2018-03-11, 22:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Kanske det. En sak är i alla fall säker. ME-sjuka har hundra ggr mer energi än en med utmattningssyndrom. De syns och finns överallt och vill ha bekräftelse och sympati. Sjunga ut om sin sjukdom.

Undra om Bjärredsfamiljen sjöng ut om sina krämpor på olika ställen? Hade varit intressant att veta om de lusläste internet och annat och skrev om det.
Det beror på sådana som dig som hånar dom hela tiden. Därför behövs det förklaras. Det går numera mycket bra att ligga i sängen och skriva på mobilen när man vill ut på internet. Mycket få sitter på pinnstol framför uppkopplad PC när de kollar på olika sidor. Och ligga i sängen är ME-sjuka mästare på.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-11 kl. 22:53.
Citera
2018-03-11, 22:37
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Förmodligen den som skrev det, i så fall.

Förmodligen ja.

Synd jag missade det. Vännerlistan och bilderna. Det var nog en mer öppen sida. Det lär väl förbli en gåta.
Citera
2018-03-11, 22:37
Medlem
Solglittrets avatar
Var min tes om förfalskat läkarintyg för Moa och efterföljande katastrof för att det var på väg att avslöjas för långsökt??
Ingen av damerna och herrarna Sherlock som nappade på idéen?
Citera
2018-03-11, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Var min tes om förfalskat läkarintyg för Moa och efterföljande katastrof för att det var på väg att avslöjas för långsökt??
Vad skulle motivet vara?
Citera
2018-03-11, 22:42
Medlem
Citat:

Var det inte en, sedan åratal avskaffad, läkarsekreterare som råkat skriva fel?
Citera
2018-03-11, 22:43
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:

Jag tror du är nåt på spåren.
Det vore en stor tragisk tragedi för dem.
Citera
2018-03-11, 22:43
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Du har nog haft alla olika teser som man kan hitta på i det här ämnet. Sorry.
Citera
2018-03-11, 22:53
Medlem
Kan inte riktigt släppa teorin att detta utlöstes av ETT självmord, som någon upptäckte och sen var nån form av kedjereaktion ett faktum. Allt annat verkar så oerhört bisarrt.

vet att polisen säger nåt annat men..........
Citera
2018-03-11, 22:57
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Vad skulle motivet vara?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var det inte en, sedan åratal avskaffad, läkarsekreterare som råkat skriva fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag tror du är nåt på spåren.
Det vore en stor tragisk tragedi för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Du har nog haft alla olika teser som man kan hitta på i det här ämnet. Sorry.

Tack för all respons
Motivet vore väl att redan till höstterminen starta upp med Moas hemundervisning och inte som kanske för Agnes, behöva vänta in en lång medicinsk utredning. Föräldrarna var ju tydligen övertygade om att Moa drabbats av samma sjukdom som Agnes.
För att lättare få snabb hjälp och redan till första terminen i åk 5 få hemundervisning.

Gott syfte, rimlig handling av utmattande hårt prövade föräldrar. Men totalförbjudet och katastrof om det avslöjas.

Den ende som kanske kan slå hål på förfalskningsteorin är kanske "Frank" som säkert kanske vet att ursprunget för Moas intyg är från sjukvården.

Finns det uppgifter om att någon läkarsekreterare skrivit fel på något av barnens läkarintyg???
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-11 kl. 23:00.
Citera
2018-03-11, 23:03
Bannlyst
Citat:
Tack för all respons
Motivet vore väl att redan till höstterminen starta upp med Moas hemundervisning och inte som kanske för Agnes, behöva vänta in en lång medicinsk utredning. Föräldrarna var ju tydligen övertygade om att Moa drabbats av samma sjukdom som Agnes.
För att lättare få snabb hjälp och redan till första terminen i åk 5 få hemundervisning.

Gott syfte, rimlig handling av utmattande hårt prövade föräldrar. Men totalförbjudet och katastrof om det avslöjas.

Den ende som kanske kan slå hål på förfalskningsteorin är kanske "Frank" säkert kanske vet att ursprunget för Moas intyg är från sjukvården.

Finns det uppgifter om att någon läkarsekreterare skrivit fel på något av barnens läkarintyg???

Inget är ju så klar omöjligt men..
3 mån preliminärdiagnos och 6 mån slutdiagnos för barn gäller. M började uppvisa symtom på våren. Varför skulle man då behöva förfalska ett intyg för att få hemundervisning till hösten?
Hur skulle ett förfalskat intyg kunnat upptäckas?
Citera
2018-03-11, 23:03
Medlem
Citat:
Tack för all respons

Den ende som kanske kan slå hål på förfalskningsteorin är kanske "Frank" som säkert kanske vet att ursprunget för Moas intyg är från sjukvården.

Kl 19.00 Solglittret

"I just bjärredsbarnens fall får vi väl hoppas att det inte bara var en läkarsekreterare som skrev ut ett "Läkarintyg" på ett större sjukhus eller en sköterska som ställde diagnosen. Eller hur?"
Citera
2018-03-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Kan inte riktigt släppa teorin att detta utlöstes av ETT självmord, som någon upptäckte och sen var nån form av kedjereaktion ett faktum. Allt annat verkar så oerhört bisarrt.

vet att polisen säger nåt annat men..........

Så går mina tankar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in