2018-03-09, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det förstår jag men dagbok, epilator, frisyrgel och bok. Tror de att de ska på semester?
Dagbok hmmm hon vill nog verka intellektuell! Eller djup kanske.... håller med om att många har idiotsaker med sig men den typen av människor gör väl bra tv.
2018-03-09, 09:55
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
En fjuttig halv miljon som vanligt, sen ska det betalas skatt på den summan så då har man 250 000 kr kvar. Fast skattesatsen beror på hur du tjänar för övrigt så det kan ju variera beroende på deltagare hur mycket pengar dom får behålla.

Vinstskatten är väl alltid runt samma procentsats, 30%. Är ju inte så att vinstpengarna helt plötsligt skulle räknas som inkomst eller kapital.
2018-03-09, 11:26
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Dagbok hmmm hon vill nog verka intellektuell! Eller djup kanske.... håller med om att många har idiotsaker med sig men den typen av människor gör väl bra tv.

Att ha med sig en dagbok är väl inte så idiotiskt. Ett enkelt sätt att dokumentera händelser o ”spara tiden”; kan säkert ge en del glädje i framtiden. Antar med det sagt att hon får ha med sig en tillhörande penna så att hon kan skriva i dagboken, om inte så är den totalt värdelös.
2018-03-09, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Att ha med sig en dagbok är väl inte så idiotiskt. Ett enkelt sätt att dokumentera händelser o ”spara tiden”; kan säkert ge en del glädje i framtiden. Antar med det sagt att hon får ha med sig en tillhörande penna så att hon kan skriva i dagboken, om inte så är den totalt värdelös.
Hon kan ju kolla på programmet sen ,vad har du för nytta av en dagbok på en ”öde ö”
Men jag har svårt att se något som helst syfte med en dagbok så jag är kanske lite färgad av det.
2018-03-09, 18:09
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Hon kan ju kolla på programmet sen ,vad har du för nytta av en dagbok på en ”öde ö”
Men jag har svårt att se något som helst syfte med en dagbok så jag är kanske lite färgad av det.

Ser man på fullt allvar inte skillnaden mellan att ta fram o läsa sina egna tankar jämfört med att se på en vinklad dokusåpa ihopklippt av random producent så är man kanske inte är rätt person att klanka ner någon annan gällande dennes intelligens.

En dagbok har såklart ingen praktisk nytta på en öde ö, tanken bakom valet är förmodligen att det ska skapa ett emotionellt värde i framtiden. Således är valet av en dagbok som personligt föremål väldigt logiskt och inte alls speciellt korkat. Man skulle ju dock kunna argumentera för att det är aningen självisk då det inte gagnar hela gruppen under tiden på ön.
2018-03-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edt.cat.
Ser man på fullt allvar inte skillnaden mellan att ta fram o läsa sina egna tankar jämfört med att se på en vinklad dokusåpa ihopklippt av random producent så är man kanske inte är rätt person att klanka ner någon annan gällande dennes intelligens.

En dagbok har såklart ingen praktisk nytta på en öde ö, tanken bakom valet är förmodligen att det ska skapa ett emotionellt värde i framtiden. Således är valet av en dagbok som personligt föremål väldigt logiskt och inte alls speciellt korkat. Man skulle ju dock kunna argumentera för att det är aningen självisk då det inte gagnar hela gruppen under tiden på ön.
Korkat ur aspekten att du ska leka ö-liv
Jag förstår visst skillnad på tv och dagboksanteckningar jag förstår också att det är klippt, vinklat och inte helt sanningsenligt när det väl blivit ett program.
Man skulle väl lika gärna kunna skriva dagboken i efterhand de är borta 6-7 veckor max, så kort tid borde man väl minnas vad som skett.
Vad jag förstått hände det inte så jävla mycket mer än att det regnade, folk var hungriga sen var det sol och blåst.
Där var väldigt långtråkigt mellan tävlingarna.

Epilator och frisyrgelé känns minst lika dumt men man kanske kan använda det till något praktiskt! Vi får väl se
2018-03-10, 09:41
Medlem
Intressanta yrken såsom säsongsarbetare och drönarkonsult. Däremot finns det två Vd, en Pt, gymnastiklärare samt en stuntman som kanske har både fysik och hjärna för att överleva pakter och matbrist.
Okej, vill du vara polare med den som har fiskenät eller hårgelen med sig? Tough one...
2018-03-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Intressanta yrken såsom säsongsarbetare och drönarkonsult. Däremot finns det två Vd, en Pt, gymnastiklärare samt en stuntman som kanske har både fysik och hjärna för att överleva pakter och matbrist.
Okej, vill du vara polare med den som har fiskenät eller hårgelen med sig? Tough one...
Med tanke på att de i princip levde på kokosnötter så verkar de som hårgelén vann!!
Eller så var fiskenätet dåligt...
2018-03-11, 12:09
Medlem
Citat:
Med tanke på att de i princip levde på kokosnötter så verkar de som hårgelén vann!!
Eller så var fiskenätet dåligt...
Nu har jag inte den infon eftersom serien inte har början ännu. Tror du att det var gott med gelé till kokosnötterna? :-)
2018-03-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nu har jag inte den infon eftersom serien inte har början ännu. Tror du att det var gott med gelé till kokosnötterna? :-)
Efter ett tag är nog gelén att föredra, kokos never again!!! Jag har en kompis som var med nu 2018
2018-03-11, 21:42
Medlem
Ganonitos avatar
Hoppas det liknar den amerikanska upplagan och följer det traditionella formatet så mycket som möjligt som när det gick i SVT. De senaste säsongerna i Tv4 har varit fyllda av alldeles för mycket twister.
2018-03-13, 12:02
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiceDiamond
Stämmer bra söndagen den 18 Mars börjar den sändas. https://www.facebook.com/TV4/videos/1906990249375865/

Konstig dag, tror ni det blir 1 avsnitt varje söndag?
Det kommer visas varje mån-torsdag och söndag som farmen.

Citat:
Hoppas det liknar den amerikanska upplagan och följer det traditionella formatet så mycket som möjligt som när det gick i SVT. De senaste säsongerna i Tv4 har varit fyllda av alldeles för mycket twister.
Jo, blir det som förr på TV4 så skippar jag skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in