2018-03-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Inget är ju så klar omöjligt men..
3 mån preliminärdiagnos och 6 mån slutdiagnos för barn gäller. M började uppvisa symtom på våren. Varför skulle man då behöva förfalska ett intyg för att få hemundervisning till hösten?
Hur skulle ett förfalskat intyg kunnat upptäckas?

Vad fräck du är nu. Varför svarar du inte på frågan varifrån intygen kommer och mer detaljerat så du blir trovärdig, så slipper Solglitter med flera ägna kraft åt spekulationer? Varför ger du dig ens in i diskussionen, du vet ju sanningen om intygen, eller? Tröttnat på den här säga-lite-men-inte-allt-och-njuta-av-sandlådan-leken.
Citera
2018-03-11, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Så går mina tankar också.

Frågan är hur mycket mindre bisarrt det är att slå ihjäl sitt sista barn bara för att det ena tagit sitt liv eller båda för att ens partner tagit sitt liv.
Citera
2018-03-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kl 19.00 Solglittret

"I just bjärredsbarnens fall får vi väl hoppas att det inte bara var en läkarsekreterare som skrev ut ett "Läkarintyg" på ett större sjukhus eller en sköterska som ställde diagnosen. Eller hur?"

Remark. Har du As? Du vantolkar ju vad Solglittret skriver. Det är en retorisk fråga. Hen skriver: Vi får väl hoppas. Det är en spekulation, en fråga. Retorik är svårt om man inte kan läsa subtila texter. Kanske får vi alla anpassa oss efter funktionsnedsättningar i tråden?
Citera
2018-03-11, 23:17
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Inget är ju så klar omöjligt men..
3 mån preliminärdiagnos och 6 mån slutdiagnos för barn gäller. M började uppvisa symtom på våren. Varför skulle man då behöva förfalska ett intyg för att få hemundervisning till hösten?
Hur skulle ett förfalskat intyg kunnat upptäckas?

Det kanske var allt för likt Agnes original? Eller för att någon skolläkare eller skolsköterska till slut äntligen(?) hade en dialog med barnläkarna på det stora sjukhuset som inte kände till något utfärdat intyg för Moa?

Detta meddelades föräldrarna - ett mycket upprörande besked som lämnades kring tredje advent?
(Hade detta besked, som andra varit inne på, istället handlat om en allvarlig nyupptäkt eller återkommen svår sjukdom för någon av föräldrarna - då hade de väl sannolikt inte jobbat som vanligt fram till jul.)

Föräldrarna grubblade hela jul och nyår och när terminstart närmar sig med ett inplanerat möte med skolan vid terminens början där de kanske måste lägga korten på bordet, väljer de katastrofen istället.
Man skyller indirekt eller direkt på döttrarnas sjukdom, man håller skenet uppe inför omgivningen och man befläckar inte familjenamnet. Det som inte fick hända hände - man blev påkommen.
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-11 kl. 23:21.
Citera
2018-03-11, 23:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Kan inte riktigt släppa teorin att detta utlöstes av ETT självmord, som någon upptäckte och sen var nån form av kedjereaktion ett faktum. Allt annat verkar så oerhört bisarrt.

vet att polisen säger nåt annat men..........

Ja, jag tror inte det är osannolikt, har haft den tanken länge.
Det som inte fick hända, hände
Citera
2018-03-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Remark. Har du As? Du vantolkar ju vad Solglittret skriver. Det är en retorisk fråga. Hen skriver: Vi får väl hoppas. Det är en spekulation, en fråga. Retorik är svårt om man inte kan läsa subtila texter. Kanske får vi alla anpassa oss efter funktionsnedsättningar i tråden?

Jag vände mig mot användandet av läkarsekreterare öht då denna tjänstekategori sedan länge är avskaffad och det handlade om Moas aktuella intyg.
Besynnerligt av ngn aktiv inom sjukvården.

Du kanske också får lära dig att läsa. Jag citerade bara rakt av.
Citera
2018-03-11, 23:19
Medlem
Citat:
Frågan är hur mycket mindre bisarrt det är att slå ihjäl sitt sista barn bara för att det ena tagit sitt liv eller båda för att ens partner tagit sitt liv.
Varken mer eller mindre skulle jag säga. Kan inte komma på en endaste anledning här som inte skulle vara bisarr
Citera
2018-03-11, 23:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag vände mig mot användandet av läkarsekreterare öht då denna tjänstekategori sedan länge är avskaffadoch det handlade om Moas aktuella intyg.

Jag kan lova dig att varken Kerstin, Berit eller Ann-Marie eller för den delen någon annan läkarsekreterarare var avskaffad så sent som i fredags när jag tittade efter...
Citera
2018-03-11, 23:31
Medlem
Citat:
Jag vände mig mot användandet av läkarsekreterare öht då denna tjänstekategori sedan länge är avskaffad och det handlade om Moas aktuella intyg.

Läkarsekreterare sedan länge är avskaffade, var får du det ifrån?
Citera
2018-03-11, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Varken mer eller mindre skulle jag säga. Kan inte komma på en endaste anledning här som inte skulle vara bisarr

Nej, allt som inbegriper att föräldrar tar ihjäl barn är bisarrt, något bisarrare om båda föräldrarna gör det i samförstånd. Det minst bisarra skulle väl möjligen vara om båda flickorna själva tagit livet av sig och att föräldrarna bestämde sig för att följa efter. Ta på sig skulden för att på nåt sätt värna om sina flickors eftermäle.
Citera
2018-03-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag kan lova dig att varken Kerstin, Berit eller Ann-Marie eller för den delen någon annan läkarsekreterarare var avskaffad så sent som i fredags när jag tittade efter...

Du är riktig säker på det?
Citera
2018-03-11, 23:40
Medlem
Citat:
Nej, allt som inbegriper att föräldrar tar ihjäl barn är bisarrt, något bisarrare om båda föräldrarna gör det i samförstånd. Det minst bisarra skulle väl möjligen vara om båda flickorna själva tagit livet av sig och att föräldrarna bestämde sig för att följa efter. Ta på sig skulden för att på nåt sätt värna om sina flickors eftermäle.

Dina två sista meningar; min teori och som jag har dryftat här ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in