2018-03-11, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Då ställer jag en fråga: Du påstår att att flickorna fått diagnosen ME av ett av Sveriges största offentliga sjukhus.

Agnes av dig påstådda ME-diagnos:
1. Vem utfärdade intyget?
2. På vilket sjukhus utfärdades intyget?
3. Datum, årtal
4. Hur lyder diagnosen exakt?
5. Prognos?
6. Intyg från tidigare år, varifrån, av vem, enligt ovanstående frågor?

Moas av dig påstådda ME-diagnos:
1. Vem utfärdade intyget?
2. På vilket sjukhus utfärdades intyget?
3. Datum, årtal
4. Hur lyder diagnosen exakt?
5. Prognos?

Jag blir förvånad om du besvarar frågorna. Har frågat ett flertal gånger, och du har hittills inte svarat. Upp till bevis!

Beträffande intygen jag berättat om har jag ärligt sagt att jag inte vill besvara mer än det jag redan gjort. Och vet du, det beror på att jag är rädd om mig. Jag kommer även att acceptera om andra agerar på samma sätt inför uppgifter som de har så länge de är tydliga med det. Mitt problem är när folk inte är ärliga och krumbuktar sig för att slippa beslås med felaktiga uppgifter som de tidigare gett.
Citera
2018-03-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Utöver att jag kan förstå att man reagerar på någon enskild pajas utbrott, är det rimligt att PM granskas, precis som alla andra uppgifter som presenteras i tråden. Varför dessa PM ska ha en särställning förstår jag inte.

När man nu dessutom förstår att det ibland är mass-pm som har skickats ut ifrågasätter jag än mer bevekelsgrunderna till att PMaren inte skickar ut informationen direkt i tråden.

PMarna skaffar sig en massa gisslan som ska känna sig tacksamma och utvalda och därför nödgade att varsamt föra den "känsliga" informationen vidare. Eftersom förmedlaren inte kan försvara informationen då den inte kommer från dem själva, försätts de i en besvärlig lojalitetskonflikt varför en del av dem väljer att lämna tråden.

Oavsett hur det ligger till med sanningshalten i dem, är dessa PM inte konstruktivt för den fria debatten eller den fria tanken, i alla fall inte om vidareförmedlaren inte accepterar samma behandling av det som resten av informationen som inkommer i tråden.

Och ja, jag har också fått ett antal PM. Jag har uppmanat dessa PMare att själva skriva i tråden. Ungefär hälften gjorde det, den andra hälften har jag inte sett röken av..

Jag råkade dock vi ett tillfälle bli påverkad av en manipulation i ett PM där jag ett litet tag lät mig dämpas av dennes svårighet med vissa saker jag skrev om. Inte heller känslomässigt gisslanskap är bra för det fria ordet.

Hur kan något som inte är konstruktivt föra tråden framåt ?!
Citera
2018-03-11, 17:53
Medlem
Citat:
Beträffande intygen jag berättat om har jag ärligt sagt att jag inte vill besvara mer än det jag redan gjort. Och vet du, det beror på att jag är rädd om mig. Jag kommer även att acceptera om andra agerar på samma sätt inför uppgifter som de har så länge de är tydliga med det. Mitt problem är när folk inte är ärliga och krumbuktar sig för att slippa beslås med felaktiga uppgifter som de tidigare gett.

En ytterst liten krets kan ha kännedom om detta, om journalerna inte fått ben genom olagliga slagningar. Varför gick du ut i tråden med ditt påstående om läkarintygen egentligen? Det kan du svara på.

Känns inte roligt att FK läcker som ett såll. Eller vården. Inte ens vid sådana här händelser. Det kan du säkert intyga...
Citera
2018-03-11, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hur kan något som inte är konstruktivt föra tråden framåt ?!

Läste du inte det som du fetade? Det kan vara konstruktivt, precis som jag skriver, om vidareförmedlaren accepterar samma behandling av det som resten av informationen som inkommer i tråden.
Citera
2018-03-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag vet att B12 injektioner förekommer på Gottfrieskliniken, det var det jag menade med beprövad erfarenhet. Det verkar ge symptomlindring. Bastubaden däremot används på annat håll, dom påstås bland annat kunna driva radioaktivitet ur kroppen.

Narconon (scientologer) ger både bastubad och b12 injektioner...
Citera
2018-03-11, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Det verkar som om rörelserna är inspirerade av varandra. Har du sett någon tydlig koppling mellan ME-Gottfries och sc-nära rörelser? OHs sista uttalande är i vart fall inspirerat av någon som pratat om "livskvalitet", om han inte själv var övertygad nazist eller liknande.
Citera
2018-03-11, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
En ytterst liten krets kan ha kännedom om detta, om journalerna inte fått ben genom olagliga slagningar. Så du har ju redan avslöjat dig genom att gå ut och påstå detta. Varför gjorde du det egentligen? Det kan du svara på.

Ointressant för trådens topic men jag tyckte väl att jag ville bjuda er på det lilla stycke fakta jag har om fallet.
Citera
2018-03-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Men varför angav inte föräldrarna det skälet i sitt självmordsbrev? Istället skrev de att de valde att avsluta döttrarnas liv p g a bristande livskvalitet.

Vad gäller kollegans ord ”det som inte fick hända hände” handlar inte det snarare om kollegans egen oro, som så småningom bekräftades att OH stod på randen av ett självmord? Kollegan måste må fruktansvärt idag antagligen. Undrar om hen agerade och larmade anhöriga och chef m fl?

Jag var lite inne på svartsjuka och otrohet, men det kan ju verkligen vara så att OH pyst ut signaler om att allt inte stod rätt till i huvudet på honom.
Citera
2018-03-11, 18:00
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Scientologin är också inspirerad av psykiatrin. Hubbard har hämtat många idéer därifrån och kokat samman. Han blev rätt så sur när hans auditering inte godkändes som metod inom psykiatrin.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-11 kl. 18:04.
Citera
2018-03-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ointressant för trådens topic men jag tyckte väl att jag ville bjuda er på det lilla stycke fakta jag har om fallet.

Vari består bjussigheten att bjuda på obekräftad info?
Du säger:
1. Båda barnen hade intyg.
2. Intygen kom från ett av Sveriges största sjukhus.

Det som saknas är årtal och datum. Fyll upp med det, så kanske vi kan tro dig ytterligare. Vem som helst kan påstå det du säger.

Du verkar själv kritisk till det som hänt. Utveckla det.
Citera
2018-03-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag menar sjuka narkomaner. Inte ”friska”

På Narconon kliniker, men vet du verkligen att det ges inom vanlig sjukvård? Brist på B12 brukar behandlas med tabletter. Brist ger först påverkan på blodbilden, inte hjärnskador. Vilket däremot grav tiamin brist kan göra (B1). Speciellt om man ger patienten glukosdropp. Tiamin används för aerob nedbrytning av glukos. Brist ger istället laktat som är giftigt för hjärnan.

Dessutom, utan att veta säkert, verkar det olämpligt att injicera just gruppen narkomaner när B12 lika gärna kan ges i tablett form.
Citera
2018-03-11, 18:06
Medlem
Citat:
Att du inte svarar på frågor när du synas eller beslås med felaktigheter är inget nytt.
Nu bestämmer du dig för att fortsätta på samma sätt. Tack, då vet vi.

Nu hänger jag inte med. Vad är det för felaktigheter du påstår att solglittret kommit med? Vad är det du kräver svar på?

Och vad betyder ”beslås med”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in