Citat:
Ursprungligen postat av
NilsHlt
Uppfattningen många har här är att dom var inte sjuka nog i praktiken för att motivera hemundervisning, sen kan man tänka sig att dom med tiden faktiskt blev sämre pga av att dom inte fick gå till skolan men det är en annan femma.
Men för all del, om du tror och tycker annat så fortsätt försöka övertyga folk om att det var rätt och riktigt med hemundervisning.
Några av oss anser nog att de med all sannolikhet var för dåliga för att orka. Det kan man tänka utan att hävda att just ME var den faktiska orsaken - jag gör så i alla fall, för jag anser mig inte ha tillräckliga kunskaper om sjukdomen ifråga.
På tal om rektorn har det tydligen också i den nu pågående diskussionen så lägligt glömts bort att hon vid åtminstone ett tillfälle nämnde "ofattbart fysiskt lidande".
Hon har alltså sagt två saker i all sin upprördhet och chock, men sedan uppenbarligen hunnit bita sig i tungan. Hon vet att hon inte får eller kan eller ens har lust att uttala sig offentligt om saken. Men jag utgår ifrån att hon vet mer.