2018-03-12, 20:10
Medlem
Haha sin sons knarkskulder. Hade jag haft sådana så kan jag lova att morsan inte fått veta det.. WT mån tro?
Citera
2018-03-12, 20:16
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Han kan ju försöka hävda regressrätt mot sonens kran. Advokatfirman Zastava, Skorpion, Glock & Partners AB åtar sig visst sådana uppdrag, med viss framgång vad jag förstår. De kan bara vara lite svåra att kontakta, för den som inte redan är i branschen.

Men kunde Sara Svensson i Knutby, så.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-03-12 kl. 20:19.
Citera
2018-03-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gach
Haha sin sons knarkskulder. Hade jag haft sådana så kan jag lova att morsan inte fått veta det.. WT mån tro?
Eller ett svepskäl för att komma undan med så mycket som möjligt utan att behöva redovisa ''pappertrail''.
Citera
2018-03-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Eller ett svepskäl för att komma undan med så mycket som möjligt utan att behöva redovisa ''pappertrail''.

Ja jo fast man kan ju ta ut pengar och handla för och sen slänga kvittot, det funkar ju också..
Citera
2018-03-12, 21:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Vilken parasit och patetisk människa.

Jag ska absolut inte gifta mig åtminstone inte utan vattentätt äktenskapsförbund. Riskera 50% av ens nettoförmögenhet för cermoniellt jippo - aldrig. I detta fall var det ju sambon, så aa delad ekonomi kan det få vara sålänge ens privata konton hålls separat.

Du menar äktenskapsförord hoppas jag? :-)

Men ett sådant hindrar inte någon från att tömma kontonen på olaglig väg. Enda sättet att skydda sig från sånt, är att ha egna privata konton, dit bara man själv har åtkomst. Finns ingen anledning att ens partner ska ha tillgång till dylika inloggningsuppgifter.

Vet folk som har gett sin partner mobiltelefonkoden och koden till mobilt bank-id. Det är så dumt så klockorna stannar.
Citera
2018-03-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Du menar äktenskapsförord hoppas jag? :-)

Men ett sådant hindrar inte någon från att tömma kontonen på olaglig väg. Enda sättet att skydda sig från sånt, är att ha egna privata konton, dit bara man själv har åtkomst. Finns ingen anledning att ens partner ska ha tillgång till dylika inloggningsuppgifter.

Vet folk som har gett sin partner mobiltelefonkoden och koden till mobilt bank-id. Det är så dumt så klockorna stannar.

Du kanske tillhör dom som gått LHS, men för vanliga Svenssons som inte lever i misär känns det konstigt om man inte skulle betro sin livskamrat med koden till bankdosan. Hon lagar ju redan all mat, tvättar diskar och städar. Det är klart att hon ska betala räkningarna också
Citera
2018-03-13, 00:51
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Du kanske tillhör dom som gått LHS, men för vanliga Svenssons som inte lever i misär känns det konstigt om man inte skulle betro sin livskamrat med koden till bankdosan. Hon lagar ju redan all mat, tvättar diskar och städar. Det är klart att hon ska betala räkningarna också
Jag håller med dig,givetvis bör hon betala räkningarna men vad ska hon med koden till ens bankdosa?
Citera
2018-03-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Det förstår alla och fråga är varför skall sonen hängas ut?

Vad gör inte mödrar för sina söner när de riskera att bli sönderslagna eller skjutna för sina knarkskulder.
Självklart ska vi veta vilken knarkare det rör sig om så att andra kan se var drogmissbruk leder till för andra. Drogberoend gör folk totalt hänsynslösa, så visst det är han som är problemet.
Citera
2018-03-13, 07:42
Medlem
Citat:

Hon är nog en droghora som skitar ner bostaden, förstör och tar alla pengar. När han kommer hem från sjukhuset ser det ut som en kvart där det bott hundra av samhällets värsta sluskar.
Totalsanering på mannens bekostnad.
Citera
2018-03-13, 09:43
Medlem
Ingen av Flashbacks privata dektektiver som fått fram nån relevant info? vem är kvinnan? BO? eller det mest intressanta för mig iaf,vem den knarkande sonen är?
Citera
2018-03-13, 10:02
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
De kan ha ringt hans mamma och sagt att ungen är skyldig cash, eller kommit hem och skrikit och varit hotfulla. Det kanske var det kvinnan började med? Alltså ta pengar för att täcka upp skulden och sen blev det till lite kläder, sen till lite taxi osv och vips så hade hon vant sig med att det bara var att ta pengar vid behov. Eller så är skulden påhittad och hon har gömt pengarna.

Hur länge låg han på sjukhus?
Citera
2018-03-13, 13:33
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Brottsofferfonden? Eller är den enbart för kvinnor?

Brottsofferfonden delar inte ut några pengar till brottsoffer utan sysslar med saker som brottsofferarbete, forskning om brottsoffer och brottsofferarbete, finansiering av brottsofferjourer m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in