2018-03-12, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Du är välkommen att behålla din inställning i frågan men jag kunde inte hålla med dig mindre.
Ditt resonemang innebär i faktisk bemärkelse att jag pga min trasiga uppväxt slår mig ihop med min narcissistiske psykopatmake som fortsätter att förtrycka mig och plåga mig och behandla mig som jordens avskum och detta mönster är jag förutbestämd att upprepa till dödsdagar pga de skyddsmekanismer jag använder mig av för att uthärda och överleva en plågsam livssituation. Antingen som ett framtida offer eller att jag agerar som en förövare? Är det något du lärt dig på akademien, eller har du Megaskurt levt ett liv och mött dessa du talar om i verkligheten?

Jag vill ge en motbild av överlevare i verkligheten i sådana fall? Min utläggning var inte ett Utopia, utan en verklighetsförankrad reklamation av en människas förmåga till ärlighet, vi är inte fångar under våra försvarsmekanismer, det går att lära om och göra rätt även om det självklart är en process.
Att se människan som en ofri varelse, utan valfrihet anser jag förrädiskt och är en nedvärderande syn på maskrosbarn, och jag garanterar dig att det finns många människor som rest sig upp ur stoffet och varken reagerar eller agerar som varken förövare eller offer idag utan lever konstruktiva liv, där de också valt att hjälpa sina medmänniskor. Jag känner personligen många, inte från en fallstudie, utan i verkligheten. Det finns alltid en god eller ond väg att följa och det gäller Madsen, precis som alla andra människor.
Du blandar ihop att vara ett "maskrosbarn" med att vara en psykopat?

De flesta experter säger att terapi hjälper inte på en psykopat.
Citera
2018-03-12, 05:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Är han satanist? Han gör det hela svart eller vitt. Folk som inte varit "perfekta" hamnar i helvetet. Han tänker på sig själv som en person med goda och onda sidor. Men har man gjort en sån här sak så har man ju totalt bejakat mörkret. Men han tänker att so what helvetet är ändå roligaredet ....vilken verklighetsuppfattning.....vrider allt till sin fördel.
Ja, han har en svartvit uppdelning. Sen är det väl i parité med psykopati att förkasta moral och snarare se drifter, begär och allt vad nu helvetet anbelangar som det eftersträvansvärda.
Moral, godhet, samvete, lagar, normer, etik är väl rent skräp i hans perspektiv.
I himlen får man inte bygga raketer som man vill.

Btw, en annan reflektion.
Jag funderar kring Freya (sjösatt 2002) som bogserades av Nautilus och sänktes 2008 utanför Flakfortet.
Polisens dykare har kollat ubåten men den bärgades inte.

Med tanke på att Kims trosor och strumbyxor återfanns under ubåtens golvplattor och att Nautilus scannades så kanske det borde ha skett med Freya. Eller kan dykare se tillräckligt?
PM är ju hur skum som helst.

"Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader."
live bt

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."

live eb
Citat:
Enligt den danska tidningen BT som talat med förundersökningsledaren Jens Møller-Jensen lät polisen i förra veckan dykare titta närmre på Freya. Ubåten har en lucka öppen så att man kan ta sig in i vraket, vilket flera fritidsdykare lär ha gjort före danska polisen kom dit.
När BT frågar om man fann något misstäkt blev svaret enkelt.
– Då hade vi nog valt att bärga ubåten, svarar Jens Møller Jensen.
http://www.skd.se/2017/08/31/har-dykt-pa-madsens-forsta-sankta-ubat/
Det låter som om han begravt en kvinna. Eh..
Citat:
I bogen fortæller han i højststemte vendinger om Freya, som var der tale om en død kvinde:

»Hun ligger i dag begravet på en tyst og smuk gravplads. Lyset kommer og går med dagene; vinter følger sommer, og Freya forsvinder ganske langsomt. Hun vender tilbage til den klippe, hun blev brændt ud af. For sådan er det med alting. Alt har en cyklus - en fødsel, et liv og en død. Alle tre livsfaser kan være smukke - hvis vi vil det«
https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-undersoegt-peter-madsens-gamle-ubaad
Han har visst fått ut försäkringspengar år 2002 på denna, 75 000 danska kronor, för en skadad mittsektion på tornet. Undrar vad en helt sänkt ubåt motsvarar?
Citera
2018-03-12, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han har en svartvit uppdelning. Sen är det väl i parité med psykopati att förkasta moral och snarare se drifter, begär och allt vad nu helvetet anbelangar som det eftersträvansvärda.
Moral, godhet, samvete, lagar, normer, etik är väl rent skräp i hans perspektiv.
I himlen får man inte bygga raketer som man vill.

Btw, en annan reflektion.
Jag funderar kring Freya (sjösatt 2002) som bogserades av Nautilus och sänktes 2008 utanför Flakfortet.
Polisens dykare har kollat ubåten men den bärgades inte.

Med tanke på att Kims trosor och strumbyxor återfanns under ubåtens golvplattor och att Nautilus scannades så kanske det borde ha skett med Freya. Eller kan dykare se tillräckligt?
PM är ju hur skum som helst.

"Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader."
live bt

"Da man løfter de metalplader, der udgør bunden i ubåden, finder teknikerne nogle sorte dametrusser. Ifølge anklageren har Peter Madsen erkendt, at det er Kim Walls trusser.
- Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."

live eb

Det låter som om han begravt en kvinna. Eh..

Han har visst fått ut försäkringspengar år 2002 på denna, 75 000 danska kronor, för en skadad mittsektion på tornet. Undrar vad en helt sänkt ubåt motsvarar?

Nautilus var tydligen bara ansvarsförsäkrad plus att PM inte är ägare vare sig till Nautilus eller RML. En "lustig" detalj är dock att Freya sänktes den 10 augusti, kan ju vara ren slump. Man var ett helt gäng med ut när Freya sänktes.http://www.psubs.org/mlist/archive/0808/msg00057.html
Citera
2018-03-12, 07:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nautilus var tydligen bara ansvarsförsäkrad plus att PM inte är ägare vare sig till Nautilus eller RML. En "lustig" detalj är dock att Freya sänktes den 10 augusti, kan ju vara ren slump. Man var ett helt gäng med ut när Freya sänktes.http://www.psubs.org/mlist/archive/0808/msg00057.html
Jodå, jag vet att man var flera på "begravningen" av Freya - men PM är såpass morbid att han lika gärna kan ha gömt nåt långt innan den bogserades iväg och sjönk.
10 augusti var märkligt, det hade jag missat.
Är det ett datum som är signifkant för honom av nån anledning?
Sjunkna krigsubåtar? Avlidna hjältar?
Han är ju väldigt hängiven symbolik.
Vart härrör namnet Kraka från förresten?

Edit. Det är väl mytologi likt Freya. Ett annat namn på Aslög såg jag.
Senast redigerad av develi 2018-03-12 kl. 07:41.
Citera
2018-03-12, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Nautilus var tydligen bara ansvarsförsäkrad plus att PM inte är ägare vare sig till Nautilus eller RML.
Glömde fråga vart det står att läsa om försäkring? Ansvarsförsäkring är väl minimum, i andra försäkringar för större båtar ingår det samma.
Beträffande ägare är det väl främst en norsk miljonär som fascinerades av PM och som investerare inte brydde sig om daglig drift; PM var ledaren. Det pytsades väl in en grundplåt på 250k till föreningen.
Resten är väl uppbyggt på donationer, föreläsningar, reklam osv som drevs in.
Om investerarna utfodrade PM under resans gång vet jag inte.
Citera
2018-03-12, 08:50
Medlem
Citat:
Glömde fråga vart det står att läsa om försäkring? Ansvarsförsäkring är väl minimum, i andra försäkringar för större båtar ingår det samma.
Beträffande ägare är det väl främst en norsk miljonär som fascinerades av PM och som investerare inte brydde sig om daglig drift; PM var ledaren. Det pytsades väl in en grundplåt på 250k till föreningen.
Resten är väl uppbyggt på donationer, föreläsningar, reklam osv som drevs in.
Om investerarna utfodrade PM under resans gång vet jag inte.

Jag tror det är när han filmas efter ilandstigningen, han pratar om hur dyrt det skulle bli att bärga N.
Norrmannens bolag ägde fr o m 170608 bara 75% av RML. En Christian Möller Nielsen gick då in som ägare med 25%. Han är en fd popsångare som idag jobbar som agent. Han är även verksam som agent åt CS, med uppdrag att ragga föreläsningar o dylikt, har tar sedan en viss procent på arvodet. RMLs bokslut för 2015 o 2016 har jag lagt upp tidigare i tråden. 2016 omsattes ca 150.000, bara hyran av hangaren ska enl tråden vara 15.000/mån, lite osäker uppgift. Fodringsägarna stod på kö efter "dådet" enligt artiklar i Ingeniören, stödgruppens kassa var ca 5.000.
Citera
2018-03-12, 08:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror det är när han filmas efter ilandstigningen, han pratar om hur dyrt det skulle bli att bärga N.
Norrmannens bolag ägde fr o m 170608 bara 75% av RML. En Christian Möller Nielsen gick då in som ägare med 25%. Han är en fd popsångare som idag jobbar som agent. Han är även verksam som agent åt CS, med uppdrag att ragga föreläsningar o dylikt, har tar sedan en viss procent på arvodet. RMLs bokslut för 2015 o 2016 har jag lagt upp tidigare i tråden. 2016 omsattes ca 150.000, bara hyran av hangaren ska enl tråden vara 15.000/mån, lite osäker uppgift. Fodringsägarna stod på kö efter "dådet" enligt artiklar i Ingeniören, stödgruppens kassa var ca 5.000.
Det har jag själv lagt i tråden, dvs länk till all text då han klev i land.
Ja, PM verkade inte ha det fett, 1.6 miljoner i skuld och 3:- på kontot.
Citera
2018-03-12, 09:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jodå, jag vet att man var flera på "begravningen" av Freya - men PM är såpass morbid att han lika gärna kan ha gömt nåt långt innan den bogserades iväg och sjönk.
10 augusti var märkligt, det hade jag missat.
Är det ett datum som är signifkant för honom av nån anledning?
Sjunkna krigsubåtar? Avlidna hjältar?
Han är ju väldigt hängiven symbolik.
Vart härrör namnet Kraka från förresten?

Edit. Det är väl mytologi likt Freya. Ett annat namn på Aslög såg jag.

Datumet 10 augusti är et datum knutet til tortyr: https://no.wikipedia.org/wiki/Larsok. Kan henda 10 augusti är självaste julafton i PM`s almanacka. Jag har tagit upp detta vid flera anledningar, men har aldrig fått någon respons. Ett gott tecken, ni svenskar är inte letta att locka med sig inn i spekulationer
Senast redigerad av kugutt 2018-03-12 kl. 09:24.
Citera
2018-03-12, 09:27
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Den här var bra:
"Helvete genomsyras av en ondska, som trenger ind i dit hoved som om du hadde wifi i dina örgångar. Hela filosofien i denne undrevärld kommer til dig.
Om du känner vrede mot din chef, så stikk en kniv i hennes rygg. Varför tveka, hon vil inte bli saknad af någon ? Du skal inte finna dig i något, giv dokk äfter för din vrede, använd kniven. Törs du inte, så sparka hennes lilla hund. Men oidå, der fik du så själv en i sidan - och eftersom du är död, kan du inte dö av det, kun känna smertan. Stjäl dokk, det bliver inte uppdagat. Gå efter dom svaga, dom är enkla offer. Vil du ha nåt, så ta. Nöj dig inte med doften, ta en bit, sjunk och njut."

Hela hans artikel är som at ta nån "sneak peak" inn i galenskapen i Madsens "indre". Hämd, fetisjer och hat. Jag tror Hitler och kapten Vladimir hör hemma nånstans i hans märkliga indre värld.

Lite OT, men vem syftar du på med "kapten Vladimir"? Om du menar Vladimir Putin då bör din hjärna undersökas på riktigt likväl Madsens........ Vem hetsar till krig och skapar oreda i världen? Vem provocerar WW3 ??? Vem skapar kaos runt om i Världen om inte NATO?
Vem har skapat kaos i Irak, Lybien, Syrien, Ukraina, Balkan, etc. VEM??? Vem vill anfalla Iran om inte juden! Vem döljer sanningen om Världen och vem äger MSM? Varför ljuger våra väst-regeringar för oss? Varför vill juden så desperat provocera fram ett nytt storkrig? Varför vill juden ha WW3 ?
Senast redigerad av Janina-Kazarina 2018-03-12 kl. 09:30.
Citera
2018-03-12, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janina-Kazarina
Lite OT, men vem syftar du på med "kapten Vladimir"? Om du menar Vladimir Putin då bör din hjärna undersökas på riktigt likväl Madsens........ Vem hetsar till krig och skapar oreda i världen? Vem provocerar WW3 ??? Vem skapar kaos runt om i Världen om inte NATO?
Vem har skapat kaos i Irak, Lybien, Syrien, Ukraina, Balkan, etc. VEM??? Vem vill anfalla Iran om inte juden! Vem döljer sanningen om Världen och vem äger MSM? Varför ljuger våra väst-regeringar för oss? Varför vill juden så desperat provocera fram ett nytt storkrig? Varför vill juden ha WW3 ?
Ställ inledande fråga och invänta svar så slipper du frågorna 1-9.

Kapten Vladimir är PM själv i sexuellt umgänge med älskarinnan DK - dvs rollspel. Vem han syftar till får du skriva brev och fråga honom själv, det har inte framkommit.
Citera
2018-03-12, 10:44
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janina-Kazarina

Oj, du har lite posttraumatisk stress, va? Kapten Vladimir är Peter Madsens löjliga knullpersona.
Citera
2018-03-12, 12:00
Medlem
Håller dom på at avhöra vittnen dessa dagar (med tanke på paus 13 dagar innan nästa rättsdag)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in