Citat:
Ok. Frånsett din besvikelse ifråga om hur du tycker att man inte var tillräckligt tydliga/öppna med lanseringen av Svegot så tycker du inte iden är fel i sig?
Vet inte om jag håller med. Men det är väl inte så konstigt att ett nystartat projekt tar lite uppmärksamhet från den större helheten i DfS. Svegot är väl som jag förstått det dessutom lite av ett komplement till DfS och tänkt att hjälpa till med spridandet/byggandet av DfS. Eller har jag missförstått?
Förlåt men jag har inte följt allt som sker på senaste tiden. Men har inte utrustningen med att finansiera Dans flytt att göra. I så fall är det väl inte orimligt att man väljer att göra som man gör?
Som jag ser det får det se ut hur korrupt det vill bara så länge det görs utifrån nationalistiska principer. Samhällskontraktet med den nuvarande staten är brutit för länge sedan. Små nationalistiska organisationer måste ta vara på alla möjligheter som ges för att kunna utvecklas. Egentligen inget att höja mycket på ögonbrynen åt tycker jag.
Kanske missförstod jag din kommentar. Jag menar att man kanske bör ta med i beräkningen det ideella arbete som utförts de senaste åren vid sidan om ordinarie arbeten i Motgift.
Vet inte om jag håller med. Men det är väl inte så konstigt att ett nystartat projekt tar lite uppmärksamhet från den större helheten i DfS. Svegot är väl som jag förstått det dessutom lite av ett komplement till DfS och tänkt att hjälpa till med spridandet/byggandet av DfS. Eller har jag missförstått?
Förlåt men jag har inte följt allt som sker på senaste tiden. Men har inte utrustningen med att finansiera Dans flytt att göra. I så fall är det väl inte orimligt att man väljer att göra som man gör?
Som jag ser det får det se ut hur korrupt det vill bara så länge det görs utifrån nationalistiska principer. Samhällskontraktet med den nuvarande staten är brutit för länge sedan. Små nationalistiska organisationer måste ta vara på alla möjligheter som ges för att kunna utvecklas. Egentligen inget att höja mycket på ögonbrynen åt tycker jag.
Kanske missförstod jag din kommentar. Jag menar att man kanske bör ta med i beräkningen det ideella arbete som utförts de senaste åren vid sidan om ordinarie arbeten i Motgift.
Hade de drivit Svegot som ett privat bolag hade jag inte haft några som helst problem med det hela. De har lyckats bra med Motgift under åren. Det är att man startar upp det hela på ytterst tveksam föreningsdemokrstisk grund. Nyttan för föreningen, i förhållande till kostnaderna, att starta ett sådant stort projekt efter 3 månader är ytterst tveksamt. Man sitter "trippla stolar" och kan slussa ersättningar mellan förening, Svegot och privata företag.
Angående att Dans flytt ska bekostas med 42 medlemmars årsavgifter och utrustningen tar jag samma liknelse som i ett tidigare inlägg:
Du skänker mig 50 000 kronor kontant som en gåva. Du får för denna summa överta ägandet av min bil som är värd minst 100 000 kr. Fantastisk deal tills det visar sig att jag dock behåller bilen i mitt garage och kommer köra den tills den inte längre har något värde. Jag kan ju förvisso ställa upp och skjutsa dig i din egen bil om du vill åka någonstans, men då får du betala lite extra varje gång (det är ju jag som producerar poddar.... jag menar, kör bilen).
Varför ska en förening, vars huvudsyfte är att så snart som möjligt köpa ett svenskarnas hus, äga sändningsutrstning för 100 000 kr som ska producera material deras medlemmar måste betala ytterligare 100 kr i månaden för att få någon glädje av? Jag hade, om jag varit medlem, hellre sett att de pengarna gått till huset.
Ni har kanske inget hus men dock ett 'Svenskarnas mixerbord'.
Senast redigerad av Don.C 2018-03-12 kl. 12:48.
Senast redigerad av Don.C 2018-03-12 kl. 12:48.