Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Jo, jo, det där är säkert sant men det där att hjälteförklara en regim har jag lite svårt för. Hm... jag är född i början av 1950-talet i en kommunistisk familj... gör inte om det där misstaget en gång till. Det skräckvälde som rådde i de länderna som man beundrade då har gjort mig avig till att göra om samma misstag igen. :-)
Fast om du verkligen tänker efter, tror du de kör igång hela den här krigsmaskinen "for the Kids" eller vad nu officiella anledningen är? Polisbrutaliteten i väst kan vara ganska rå också men de är ingen sånhär sinnessjuk invasion.
De demonstrationerna som dök upp i Daraa och "lit the fire" som CNN kallade det, var stagade och enligt CIA Modus Operandi, vi såg ju likadant i Kiev.
Newsbud video är väldigt bra:
https://youtu.be/zGEc-CMsrQs fast jag fanns inte på 50-talet ens jag vet inte hur det var.
Men hur länge har media varit såhär? Ren krigspropaganda. (tycker de är sjukt vidrigt, speciellt hur de utnyttjar barn i krigspropaganda.
Men jag har oxå svårt för hjälteförklara en regim, speciellt ledare, Löfven, Macron, Assad, Putin.
Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Det måste ändå existerat ett utbrett missnöje med regimen när oroligheterna utbröt och ibland när Assad pratat nu på senare år verkar det faktiskt som han förstått det och att han även förstått att missnöjet haft en berättigad grund. Eller så är det bara en falsk försoningsgest?
Det fanns ju säkert ett missnöje i alla länder. Men att Syria skulle komma så perfekt efter lagt Libya i ruiner och bara förflytta truppen mot Devide & Conquer
Den större bilden av vad som sker i Mellanöstern med omnejd, påverkar väl nästan hela planeten, är Oded Yinon Plan for a New Middleeast och har varit sedan åtminstone 9-11 (Lit the Fire som MOSSAD gjorde)
Södra o härska. Slå sönder hela världen och sen ha en världsordning i ruiner med en stat som är stabil, och som legat bakom all misär. 🇮🇱 <---blå linjerna är från Nilen till Euphrat. Enligt Bibeln Genisis 15:18 sjukt hur man kan twista nått sådär. Jag vet att Israel och Judar är heliga för folk födda på 50-talet. (eller på 60 och framförallt 70talet iaf) men de som de håller på med är sann ondska.
Nånstans är ju ställningstagandet att man invaderar inte andras länder, svensk neutralitetspolitik
Mkt text sorry!