Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Alla lider, utom den som ställt till med allt lidandet. Ja, det är tragiskt. Det borde trigga JB och DB till att träda fram. Vad får dom att tveka? Är dom bortom all räddning?
-Tja, en orsak till att tveka skulle ju kunna vara att en liten skatflicka inte vill skvallra om vad Ak*i råkade ut för och därmed dra på sig ett par eller några års inlåsning och då riskera att få möta en skatmamma som då på riktigt hunnit bli "ganska arg".
Jag skulle kunna känna att det skulle få mig att tveka.
Men givetvis hoppas jag på att insikten att det är bäst att försöka klara upp sitt liv väger tyngre än en pissig och skadlig solidaritet med en pissig mamma. Som ändå sitter på livstid i fängelse.
Fast en uppväxt med Johanna Möller som "mamma" lämnar givetvis irreparabla skador på barnen. Det är det som gör mig rosenrasande, detta med att
Johanna Möller är utbildad socionom, men istället för att värna utsatta och hjälpbehövande, så utnyttjade hon dem för sina sexuella behov och för att använda dem som torpeder till att misshandla och mörda. Tag in det, den som orkar! Jag gör det knappt.
Ett stort tack till Västmanlands TR och till Svea HR för att ni dömde utan att bry er om tårfabriken Johanna Möllers teatertårar eller hennes lögner om olika alibin! De domsluten gav mig hopp åter om att Sverige kanske är en rättsstat att hylla.