2018-03-11, 00:14
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ingen av de jag träffat som haft en livskris och därefter fått en cancerdiagnos har på något sätt tyckt det var konstigt att kroppens motståndskraft även mot cellförändringar och tumörbildningar skulle kunna påverkats av att man mått jättedåligt psykiskt tidigare. Och allt som följer av av man mår dåligt - sover dåligt, äter dåligt, röker, dricker mm.

Så hur menar du att en cancerpatient skulle bli sur?
Att en cancer-sjuk hamnar i en ny kris psykiskt i och med diagnosen och kan behöva sömnmedel, ångestdämpande och antidepressiva är väl inget någon av dessa skulle bli "sur" för?

För övrigt är det märkligt att det inte finns mer fakta om Bjärredsfallet, dödsorsak och om barnen verkligen var sjuka eller om någon/bägge föräldrarna manipulerat skola. Idag är det 2 månader varav 1 1/2 med locket på.
Jag skrev att jag är helt säker på att om du sa till en cancerpatient att deras cancer är en psykisk sjukdom. Så skulle den patienten bli ganska sur. Eftersom den patienten vill ha en behandling för cancern. Du behöver inte oroa dig så. ME-sjuka skickar de iväg på multimodal rehabilitering. Så de psykiatriska behoven snappas upp.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-03-11 kl. 00:17.
Citera
2018-03-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Och B-vitamin injektioner är samma behandling som Narconon använder för att driva ut ”radioaktivitet” ur kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror, utan egen erfarenhet, att det främst var långa bastubad. Det går nog att läsa sig till.

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har läst mig fram till bl.a.detta på gottfriesklinikens hemsida
"Alltjämt är det vetenskapliga underlaget för behandling av patienter med ME med höga doser vitamin B12 och folat otillräckligt även om viss evidens finns. Välgjorda effektstudier utförda enligt dubbel-blind teknik är angelägna."
Jag tycker att den reservationen är hederlig, liksom det de i övrigt skriver, eftersom de gör så tydligt att detta inte är helt utforskat, men kan vara en sannolik väg framåt.
De lovar inte heller bot utan bättring/lindring.

Jag vet att B12 injektioner förekommer på Gottfrieskliniken, det var det jag menade med beprövad erfarenhet. Det verkar ge symptomlindring. Bastubaden däremot används på annat håll, dom påstås bland annat kunna driva radioaktivitet ur kroppen.
Citera
2018-03-11, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag är 100% säker på att du inte vet med 100% säkerhet. Du kan bara göra det om du är läkaren eller tillhör den specifika skolpersonalen. Din bristande kunskap om fallet och ditt ihärdiga deltagande i tråden säger mig att du inte tillhör någon av dessa.
Det är felaktigt.
Jag kan ha uppgiften om jag arbetar inom sjukvård och har tillgång till journaler, arbetar i skolan, är anhörig, arbetar för polisen eller är en duktig hackare.
Ditt tvivel tänker jag däremot inte försöka ta ifrån dig.
Citera
2018-03-11, 00:18
Medlem
Citat:
Ja, jag har läst mig till detta.

Bvitamin och bastubad
Citera
2018-03-11, 00:19
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Märkligt ändå att just B12 injektioner används vid ME och av Scientologer mot ”radioaktivitet”. Utan vetenskaplig evidens.
Narkomaner får b-12 inj ibland med. I vanliga vården. Så du ska inte hänga upp dig så mycket på det.
Citera
2018-03-11, 00:20
Bannlyst
Citat:
Märkligt ändå att just B12 injektioner används vid ME och av Scientologer mot ”radioaktivitet”.
Ja, det håller jag med dig om är det är ett märkligt sammanträffande med tanke på att båda organisationerna har diskuterats frekvent i tråden. Är det ytterligare ett stöd för sc-spåret?
Citera
2018-03-11, 00:24
Medlem
Citat:
Jag vet att B12 injektioner förekommer på Gottfrieskliniken, det var det jag menade med beprövad erfarenhet. Det verkar ge symptomlindring. Bastubaden däremot används på annat håll, dom påstås bland annat kunna driva radioaktivitet ur kroppen.

B12 injektioner används också av scientologer för att driva ut radioaktivitet. Sambanden är märkliga. Vetenskapligt underlag saknas. I sjukvården används tabletter vid B12 brist.
Citera
2018-03-11, 00:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej.
Och?

Du beskrev tidigare att MEs patientförening menar att om någon med ME får en psykiatrisk diagnos ska de låta bli att underkasta sig behandling för denna. Jag skulle gärna vilja ha en källa på det påståendet.

Nej det har jag inte skrivit. Precis lika lite som jag skrivit att någon med ME som bryter benet inte heller skulle få gips. Eller insulin om de har diabetes.
ME-patientföreningen anser och uppmanar sina medlemmar att inte behandla sin ME-sjukdom med hjälp av psykiatrin. Och inte bidra till forskning för att hitta behandlingar och orsaker till ME om forskningen har med psykiatriska behandlingsmöjligheter eller orsaker att göra.

Ett absolut oventenskapligt och tendentiöst förhållningssätt till oberoende forskning.
Precis det som man anklagat vissa läkemedelsbolag för att göra, när de försökt styra forskningsresultat av sina produkter.
Rätt förståligt om ME-lobbyn kommer på kollisionskurs med den vetenskapliga expertisen - det gjorde läkemedelsbolagen också när de avslöjades.

Att HB likat företeelsen Gottfries är märkligt. Även om det vara en passant för att hon kände någon där. Gottfries-kliniken har inte uppfyllt krav på vetenskaplighet och beprövad erfarenhet i behandling av sina patienter. Det är anmärkningsvärt att en jurist som HB ändå gillat företeelsen.
Citera
2018-03-11, 00:26
Medlem
har tillgång till journaler, - måste du inte då först ha tillgång till personnummer och jobba på den specifika vårdcentralen? Möjligt men osannolikt

arbetar i skolan, är anhörig, arbetar för polisen
- låter som att det då rör sig om hörsägen

eller är en duktig hackare. - då borde du veta mer om fallet.
Det är säkert så att någon med insikt har berättat detta för dig men att du inte sett det svart på vitt.
Citera
2018-03-11, 00:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
B12 injektioner används också av scientologer för att driva ut radioaktivitet. Sambanden är märkliga. Vetenskapligt underlag saknas. I sjukvården används tabletter vid B12 brist.
Nej då. I sjukvården får en del tabletter och en del inj. Olika för olika sjukdomar.
Citera
2018-03-11, 00:27
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Men var kommer radioaktiviteten ifrån, är det nån ny drog?
Kanske en kroppstetan.
Citera
2018-03-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, det håller jag med dig om är det är ett märkligt sammanträffande med tanke på att båda organisationerna har diskuterats frekvent i tråden. Är det ytterligare ett stöd för sc-spåret?

Ingen aning, men jag tycker det är konstigt att Mats Reimer är ”persona non grata” av både ”ME-lobbyn” och scientologerna. Men däremot betraktas som seriös inom den vanliga vården. Jag har svårt att smälta att någon läkare medverkar till att sätta en ME diagnos på barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in