2018-03-11, 23:58
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spauu
Expo är inte en underrättelsetjänst som verkar mest utomlands, utan de försöker påverka opinionen och utbilda i Sverige. Det är synd om de finns på många svenska redaktioner, men det är inget lagbrott.

Citat:
Och ja, jag menar att CIA, Expo tjänar samma globala kabal.

Om du inte kan läsa det som jag skriver till dig så tycker jag vi avslutar samtalet här och nu.

jag skrev att Expo tjänar samma globala kabal som CIA. Vad vill Trump göra? Krossa den globala maktstruktur som styr just nu.

Eftersom du tjafsar så tänker jag inte besvara några fler inlägg från dig.
Citera
2018-03-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Om du inte kan läsa det som jag skriver till dig så tycker jag vi avslutar samtalet här och nu.

jag skrev att Expo tjänar samma globala kabal som CIA. Vad vill Trump göra? Krossa den globala maktstruktur som styr just nu.

Eftersom du tjafsar så tänker jag inte besvara några fler inlägg från dig.

Det jag skrev är att jag förstod varför och hur Expo kan påverka massmedia. Jag ifrågasatte varför globalisterna använde CIA när de kunde istället använda organisationer som Expo för de amerikanska redaktionerna. För CIA har ju ett helt annat uppdrag än vad Expo har. Om det hela avslöjas så blir det en enorm skandal om det var CIA som infiltrerat redaktioner jämfört med en Expo-liknande organisationer där skandalen skulle bli mycket mindre.
Citera
2018-03-12, 00:30
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Det jag skrev är att jag förstod varför och hur Expo kan påverka massmedia. Jag ifrågasatte varför globalisterna använde CIA när de kunde istället använda organisationer som Expo för de amerikanska redaktionerna. För CIA har ju ett helt annat uppdrag än vad Expo har. Om det hela avslöjas så blir det en enorm skandal om det var CIA som infiltrerat redaktioner jämfört med en Expo-liknande organisationer där skandalen skulle bli mycket mindre.

I Sverige har ju staten outsourcat privat underrättelsetjänst till Expo, Researchgruppen, Piscatus och allt vad dom grupperna heter.

Jag tror man ska kolla på vad den tyske journalisten som dog sa om att CIA lejer journalister att skriva åt dom. Jag fattar som att CIA skickar färdigskrivna artiklar till köpta journalister och den vägen får CIA ut samma narrativ i olika länder.

En key suspect är ju Peter Wolodarski. Gå igenom hans ledarartiklar. De flesta hör hemma på Södermalms gymnasiums skoltidning medan andra är jävligt bra skrivna. Så pass stor skillnad att jag inte tror Wolodarski har författat allt han sätter sin signatur under.

Om det nu finns en global maktstruktur som Trump vill krossa. Hur ser den då ut i Sverige?

Expo =) Kontrolleras av Stiftelsen Expo (som har ekonomichefen i Expos styrelse) =) ADL i USA

Vilken roll har Israel i allt detta? Varför skrev QANON att dom sparar Israel till sist när dom vill krossa den globala maktstrukturen?

Jag har skrivit det förut och upprepar det igen. Israel har nåt som Sverige och andra europeiska länder inte har. Nämligen judiska diasporor som kan fjärrstyras från Israel koordinerat i en massa länder samtidigt. Kolla på utspel som Svenska Kommittén mot Antisemitism gör ibland. 99/100 gånger gör systerorganisationer samma utspel samtidigt - lex George Soros!
Citera
2018-03-12, 00:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Shit, jag trodde inte de fanns nån på Flashback ens, så finns det en såhär stor!

Jag måste bara fråga: Hur har den här Boten fått förtroende?
Folk som SGT Report går ju skvatt galna rabbit holes. (Måste va AI?) ..har inte lagt ner tid på den innan ikväll
Citera
2018-03-12, 00:49
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Shit, jag trodde inte de fanns nån på Flashback ens, så finns det en såhär stor!

Jag måste bara fråga: Hur har den här Boten fått förtroende?
Folk som SGT Report går ju skvatt galna rabbit holes. (Måste va AI?) ..har inte lagt ner tid på den innan ikväll

För att Donald Trump gång på gång bekräftar att QANON är en riktig person - inte en AI-robot. Scrolla bakåt i tråden så har folk skrivit om de gånger när Trump hintat att han har med Q att göra.
Citera
2018-03-12, 01:14
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det är ett problem med massmedia. Det är bra att det finns alternativmedia. Dock är jag tveksam till att CIA styr massmedia. Borde inte Trump ha fått kontroll över CIA nu när CIA är bortjagade från Nordkorea? Om Trump nu kan få bort dem från Nordkorea, bör det inte vara rätt lätt nu att få dem ge upp kontrollen av massmedia?

God läsning
http://friasidor.is/operation-mockingbird/

Citat:
I början av 1950-talet lanserade CIA ett propagandaprogram ihop med de expanderande mediehusen i Europa och USA. Detta program, som kallades ”Operation Mockingbird”, är förmodligen det viktigaste redskapet någonsin för CIA att styra och manipulera allmänheten. Mockingbird är samtidigt kanske det mest förödande projektet någonsin påfört det amerikanska folket och andra västländer. Idag har de flesta aldrig ens hört talas om det. CIA: s verksamhet Mockingbird växte ut ur CIA: s föregångare, Office for Strategic Services (OSS, 1942-47), som under andra världskriget hade etablerat ett nätverk av journalister och experter på psykologisk krigsföring som huvudsakligen var stationerade i Europa. Många av relationerna mellan CIA och mediehusen som formades under OSS tid överfördes efter kriget till en federal enhet kallad Office of Policy Co-ordination (OPC) som slogs samman med OSS 1948 och bildade CIA. Detta intensiva samarbete som omfattade 1000-tals personer hade troligen inte kommit till allmänhetens kännedom om det inte var för Senator Frank Church som tillsatte en kommitté för att utreda frågan 1975. Den visade att CIA hade samarbetat med och infiltrerat media i mer än 25 år. 1977 följdes detta upp med en artikel av Carl Bernstein i tidskriften ”Rolling Stone” där pressen beskrevs som totalt korrupt och jämfördes med dem i totalitära stater. Verksamheten har förfinats och expanderat och 2014 kunde den mångårige tyske journalisten, Udo Ulfkotte, författare till boken ”Gekaufte Journalisten” avslöja, 2014, hur han, under hotet om avsked, rutinmässigt tvingades publicera artiklar skrivna av underrättelsetjänsten under eget namn.

http://friasidor.is/jfk-cias-inblandning-i-mordet/
Citat:
Detta ödesdigra år, 1963, var Kennedy inte bara i krig med Israel och den judiska maffian han var på kant också med USA’s säkerhetstjänst CIA. Han ville splittra CIA i tusen bitar och var helt emot hemlighetsmakeriet och de dolda operationerna som inte ens presidenten många gånger fick kunskap om. Det är svårt att tänka sig att man skulle ha lyckats med ett attentat och ännu mindre med att mörklägga mordet på JFK om det inte vore för att också CIA var inblandade. Det skedde främst genom en person du säkert aldrig hört talas om James Jesus Angleton. Detta inlägg ska handla om honom. Mannen som stod Israel så nära ett han fick ett monument upprättat efter sig, han har ännu fler i landet som har så mycket att tacka honom för.

Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Trump har inte kontroll över CIA, CIA är fristående. Något som man lärt sig med Trump är hur lite Presidenten har att säga till om. Trump's styrka nu ligger i att han har med sig Militären. Utan dem hade han inte kunnat göra något alls

Nu verkar de ha fått sådant momentum att de kan börja plocka ner mer och mer

Det sägs vara bättre än så. Militären och NSA kontaktade Trump och bad honom ställa upp i presidentvalet.

Kan man gissa att militären bland annat är trötta på att skicka ut sina soldater till krigszoner som CIA ligger bakom och mot motståndare som CIA gett vapen till samt tillhandahåller underrättelseinformation till?

Knappast en slump att han har så många generaler i sin stab.

Citat:
Trump bryr sig knappast om att följa lagar. Enligt många av er så fick han sekretessbelagd information av militären under hans valkampanj som han använde. Detta är ett tydligt lagbrott. Hade han brytt sig om att vara laglydig så hade han rapporterat detta omgående istället för att använda informationen. Många av er motiverar dessa lagbrott som okej då de var bra för USA, så varför inte här också?

Det låter mycket märkvärdigt att globalisterna använder CIA genom dessa metoder. Speciellt då CIA koncentrerar sig på att verka i andra länder. Jag kan tänka mig att andra typer av organisationer kan göra detta mycket bättre än CIA.

Med tanke på vad jag just skrev ovan så betvivlar jag att Trump gjort någonting som inte varit i överenskommelse med militären som bad honom ställa upp i presidentvalet.
Citera
2018-03-12, 09:05
Medlem
danjäls avatar
Citat:
För att Donald Trump gång på gång bekräftar att QANON är en riktig person - inte en AI-robot. Scrolla bakåt i tråden så har folk skrivit om de gånger när Trump hintat att han har med Q att göra.

Nej det har han aldrig gjort, att sen du och andra tolkar saker lite som ni vill och sen en rejäl nyps confirmation bias på det...

Så skriv istället att du tror / uppfattar det som att Trump bekräftat det. För du kan nämligen inte bevisa det.
Citera
2018-03-12, 09:16
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om Hitler var sponsrad; det var andra som finansierade honom och det är mycket som talar för det. Då blir det inte alls lika konstigt om Merkel skulle vara hans dotter, var hitler i maskopi med "eliten" så varför skulle de inte rädda honom?
Även om det gör det mer sannolikt att Merkel skulle kunna vara Hitlers dotter om Hitler vart sponsrad så är skulle ändå det här vara ett bombnedslag som slår det mesta de senaste 100 åren eller mer.
Huruvida Angela är Hitlers dotter eller inte låter jag vara osagt, att de är relaterade däremot är inte för mig helt uteslutet.
Att Q tar upp det faktum är ju otroligt i sig även om han slutar med post 944 där Q skriver;
We went too deep.
Attempted a pullback.
Not ready. Q
Man kan ju inte vara säker på att denna "brödsmula" refererar till Angela och Hitler men osannolikt är det inte.
Jag tror inte Q gör något överilat och eftersom sanningen kanske överträffar dikten så sår det ett frö till patrioterna så nästa "brödsmula" gällande Europa inte ska vara helt uppe i det blå för de som inte ägnat så mycket tid åt att fundera på varför världen ser ut som den gör.

Frågor som jag haft gällande katoliken Hitlers judehat där han gång på gång framför miljontals människor basunerat ut att det är en liten klick judar som vill Tyskland illa.
När kriget började så lyckades han tillsammans med England, Ryssland och USA ödelägga stora delar av Europa men inte på fem år gjorde han två saker som skulle ha gjort stor skillnad om han nu menade vad han sa.
1; På fem år lyckades han inte lokalisera och bomba Rothchild i England.
2: På fem år lyckades han inte expropriera Rothchilds 15000 hektar stora egendom som kallas black forest, men lyckades ta tavlor och liknande från judar.

Så det luktar ju lite åt att katoliken Hitler antingen var en shill eller också en riktigt dålig krigsherre.
Citera
2018-03-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Huruvida Angela är Hitlers dotter eller inte låter jag vara osagt, att de är relaterade däremot är inte för mig helt uteslutet.
Att Q tar upp det faktum är ju otroligt i sig även om han slutar med post 944 där Q skriver;
We went too deep.
Attempted a pullback.
Not ready. Q
Man kan ju inte vara säker på att denna "brödsmula" refererar till Angela och Hitler men osannolikt är det inte.
Jag tror inte Q gör något överilat och eftersom sanningen kanske överträffar dikten så sår det ett frö till patrioterna så nästa "brödsmula" gällande Europa inte ska vara helt uppe i det blå för de som inte ägnat så mycket tid åt att fundera på varför världen ser ut som den gör.

Frågor som jag haft gällande katoliken Hitlers judehat där han gång på gång framför miljontals människor basunerat ut att det är en liten klick judar som vill Tyskland illa.
När kriget började så lyckades han tillsammans med England, Ryssland och USA ödelägga stora delar av Europa men inte på fem år gjorde han två saker som skulle ha gjort stor skillnad om han nu menade vad han sa.
1; På fem år lyckades han inte lokalisera och bomba Rothchild i England.
2: På fem år lyckades han inte expropriera Rothchilds 15000 hektar stora egendom som kallas black forest, men lyckades ta tavlor och liknande från judar.

Så det luktar ju lite åt att katoliken Hitler antingen var en shill eller också en riktigt dålig krigsherre.

@chrissyteigen
I Hong Kong utan fungerande bankkort el kreditkort , söker jobb ?

Assets frozen due to involvement in human rights abuse.?
Citera
2018-03-12, 11:54
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
@chrissyteigen
I Hong Kong utan fungerande bankkort el kreditkort , söker jobb ?

Assets frozen due to involvement in human rights abuse.?

kan du leta fram rätt tweets?

folk hånar Chrissy Teigen för fullt - svårt hitta intressanta inlägg från henne.
Citera
2018-03-12, 12:04
Medlem
Citat:
kan du leta fram rätt tweets?

folk hånar Chrissy Teigen för fullt - svårt hitta intressanta inlägg från henne.

https://twitter.com/chrissyteigen/status/972470411941199877
Citera
2018-03-12, 12:15
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
https://twitter.com/chrissyteigen/status/972470411941199877

haha

Edward Snowden är också strandsatt i Hongkong. Tydligen har den här pinglan varit inblandad i spirit cooking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in