2018-03-13, 19:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Detta är mycket intressant, men jag tror inte polisen skulle missat en sån koppling - det verkar ju vara noga med utredningen i övrigt. Och jag vet inte om du menar att jag ska betona på finns eller visst, i meningen ovan? Om det finns en Lekander inom Mullsjö kommun kan man tänka sig ett senario där AC Lekander besöker sin släkting och E.G-svaan råkar passera och få en nedlåtande kommentar, blick eller t om ett skratt kanske. Det kan nog räcka för de inre rösterna att gå igång på.
Men jag tror inte svanen är så sofistikerad att han tar reda på vem kvinnan var, var hon bor etc. Dessutom kan han inte skilja på Kiruna och Sundsvall, så frågan är om han skulle hittat rätt ändå.

Nja, nu blev jag ju lite överbevisad om att hon hette Andersson. Ända Lekandet i Mullsjö är i fastighetsbranschen.

Jag tror hans lokalsinne är betydligt bättre är han vill framställa. Jag tycker det känns, tidsmässigt som han kört ganska rakt på alltid.

Svanen har en dödslista, han fantiserar om att döda sin familj och han gillar att låsas döda folk på stan. Vem vet vad som rör sig i det huvudet. Jag säger inte att han gjort det, dessutom stämde ju inte det här namnet. Men man behöver ju inte vara kärnfysiker för att googla ett par namn.
Citera
2018-03-13, 19:30
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du skriver så ogenomtänkta svar ibland att man blir mörkrädd.

Det finns en hel del kalla mord i världen, där polisen inte har några spår efter en GM. Detta kallar jag perfekta mord.

Edvin var på god väg att begå det perfekta mordet. Polisen fick tag i honom av en slump.
Hade han varit lite mer försiktig, och bland annat stängt av sin telefon, så hade han aldrig kunnat bindas till brottet.
Fotspåret i sig var bara en jävla tur att polisen fick.

Min tanke är, om han nu är skyldig, är att han inte planerade mordet. Han råkade bara ha allt han behövde och tillfället gavs.

En annan sak som väcker tvivel hos mig är att polisen inte hittade några spår alls, varken i hans bil, eller på hans skor.

Dumma inlägg du skriver.
Snälla, sluta göra minnesanteckningar till dig själv genom att klicka citat-knappen.
Tänk efter innan du svarar.
Din åsikt om att Edvin inte skulle kunna bli en seriemördare väger alldeles för lätt för att ge tyngd till några dumförklaringar av andra.
Citera
2018-03-13, 19:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Ja, men att det nu är upp till hovrätten att avgöra Edvins skyldighet är inget hinder för att vi här, med vad vi vet och förstår, redan kan få anse honom skyldig.

Nu råder det väl inga tvivel på att Edvin kan agera oberörd - såväl före, under som efter 11 juni.
Att sambon inte reagerade kan ju säga en del om hennes tillstånd..
Menar du att sambon eventuellt kan ha en brist på lyhördhet och empati? Det skulle kunna förklara varför hon tyckte att allt var som vanligt.

Sen kan man fråga sig hur en småbarnsmamma tillåter sin sambo att ge sig iväg på rövartåg, med kriminella.
Citera
2018-03-13, 19:34
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Snälla, sluta göra minnesanteckningar till dig själv genom att klicka citat-knappen.
Tänk efter innan du svarar.
Din åsikt om att Edvin inte skulle kunna bli en seriemördare väger alldeles för lätt för att ge tyngd till några dumförklaringar av andra.
Otroligt dåligt svar.

Svarar du bara för svarandets skull, eller vill du diskutera något?

Har jag någonsin skrivit att Edvin aldrig skulle kunna bli en seriemördare? Om jag inte har fått en plötslig demens nu under kvällen, så skrev jag precis tvärtom.
Citera
2018-03-13, 19:35
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tror hans lokalsinne är betydligt bättre är han vill framställa. Jag tycker det känns, tidsmässigt som han kört ganska rakt på alltid.
Bl.a. hans far har vittnat om hans dåliga lokalsinne (och att han är opraktisk) så där ligger det nog ändå en del.
Citera
2018-03-13, 19:38
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Otroligt dåligt svar.

Svarar du bara för svarandets skull, eller vill du diskutera något?

Har jag någonsin skrivit att Edvin aldrig skulle kunna bli en seriemördare?
Om jag inte har fått en plötslig demens nu under kvällen, så skrev jag precis tvärtom.
Citat:
Du menar att du jämför Edvin, med något taget ur luften?

Det är så idiotiskt och lågbegåvat att till och med trådtrollen blir röda om kinderna.

I så fall så kan du jämföra vilken brottsling som helst, med den mest extrema motsvarigheten. Förstår du inte själv hur orimligt det är?

Edvin var ingen seriemördare, och skulle antagligen aldrig blivit det. Vi vet inte ens med säkerhet, att det var han som begick morden.

Du har ett sorgligt sosse-resonemang. Beklagar.

Ta du dina piller nu och logga av.
Citera
2018-03-13, 19:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ta du dina piller nu och logga av.
Vilken pajas du är,

Edvin är, och var, ingen seriemördare.

Tror inte heller att han antagligen skulle blivit det.

Blir så trött på dina lågbegåvade resonemang.
Citera
2018-03-13, 19:40
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Menar du att sambon eventuellt kan ha en brist på lyhördhet och empati? Det skulle kunna förklara varför hon tyckte att allt var som vanligt.

Sen kan man fråga sig hur en småbarnsmamma tillåter sin sambo att ge sig iväg på rövartåg, med kriminella.
Hon har varit sjuk, haft depressioner - är inte bästa omständigheterna för att uppmärksamma andra.
Citera
2018-03-13, 19:43
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hon har varit sjuk, haft depressioner - är inte bästa omständigheterna för att uppmärksamma andra.
Sant. Men en nybliven dubbelmördare borde ge ganska rejält knepiga signaler. Det gjorde inte Edvin.

Så antagligen så är han psykopat, eller oskyldig.
Citera
2018-03-13, 19:44
Medlem
sannes avatar
Citat:
I vår diskussion så har du inte hänvisat till FUP en enda gång. Eftersom utredarna inom polisen, precis som övriga världen, inte ser någon koppling med BTK-mördarstollen.

Du får tycka att jag bossar hur mycket du vill, men uttrycker du retarderade åsikter så vill jag gärna ha svar på dem. Eftersom du inte kan ge svar på dem, så antar jag att du är en kvinna.

Uppenbarligen kan du inte tänka och skriva samtidigt, och eftersom du är en kvinna så kan du inte heller andas och tänka samtidigt.

För helvete. Kan du inte erkänna ett fel så tycker jag att du ska gå i terapi eller något. Självinsikt som en sengångare.

Ja jag tycker inte att det går att diskutera med dig - men det är nog för att jag är kvinna va? Du tillför ingenting. Ska inte citera dig mer, jag ignorerar dig och du mig.
Citera
2018-03-13, 19:45
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Vilken pajas du är,

Edvin är, och var, ingen seriemördare.

Tror inte heller att han antagligen skulle blivit det.

Blir så trött på dina lågbegåvade resonemang.
Nej, precis och jag påstodd inte heller att du hade skrivit "aldrig" så sug du vidare med dina högpresterande resonemang.
Citera
2018-03-13, 19:46
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Sant. Men en nybliven dubbelmördare borde ge ganska rejält knepiga signaler. Det gjorde inte Edvin.

Så antagligen så är han psykopat, eller oskyldig.

Vilket tror du är mest sannolikt och vilket är mest osannolikt när det gäller E**** ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in