Citat:
Ursprungligen postat av
ThuleSociety
..
Jag får intrycket av att du är med i Motståndsrörelsen, så det vore intressant att veta: vad tycker du om Simon Lindberg?
Sedan han tog över efter Lund så har jag undrat varför just han fick den positionen. Jag har lyssnat på intervjuer, tal och läst hans alster - men förstår ändå inte.
Han framstår som oerhört nervös och saknar karisma. Han har till och med svårt att titta folk (och kameror) i ögonen. Han framstår som rädd och osäker, helt enkelt. När han väl försöker ha inlevelse i sina tal och intervjuer så låter det mest krystat och... pinsamt. Det finns ingen pondus.
Jag sympatiserar med NMR och jag förstår om Lindberg tar väldigt bra beslut i bakgrunden, men jag är övertygad om att majoriteten av alla människor vill se en stark och karismatisk ledare. Att nuvarande ledare knappt kan titta folk i ögonen och allt som oftast sitter eller står med en osäker och sluten kroppshållning ger ju ett ganska svagt intryck.
Om Emil kunde lägga band på sin oseriösa sida och försökt framstå som mindre nihilistisk så hade jag sett honom som en ypperlig ledare. Möjligen också Öberg, med Emil som högra hand.
Är Simon en utmärkt strateg eller tänkare? Vad är det jag missar?