2018-03-10, 13:20
Medlem
T34Panzers avatar
Bra och insiktsfull artikel/krönika:

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-kyla-i-ratten-inte-levande/
Citera
2018-03-10, 13:28
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Ja det är ju så man hänger djur vid slakt...
Nja snarare efter slakt väl.
Citera
2018-03-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har de hittat droger i Wall frågar jag då.
Vet ej. Kanske är svårt att identifiera också. Dels blev hon styckad o dels så har hon ju legat under vatten.
Citera
2018-03-10, 13:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Så vadå din teori om att hon var bunden upp o ner håller inte?

Jo, det tror jag. Jag svarade PhD att jag också trodde att hon bundits som PhD skrev, innan stropparna/handled etc kom fram. Nu tror jag att det kan vara upp och ned.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-10 kl. 13:32.
Citera
2018-03-10, 13:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Vad gäller knivstick vid mord kan man ofta bedöma o klarlägga riktningen och vinkeln på stick och hugg, absolut.
Men svårare då att bedöma på en torso som legat i vattnet länge kan jag tänka mig.

Säkert , el förhoppningsvis får vi veta när rättsläkaren ska redogöra, eller så kommer mer fakta kring stropparna och hur man konkluderar ang bindningen
Hmmm, jo, men även om torson legat i vattnet ett tag bör väl stickens riktning vara konstant? Även om det hela lösts upp en del?

Vi får väl vänta tills de hör rättsläkarna.
Citera
2018-03-10, 13:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Vet ej. Kanske är svårt att identifiera också. Dels blev hon styckad o dels så har hon ju legat under vatten.

Å andra sidan avled hon strax efter den eventuella förgiftningen, så de processer i kroppen som bryter ner gifter lär ha avstannat.
Citera
2018-03-10, 13:32
Medlem
Känns det inte ganska osannolikt att hon blev uppbänd upp o ner såvida han inte drogade henne el drog till henne med hammare i skallen el dyl? Vem går med på det om man är vaken liksom?
Citera
2018-03-10, 13:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är även märken på anklarna:

Ved anklerne på de fundne ben var der mærker efter stropper, der svarer til de stropper, som blev fundet i ubåden også.

Perfekt👌🏼
Citera
2018-03-10, 13:35
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hon kanske var bunden upp och ned?

Jag pallar knappt skriva detta men om hon hade huvudet nedåt blev det lättare för honom att utdela sticken i och kring vaginan.

Tror inte hon var bunden upp och ned. Då hadde hon vel svimmat av? Jag tror han torterade henne ute i "salongen" eventuelt också dödade henne där. Sen parterade han henne vid stegen nedanför luckan. Jag tenker så på grund av vart dom har hittat mest blodrester.
Citera
2018-03-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Å andra sidan avled hon strax efter den eventuella förgiftningen, så de processer i kroppen som bryter ner gifter lär ha avstannat.
Men vadå förgiftningen har väl åklagaren redan bevisat att det var lögn? Dvs hon ej hade gift i kroppen?
Alltså gift o inte "knock out ämne". Fast jag vet inte kan man bevisa att gift ej existerat kan man väl kanske konstatera att "knock out ämne ej gjort det heller?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-10 kl. 13:41.
Citera
2018-03-10, 13:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bästa teknik är som Jakob följer : ignorera - och rikta tillbaka till frågan.
Ditt förslag innebär ett relaterande: du visar att du lyssnat och reflekterat, tagit in , vilket i sig räcker för att göra manipulatören nöjd med att ha skapat energin i den andra.

Ja om man inte vill eller bör bjuda på det så kan man kort och gott bara ignorera Madsens svar och ställa om sin fråga då. Nu fick man väl inget svar på frågan?
Citera
2018-03-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jo, det tror jag. Jag svarade PhD att jag också trodde att hon bundits som PhD skrev, innan stropparna/handled etc kom fram. Nu tror jag att det kan vara upp och ned.
Så vadå att han typ hotade henne med kniv o gjorde en standardbindning för att sen kompletterade så att hon hamnade upp o ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in