Citat:
Ursprungligen postat av
Edt.cat.
Ser man på fullt allvar inte skillnaden mellan att ta fram o läsa sina egna tankar jämfört med att se på en vinklad dokusåpa ihopklippt av random producent så är man kanske inte är rätt person att klanka ner någon annan gällande dennes intelligens.
En dagbok har såklart ingen praktisk nytta på en öde ö, tanken bakom valet är förmodligen att det ska skapa ett emotionellt värde i framtiden. Således är valet av en dagbok som personligt föremål väldigt logiskt och inte alls speciellt korkat. Man skulle ju dock kunna argumentera för att det är aningen självisk då det inte gagnar hela gruppen under tiden på ön.
Korkat ur aspekten att du ska leka ö-liv
Jag förstår visst skillnad på tv och dagboksanteckningar jag förstår också att det är klippt, vinklat och inte helt sanningsenligt när det väl blivit ett program.
Man skulle väl lika gärna kunna skriva dagboken i efterhand de är borta 6-7 veckor max, så kort tid borde man väl minnas vad som skett.
Vad jag förstått hände det inte så jävla mycket mer än att det regnade, folk var hungriga sen var det sol och blåst.
Där var väldigt långtråkigt mellan tävlingarna.
Epilator och frisyrgelé känns minst lika dumt men man kanske kan använda det till något praktiskt! Vi får väl se