade att försöka få ut de som våldtar barn etc (om det nu visar sig att det som det spekuleras i är sant)
CIA-chefens samarbete med Trump kan bero på många olika saker. Kan vi ju diskutera mer om. Kommer förbli spekulationer dock.