Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Nej.
Och?
Du beskrev tidigare att MEs patientförening menar att om någon med ME får en psykiatrisk diagnos ska de låta bli att underkasta sig behandling för denna. Jag skulle gärna vilja ha en källa på det påståendet.
Nej det har jag inte skrivit. Precis lika lite som jag skrivit att någon med ME som bryter benet inte heller skulle få gips. Eller insulin om de har diabetes.
ME-patientföreningen anser och uppmanar sina medlemmar att inte behandla
sin ME-sjukdom med hjälp av psykiatrin. Och inte bidra till forskning för att hitta behandlingar och orsaker till ME om forskningen har med psykiatriska behandlingsmöjligheter eller orsaker att göra.
Ett absolut oventenskapligt och tendentiöst förhållningssätt till oberoende forskning.
Precis det som man anklagat vissa läkemedelsbolag för att göra, när de försökt styra forskningsresultat av sina produkter.
Rätt förståligt om ME-lobbyn kommer på kollisionskurs med den vetenskapliga expertisen - det gjorde läkemedelsbolagen också när de avslöjades.
Att HB likat företeelsen Gottfries är märkligt. Även om det vara en passant för att hon kände någon där. Gottfries-kliniken har inte uppfyllt krav på vetenskaplighet och beprövad erfarenhet i behandling av sina patienter. Det är anmärkningsvärt att en jurist som HB ändå gillat företeelsen.