2018-03-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj, det finns en uppsjö av tunga rättspsykiatriska undersökningar, och man kan inte gissa vad professorn syftar på.

Troligtvis är det mängden störningar som chockat honom. PM är ju inte bara smått infantil autist. Han är också kronpsykopat, narcissist und so veiter...
Professorn sa,- Att det var den svåraste,tuffaste,värsta (hur man nu vill tolka det danska ordet) som han läst.Och han hade läst 100-tals. Det var samma gubbe som talade om Peter Lundin,Anders Breivik som han jämförde PM med (NPD), men också med Amagermannen som främst är Psykopat.(ASP)
Professorn sa ,att de flesta bara fantiserar om något sådant här, men gör det aldrig. Han trodde PM hade burit det med sig i åratal men att en kris slutligen utlöst de. Därför är PM så farlig! (obs.ej ordagrant men det var andemeningen).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-12 kl. 21:11.
Citera
2018-03-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Professorn sa,- Att det var den svåraste,tuffaste,värsta (hur man nu vill tolka det danska ordet) som han läst.Och han hade läst 100-tals. Det vara samma gubbe som talade om Peter Lundin,Anders Breivik som han jämförde PM med (NPD), men också med Amagermannen som främst är Psykopat.(ASP)
Professorn sa ,att de flesta bara fantiserar om något sådant här, men gör det aldrig. Han trodde PM hade burit det med sig i åratal men att en kris slutligen utlöst de. Därför är PM så farlig! (obs.ej ordagrant men det var andemeningen).
EDIT:Kronpsykopat? Vad betyder det?
Citera
2018-03-12, 20:37
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Den patologiska lögnaren Madsen talade faktiskt sanning om en viktig detalj (12,13 augusti)i förhör. Det var när han diktade om luckan samt "sjöbegravningen". Att han begravt KiM i Kögebukt (vilket var helt sant).
Tänk om han ljugit och sagt någonstans i djuphavsrännan där han bevisligen varit. Och sedan ändrat sig allteftersom de dykt och letat.Då hade det verkligen blivit ett enormt sökarbete. Nu hade de troligen funnit hennes kvarlevor ändå pga att torson flöt i land i Köge bukt. Så jag undrar hur PMs planering såg ut? Den läckte ju som ett såll! Plan -Jag improviserar efter hand. (?)

Jag tänker mig att han antingen är så grandios att han var övertygad om sin egen förträfflighet och att ingen skulle kunna hitta kroppsdelarna, eller att hans undermedvetna helt enkelt lagt ut kiselstenar för att han skulle bli avslöjad, högst sannolikt hänger de där två ihop.
Citera
2018-03-12, 20:39
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj, det finns en uppsjö av tunga rättspsykiatriska undersökningar, och man kan inte gissa vad professorn syftar på.

Troligtvis är det mängden störningar som chockat honom. PM är ju inte bara smått infantil autist. Han är också kronpsykopat, narcissist und so veiter...

Var står det här att finna ursprungligen?

"Enligt danska psykprofessorn är ju PMs RPU den svåraste,tuffaste han någonsin läst!"

Skulle vara intressant att ta del av.
Citera
2018-03-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jag tänker mig att han antingen är så grandios att han var övertygad om sin egen förträfflighet och att ingen skulle kunna hitta kroppsdelarna, eller att hans undermedvetna helt enkelt lagt ut kiselstenar för att han skulle bli avslöjad, högst sannolikt hänger de där två ihop.
Jag tror att hans "plan" var att sänka KiMs kvarlevor i Östersjön. Men att han fegade ur. Kögebukten var nog ett substitut, det han kände sig tryggast med. Eller så slank sanningen ur honom i brist på en planerad lögn. Om man ska redogöra för ett händelseförlopp trovärdigt i ett förhör gäller det ju att man planerat ordentligt.
Citera
2018-03-12, 20:51
Medlem
Här är båda länkarna med psykprofessorn igen på danska. Det är pratvideos också. Jag översatte båda två härom natten eftersom det stod så mycket intressant. Men sedan när jag skulle flytta dem till FB försvann de i tomma intet.

https://www.bt.dk/krimi/professor-i-psykologi-om-peter-madsens-sind-det-er-det-skrappeste-jeg-har-
set

https://www.bt.dk/krimi/retspsykiater-om-peter-madsens-adfaerd-i-retten-han-sidder-med-en-stor-fordel-og
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-12 kl. 20:54.
Citera
2018-03-12, 20:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Världens första jordenruntsegling kanske?
Magellan döpte även Stilla havet efter att ha tagit sig genom den svåra passagen Magellan sund.

Fortsättningsvis är världens första rymdsond namngiven efter honom med omloppsbana Venus.

Aug. 10, 1519: Magellan Sets Sail Into History
"Portuguese explorer Ferdinand Magellan, having sworn allegiance to Spain, sets sail from Seville for what will be the first successful circumnavigation of the Earth."

https://www.wired.com/2010/08/0810magellan-sets-sail/

Den danske ingeniør og kunstner Peter Madsen, også kaldet Peter Ubåd, har bygget verdens største privatbyggede ubåd og planlægger en jordomsejling med inspiration fra forfatteren Jules Verne.
https://ing.dk/artikel/dansker-sosaetter-verdens-storste-privatbyggede-ubad-87735

Kolla den her videon från Dråby kyrka i Danmark, där man har st. Laurentius(tortyroffret från min Wiki artikel) som nåt slags tema, legg spesiellt märke til vad som blir sagt 1.40
https://www.youtube.com/watch?v=EORwXj1P7gc

Sammanlikna detta med vad Madsen skrev i ett av sina "hot" sms til Deidre:

sitat. "Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd" læser anklageren op fra en sms, som Peter Madsen har sendt til veninden sitat slut

Jag vill åter påminna om at st Laurentius dog den 10 augusti och even i Norge kallar vi denna dagen Larsok eller Larsmessa til minne om stackarn.
Citera
2018-03-12, 21:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Den patologiska lögnaren Madsen talade faktiskt sanning om en viktig detalj (12,13 augusti)i förhör. Det var när han diktade om luckan samt "sjöbegravningen". Att han "begravt" KiM i Kögebukt (vilket var helt sant).
Tänk om han ljugit och sagt någonstans i djuphavsrännan där han bevisligen varit. Och sedan ändrat sig allteftersom de dykt och letat.Då hade det verkligen blivit ett enormt sökarbete. Nu hade de troligen funnit hennes kvarlevor ändå pga att torson flöt i land i Köge bukt. Så jag undrar hur PMs planering såg ut? Den läckte ju som ett såll! Plan -Jag improviserar efter hand. (?)
Fast det var väl en hel del annat likaväl i samverkan (ihop med torson som du säger), att de skapade ett begränsat område utifrån mkt teknik.
Jag är riktigt fascinerad över hur de kunde återfinna henne i detta enorma vatten med allt vad det innebär.
Citat:
Citera
2018-03-12, 21:07
Medlem
Citat:
Du missförstod. Hitlers aspergerstöning. Diva la ut en mycket bra artikel om det för ca en månad sedan.
Om du läser den finner du en del paralleller till PM.

Men inledningsvis vill jag minnas att PMs vänner sa att han var lite udda,typ lite asperger.
Enligt danska psykprofessorn är ju PMs RPU den svåraste,tuffaste han någonsin läst!
Jag tror bara de lyfter fram sådant från PMs RPU som har relevans för målet och inte allt som står i den.
Men det är ju ganska uppenbart att PM lider av en släng NPF av något slag iallafall.

Förklaringsiver. Madsen har den och den diagnosen. Samma intresse fanns 1888 för att förklara Jack the Ripper. Han var en "galning".

Det kryllar av folk med diagnoser.

Försök att se Madsen som en kapabel handlande mördare som mördade för att han hade ett motiv. Vad händer då?
Citera
2018-03-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fast det var väl en hel del annat likaväl i samverkan (ihop med torson som du säger), att de skapade ett begränsat område utifrån mkt teknik.
Jag är riktigt fascinerad över hur de kunde återfinna henne i detta enorma vatten med allt vad det innebär.

Ja,absolut! Vilken bedrift! Har någon någonsin lyckats med ett sådant arbete förut? Jag tror att det var viljan att dels lösa fallet men framförallt att för de anhörigas skull. Att åtminstone få hela sin flicka tillbaka och kunna ge henne en värdig begravning som gjorde att de inte gav upp.
Citera
2018-03-12, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kolla den her videon från Dråby kyrka i Danmark, där man har st. Laurentius(tortyroffret från min Wiki artikel) som nåt slags tema, legg spesiellt märke til vad som blir sagt 1.40
https://www.youtube.com/watch?v=EORwXj1P7gc

Sammanlikna detta med vad Madsen skrev i ett av sina "hot" sms til Deidre:

sitat. "Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd" læser anklageren op fra en sms, som Peter Madsen har sendt til veninden sitat slut

Jag vill åter påminna om at st Laurentius dog den 10 augusti och even i Norge kallar vi denna dagen Larsok eller Larsmessa til minne om stackarn.
Det heter Larsmässa i Sverige också men snarare kopplat till bondepraktika och höstskörd.
Åminne av gamla martyrer är det knappast nån som tänker på förutom Lucia möjligen, men ses snarare som ljusbringare i mörkret och utifrån andra traditioner än kyrkans copy cat (göra om hedniska tradtitioner).
Om nu Danmark erinrar glödgade högafflar; en man grillad på halster i första hand har jag ingen aning om.

Nu tror jag nog att all sorts tortyr genom tiderna fascinerade PM om det så är att köra pålar i underlivet på kvinnor eller annat vedervärdigt (sms till DK).
Senast redigerad av develi 2018-03-12 kl. 21:21.
Citera
2018-03-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Förklaringsiver. Madsen har den och den diagnosen. Samma intresse fanns 1888 för att förklara Jack the Ripper. Han var en "galning".

Det kryllar av folk med diagnoser.

Försök att se Madsen som en kapabel handlande mördare som mördade för att han hade ett motiv. Vad händer då?
Vad hade han för motiv till att plåga,tortera sitt offer först menar du då? Om han nu hade ett mordmotiv kunde han ju slagit henne medvetslös och slängt henne överbord bara.Sådana "olyckor" händer då och då. Svårt att bevisa mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in