2018-03-06, 17:33
Medlem
Kan det stämma att JM får ut livförsäkringen efter AP? En bekant sa att hon hade hört det på Aktuellt härom dagen. Det låter mycket märkligt i mina öron.

Nån som vet?
Citera
2018-03-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan det stämma att JM får ut livförsäkringen efter AP? En bekant sa att hon hade hört det på Aktuellt härom dagen. Det låter mycket märkligt i mina öron.

Nån som vet?

Nej! Det fanns inget partsavtal mellan IF och Aki. Dock får hon behålla ersättningen från AFA.
Citera
2018-03-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Alla lider, utom den som ställt till med allt lidandet. Ja, det är tragiskt. Det borde trigga JB och DB till att träda fram. Vad får dom att tveka? Är dom bortom all räddning?

-Tja, en orsak till att tveka skulle ju kunna vara att en liten skatflicka inte vill skvallra om vad Ak*i råkade ut för och därmed dra på sig ett par eller några års inlåsning och då riskera att få möta en skatmamma som då på riktigt hunnit bli "ganska arg".
Jag skulle kunna känna att det skulle få mig att tveka.

Men givetvis hoppas jag på att insikten att det är bäst att försöka klara upp sitt liv väger tyngre än en pissig och skadlig solidaritet med en pissig mamma. Som ändå sitter på livstid i fängelse.
Fast en uppväxt med Johanna Möller som "mamma" lämnar givetvis irreparabla skador på barnen. Det är det som gör mig rosenrasande, detta med att Johanna Möller är utbildad socionom, men istället för att värna utsatta och hjälpbehövande, så utnyttjade hon dem för sina sexuella behov och för att använda dem som torpeder till att misshandla och mörda. Tag in det, den som orkar! Jag gör det knappt.

Ett stort tack till Västmanlands TR och till Svea HR för att ni dömde utan att bry er om tårfabriken Johanna Möllers teatertårar eller hennes lögner om olika alibin! De domsluten gav mig hopp åter om att Sverige kanske är en rättsstat att hylla.
Citera
2018-03-07, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej! Det fanns inget partsavtal mellan IF och Aki. Dock får hon behålla ersättningen från AFA.

Varför betalar anarkisterna ut pengar till Johanna Möller ?
Citera
2018-03-07, 11:43
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Varför betalar anarkisterna ut pengar till Johanna Möller ?

https://www.afaforsakring.se/
Citera
2018-03-07, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
https://www.afaforsakring.se/

Hur kunde Försäkringsbolaget ta Anarkisternas namn ? Fast det är väl att de får
smaka sin egen medicin på något sätt ?
Citera
2018-03-09, 20:00
Medlem
Nu väntar jag på verkställighet av domen. Känns bra med ett avslut. Tänker inte följa Madsen. Han verkar vara inne på samma taktik som JM och dom valserna är jag utled på.
Citera
2018-03-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Nu väntar jag på verkställighet av domen. Känns bra med ett avslut. Tänker inte följa Madsen. Han verkar vara inne på samma taktik som JM och dom valserna är jag utled på.

Då missar du något. PM är ett ännu svårare fall av nacissistisk psykopat än JM och fallet ger en intressant inblick i människans psyke. Han är minst lika illa däran som våra världsledare men utan deras mål.
Citera
2018-03-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Då missar du något. PM är ett ännu svårare fall av nacissistisk psykopat än JM och fallet ger en intressant inblick i människans psyke. Han är minst lika illa däran som våra världsledare men utan deras mål.

Precis. Det är hans psyke, hans inre liv som är intressant.
Citera
2018-03-10, 14:44
Medlem
Citat:
Håller med, den delen kommer jag att ha koll på. Det som skiljer från JM är att hon alltid hade ett ekonomiskt motiv vilket inte PM verkar ha. PM är ju också intelligent vad gäller teknik men som JM outvecklad när det gäller känslor och relationer.
Det svåra för mig är att följa detaljerna i sexuella sadistmord, det är för vidrigt.
PM har likheter med både JM och Nerijus i Lisa Holm fallet och självklart en helt egen personlig ingrediens i narcissismen och psykopatins egna område. Intressant helt klart. Det är först nu som jag själv börjar få en förståelse och kunskap för innehållet i begreppen. Det jag funderar över nu är om det är så att de med dessa etiketter har dåligt minne eller inte. Själv tror jag att de helt enkelt inte har någon betydelse för deras taktik. Dom bara imroviserar hur som helst, olika från gång till gång och lägger inte vad dom sagt på minnet.
Citera
2018-03-11, 01:13
Medlem
Citat:
Både Madsen och Lisa Holms mördare, Nerijus B är sexualsadister med våldsporr/strypningssex i sina datorer som polisen hittade medans Johanna Möller har haft ett stort ekonomiskt motiv i sina brottsliga handlingar.
Jag tror att Johanna och company har haft ihjäl Aki också på något sett och kanske även fosterbarnen som dog.
Jag har följt serien Bates motel som gått nu på tv som bygger på seriemördaren Ed Gein, Norman Bates karaktär i serien och filmen Psycho.
Nu hoppas jag att HD inte tar upp målet så JM får flytta över från häktet till anstalten snarast.
Även sexualsadist på Elin Krantz mördare som hände i Göteborg för åtta år sedan.
Citera
2018-03-11, 14:27
Medlem
Nu kommer detta hända:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-blir-johanna-mollers-liv-i-fangelset-1/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in