2018-03-12, 23:56
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som jag tänker var PM seriemördare i fantasin. Han har nog mördat hundratals i fantasin. Planerat hur han ska gå till väga,hur han efteråt ska dölja sitt brott,planerat in i minsta detalj. Men jag är inte säker på att han verkligen tänkte omsätta det i verkligheten. Han trodde kanske inte att han skulle gå över gränsen. Att han hade kontroll. Sedan är det helt plötsligt som blixten slår ner, han får helt plötsligt en impuls att kontakta KiM. När det bär av rusar han iväg med dörren på vid gavel och glömmer att släcka. Som helt besatt,manisk.Om han verkligen velat mörda KiM varför då vänta tills sista stund? (Han har haft mer än ett halvår på sig.) Och vad hände med frisörstiden och hans inplanerade date med DK? Hux flux bortglömt??? Jag fattar inte det här (jo,att Madsen är galen.) Men han verkar manisk.

Där tror jag du börjar närma dig något som skulle kunna stämma ganska bra!

Hade han en frisörstid som han struntade i? Det har jag missat, när, var, varför?
Citera
2018-03-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Angående PM, jag menar att hans agerande styrs av interpsykiska konflikter som skapar märklig behov och impulser i hans externa "medvetna" värld.

Passus på Vaknin? För att han är Narcissist? Jag läser och lyssnar gärna på honom, förutom att han är Narc så är han EXTREMT påläst...

Det här låter intressant. Kan du utveckla med mer vanliga ord så att vi alla kan hänga med.
Citera
2018-03-13, 00:00
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som jag skrev: Kolla runt om Vaknin. Det är sen upp till dig att granska fakta från flera håll. Jag skulle då rakt inte köpa det som kommer från varken en narcissist eller psykopat med tanke på deras agenda.
Hur intelligenta, hur pålästa de än är.

Vaknin kan bli en smula manisk, och framförallt extremt "dark" i sitt sätt att måla upp saker och teorier, finner dock fortfarande honom, och det han producerar, väldigt intressant.
Citera
2018-03-13, 00:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Vaknin kan bli en smula manisk, och framförallt extremt "dark" i sitt sätt att måla upp saker och teorier, finner dock fortfarande honom, och det han producerar, väldigt intressant.
Jag vet vem han är, jag är som sagt inte rookie på området. Jag la en passus för att ta vederbörande med en nypa salt via den expertis som likaväl granskat honom.
Att han är intressant betvivlar jag inte men jag är som sagt källkritisk och det beror på att du offentligt lägger en länk som faktabas.
Nog om detta, åter till PM.
I dagsläget vet vi att han har en extrem narcissism via sitt beteende och drag via via RPU. Vi vet dock inte om det är en renodlad NPS eller om det är utifrån psykopati. Det är vanskligt med andra ord.
Citera
2018-03-13, 00:06
Medlem
Citat:
Där tror jag du börjar närma dig något som skulle kunna stämma ganska bra!

Hade han en frisörstid som han struntade i? Det har jag missat, när, var, varför?
Förutom att googla på läbbigheter googlade han på frisörtid. Jag antar att han tänkte på daten med DK. För planerar man att med våld överfalla/mörda en kvinna så spelar nog frillan ingen roll.
Det här var en artikel jag tappade när jag översatte. Letade igår förgäves men ska leta tills jag finner den. I de danska artiklarna finns det flera lästips om fallet. Det är därför de är svåra att återfinna.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 00:13.
Citera
2018-03-13, 00:12
Medlem
Citat:
Kul om du hittar det. Ja,även pappan har en kärlek till maskiner,teknik och fantastiska uppfinningar.
Däremot finns ej känslor. Men maskiner!!!
Det är kanske så PM ser på människor. Som maskiner som går att pilla itu och sedan sätta ihop igen. Kliniskt,maskinellt. Men ibland kan maskiner dö. Det vet PM. Och då sörjer han. Men människor går att ersätta i Madsens värld. Det finns så många flickor. Men bara en Freya. Därför har jag svårt att tro att offra Nautilus ,hans ögonsten, ingick i planen.

Nej, att Nautilus sänktes fanns inte i Madsens plan alls MEN han blev tvungen till det eller gå in i Dragörs hamn. Hade helikoptrar ovan huvudet. Då valde PM att sänka Nautilus .... som var rena slaktboden.

Han hoppades saltvattnet skulle rädda honom ...
Citera
2018-03-13, 00:12
Medlem
Citat:
Jag vet vem han är, jag är som sagt inte rookie på området. Jag la en passus för att ta vederbörande med en nypa salt via den expertis som likaväl granskat honom.
Att han är intressant betvivlar jag inte men jag är som sagt källkritisk och det beror på att du offentligt lägger en länk som faktabas.
I dagsläget vet vi att han har en extrem narcissism via sitt beteende och drag via via RPU. Vi vet dock inte om det är en renodlad NPS eller om det är utifrån psykopati. Det är vanskligt med andra ord.
Efter att ha lyssnat på professorn fick jag intrycket att PM var Narcissist med psykopatiska drag till skillnad från Amagermannen som var mer Psykopat ( ASP är Väl 100% narcissister alltid?)
Citera
2018-03-13, 00:14
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Det här låter intressant. Kan du utveckla med mer vanliga ord så att vi alla kan hänga med.

Att det finns allvarliga interna konflikter i hans undermedvetna, vilka ligger till grund för alla märkliga ting som utspelat/utspelar sig i den reella verkligheten...
Citera
2018-03-13, 00:18
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Förutom att googla på läbbigheter googlade han på frisörtid. Jag antar att han tänkte på daten med DK. För planerar man att med våld överfalla/mörda en kvinna så spelar nog frillan ingen roll.
Det här var en artikel jag tappade när jag översatte. Letade igår förgäves men ska leta tills jag finner den. I de danska artiklarna finns det flera lästips om fallet. Det är därför de är svåra att återfinna.

haha okej!

Jag trodde det var mer "raffinerat" än så..

Citera
2018-03-13, 00:19
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:

Point taken! (om källkritiken)

Citera
2018-03-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, att Nautilus sänktes fanns inte i Madsens plan alls MEN han blev tvungen till det eller gå in i Dragörs hamn. Hade helikoptrar ovan huvudet. Då valde PM att sänka Nautilus .... som var rena slaktboden.

Han hoppades saltvattnet skulle rädda honom ...
Ja. Det är därför mordet verkar så oplanerat. Plastrullar hade PM i verkstaden för tillverkning av skärmar/luftballonger etc. I brist på plastrullar kunde han tagit vilken skärm som helst. Dessutom hade han nyligen fått sponsorpengar 5000:- Så finansiella problem hade han inte just då tror jag.
Citera
2018-03-13, 00:20
Medlem
Citat:

Jag skulle snarast tro att han desperat letade "offer", han var beredd ... för förverkligandet av fantasin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in