2018-03-12, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror mer på teorin att det endast är den äldsta dottern som skulle kunna ha hittats död.

Lika bisarrt men ja, det hade kunnat vara en trigger i en redan förtvivlad situation.
Citera
2018-03-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror mer på teorin att det endast är den äldsta dottern som skulle kunna ha hittats död.

Ja det verkar ju i första steget mer sannolikt, MEN att föräldrarna då bestämmer sig för att även Moa måste dö, tanken är ju så fruktansvärt ofattbar. Om däremot båda barnen hittats döda och föräldrarna tar sina liv. Det ter sig, i andra steget så att säga, mer sannolikt.

Men som sagt..nothing at all makes sense....
Citera
2018-03-12, 08:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Enligt Frank? Nja, enligt den samlade expertisen på SLL.

Dessutom prel. diagnos redan efter 3 månader vilket utifrån din beräkning ovan hade kunnat ge stöd till hemundervisning redan innan sommaren.

Du är slarvig med fakta, min vän.

1. barnen behandlades eller utreddes sannolikt inte inom Stockholms läns landsting, SLL. De bodde i Skåne.

2. Nej den "samlade expertisen på SLL" utgörs inte av dem du räknat upp, det är betydligt fler experter. Varav ytterst få skulle sätta den i dag hopplösa, icke behandlingsbara slutgiltiga och pessimistiska diagnosen ME på en sannolikt tidigare frisk 11-åring efter bara några månader.

3. hemundervisning är en mycket stor organisatorisk process. Mycket troligt att skolan för detta måste anställa ytterligare lärare. Att starta upp det hela på en preliminär diagnos är inte så troligt. Då avvaktar man nog tills man har utrett klart. Tänk om hennes symptom hade berott på något lättare behandlingsbart - flukturerande barndiabetes? Intermittent hypothyreos? Att hon inte var sjuk egentligen??
Citera
2018-03-12, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Ja det verkar ju i första steget mer sannolikt, MEN att föräldrarna då bestämmer sig för att även Moa måste dö, tanken är ju så fruktansvärt ofattbar. Om däremot båda barnen hittats döda och föräldrarna tar sina liv. Det ter sig, i andra steget så att säga, mer sannolikt.

Men som sagt..nothing at all makes sense....

Vad är mest osannolikt-
- Två föräldrar som bestämmer sig för att döda sina två barn och tar sen livet av sig?
- Två barn tar livet av sig, varpå föräldrarna bestämmer sig för att följa efter?
- Ett barn tar livet av sig, varpå föräldrarna dödar det andra och följer sen efter?

Alla tre sätten hade kunnat harmoniera med polisens bild av händelseförloppet.
Citera
2018-03-12, 08:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Vad är mest osannolikt-
- Två föräldrar som bestämmer sig för att döda sina två barn och tar sen livet av sig?
- Två barn tar livet av sig, varpå föräldrarna bestämmer sig för att följa efter?
- Ett barn tar livet av sig, varpå föräldrarna dödar det andra och följer sen efter?

Eller mamma och ett barn. Har det nämnts någonstans vilken dag M och O var ute på stan och handlade?
Kan inte heller riktigt släppa att elförbrukningen gick ner markant under ett dygn.
Citera
2018-03-12, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
1. barnen behandlades eller utreddes sannolikt inte inom Stockholms läns landsting, SLL. De bodde i Skåne.

2. Nej den "samlade expertisen på SLL" utgörs inte av dem du räknat upp, det är betydligt fler experter. Varav ytterst få skulle sätta den i dag hopplösa, icke behandlingsbara slutgiltiga och pessimistiska diagnosen ME på en sannolikt tidigare frisk 11-åring efter bara några månader.

3. hemundervisning är en mycket stor organisatorisk process. Mycket troligt att skolan för detta måste anställa ytterligare lärare. Att starta upp det hela på en preliminär diagnos är inte så troligt. Då avvaktar man nog tills man har utrett klart. Tänk om hennes symptom hade berott på något lättare behandlingsbart - flukturerande barndiabetes? Intermittent hypothyreos? Att hon inte var sjuk egentligen??

1. Irrelevant och det är dessutom inget du vet.
2. Irrelevant om det är exakt alla eftersom de namnkunniga som skrev under dokumentet var fullt tillräckligt många för att ge det bäring.
3. En hemundervisning fanns redan till ett annat barn i samma hem. En samordning i början är rimligt att tänka sig. Att symtomen kunde ha berott på differentialdiagnostiska saker är irrelevant eftersom barnet uppenbarligen inte mådde bra. Över tid blir det dock viktigt, men då hinner man ju till en slutdiagnos, inte sant?
Citera
Medlem
Citat:
Vad är mest osannolikt-

Rent statistiskt torde väl det mest sannolika vara alt. 2 ??
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Eller mamma och ett barn. Har det nämnts någonstans vilken dag M och O var ute på stan och handlade?
Kan inte heller riktigt släppa att elförbrukningen gick ner markant under ett dygn.

Mellan jul o nyår, tror jag det var dom syntes i affären.
Den 6:e sjönk elen, och var igång igen den 7:e.
Elen sjönk även nån gång runt jul... kommer inte ihåg när
Och nån gång tidigare i December.... kommer inte ihåg när.
Typ, så var det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Det alternativet gör det gemensamma självmordsbrevet svårare att förklara.
Citera
2018-03-12, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Rent statistiskt torde väl det mest sannolika vara alt. 2 ??

Ja, jag tror fan det med tanke på hur extremt ovanligt av föräldrar gemensamt familjecid är.
Ingen som kan det här eller hinner/orkar plocka fram info om det?
Citera
2018-03-12, 08:37
Medlem
Citat:
Vad är mest osannolikt-

Eller möjligen, vidriga tanke, att de två flickorna "lekt självmord" tillsammans. Med mobil/video påslagen ... därav det oklara ryktet om en video ...?
Citera
2018-03-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror du verkligen på det här själv? Skyddade genom att bli mördade? Eller är du en av de nyreg som jobbar med OHs eftermäle? Tyvärr, snus är snus om än i gyllene dosor. Och barnamördare är värsta sortens mördare.

Jag är ytterst medveten att jag, liksom alla nyregistrerade bemöts med en stor dos av misstänksamhet. Kan dock garantera dig att min agenda inte är "att jobba med OHs eftermäle".

Mängder av teorier som florerar i tråden; till exempel incest, sektmedlemskap, förfalskade läkarintyg, O kärlekshistoria med kollega, att O och H utfört kriminella handlingar inom sina resp jobb, osv, osv.

Min teori är bara en i mängden. Och, trots att jag är nyregistrerad, har jag också rätt till att ha en teori, liksom alla övriga medlemmar med lång och innehållsrik historik. Förhoppningsvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in