2018-03-10, 12:56
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hon kanske var bunden upp och ned?

Jag pallar knappt skriva detta men om hon hade huvudet nedåt blev det lättare för honom att utdela sticken i och kring vaginan.
Fyfan , det var min tanke också. Hängande upp och ner.
Citera
2018-03-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var väl ett oerhört korkat svar. Han menar att han har ett intresse för det. Har han inte sagt att det var för att få ut kroppen?
Men hans svar skickar också en klar signal om hur Madsen är.
Alla hans krumbukter när han borde ge tydliga svar- är ändå avslöjanden om hans person.
Tycker att han påminner om dessa unga wannabee gangsters som tror att de är smarta
,men som istället framstår som totalt korkade.
Försöker vara kaxiga mot åklagaren är det tydligaste tecknet.
Försöker spela oskyldiga in absurdum.
Citera
2018-03-10, 12:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Så trodde jag först men jag har för mig att det var stroppen under dynorna på golvet som matchade hennes handled och den de hittade i påsen?

Ja, kom fram till det, ska försöka hitta igen på BT, du hinner säkert före😉
Citera
2018-03-10, 12:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tänker samma. Just som jag skrev förra, ja, om en av stropparna i golvet hade samma färg o snittyta som den som återfanns på handleden, kan tyda på det.
Tekniskt bör man väl kunna se om ett stick har tilldelats uppifrån eller nerifrån?
Citera
2018-03-10, 13:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja, kom fram till det, ska försöka hitta igen på BT, du hinner säkert före😉
Bra. Nä, jag pallar inte leta i dag. Jag tog ut mig under torsdagen och fredagen, lol
Citera
2018-03-10, 13:00
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MVW
Kom just att tänka på en sak. Tänk om de pratade om kinky läggningar och bondage, hur man kan binda folk, pga att hon gjort reportage om sånt. Hon eller han kanske föreslog att visa hur just han binder folk etc, skulle visa på henne, då lät hon sig glatt och oanandes bindas utom en sexuell kontext. Och han föreslog eller gick med på det givetvis med sina baktankar redo. Vad tror ni? Så skulle det kunna gått till. Men skadorna på honom, hur förklarar man dem? Hon borde varit obunden från början och börjat värja sig. Hur fick han sen fast henne? Man kan inte skära i nån som lever och inte är väldigt hårt fastbunden, allra minst skära halsen av den. Och det nertill, hon måste legat/stått väldigt fast om hon inte var avsvimmad på något sätt.
Nä det verkar ändå konstigt i den kontexten då dom är helt ensamma där nere etc. Dom kände väl inte varandra så jättebra osv? Då är det väl mer troligt att han drogat henne, går väl att koka kafé i en ubåt el dyl?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-10 kl. 13:04.
Citera
2018-03-10, 13:01
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Så trodde jag först men jag har för mig att det var stroppen under dynorna på golvet som matchade hennes handled och den de hittade i påsen?
Så vadå din teori om att hon var bunden upp o ner håller inte?
Citera
2018-03-10, 13:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Tekniskt bör man väl kunna se om ett stick har tilldelats uppifrån eller nerifrån?

Vad gäller knivstick vid mord kan man ofta bedöma o klarlägga riktningen och vinkeln på stick och hugg, absolut.
Men svårare då att bedöma på en torso som legat i vattnet länge kan jag tänka mig.

Säkert , el förhoppningsvis får vi veta när rättsläkaren ska redogöra, eller så kommer mer fakta kring stropparna och hur man konkluderar ang bindningen
Citera
2018-03-10, 13:07
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Tänker samma. Just som jag skrev förra, ja, om en av stropparna i golvet hade samma färg o snittyta som den som återfanns på handleden, kan tyda på det.
Ja det är ju så man hänger djur vid slakt...
Citera
2018-03-10, 13:10
Medlem
Citat:

Det är även märken på anklarna:

Ved anklerne på de fundne ben var der mærker efter stropper, der svarer til de stropper, som blev fundet i ubåden også.
Citera
2018-03-10, 13:17
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är även märken på anklarna:

Ved anklerne på de fundne ben var der mærker efter stropper, der svarer til de stropper, som blev fundet i ubåden også.

Stämmer. Här är aktuell sida från BT live

https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-i-retten-minut-for-minut-det-sagde-han-selv-om-parteringen-af-kim-wall

———- man kan se nogle store, aflange hynder, der lå på gulvet i messen. Under dem fandt politiet nogle strop-dele - en orange og en blå - som var fastgjort til gulvet. Samtidig varsler anklageren, at også nogle jernstænger i loftet af ubåden skal bemaerkes.

———På et foto af nogle af de stropper, som dykkerne fandt sammen med ligdelene af Kim Wall, ses blandt andet også en orange og en blå. Nogle snit på den blå strop svarer ifølge anklageren til det snit, der blev fundet sammen med Kim Walls töj.
Ifølge anklageren er der ifølge de kriminaltekniske undersøgelser et stærkt indicium for, at de to blå stropdele passer sammen.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:07
Det samme gælder angiveligt også for en gul strop.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:10
Anklageren viser nu et foto af Kim Walls venstre håndled holdt sammen med en af de strops, som er fundet. De svarer i størrelse i nøje til hinanden. Billedet af hendes håndled bar tydeligt præg af, at kropsdelen havde ligget lang tid i vandet, og anklageren havde da også på forhånd advaret imod, at det ville være ubehageligt at se på.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:13
Et nyt foto viser størknet blod på en af gulvpladerne i messen, ligesom der blev fundet blod på toilettet. Under en gulvplade af metal fandt politiets teknikere et par sorte trusser med blondekant, der havde tilhørt Kim Wall. Trusserne var beskadiget tre steder. Der blev også fundet et par sorte strømpebukser. De var vendt på vrangen og havde flere skader.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:14
Desuden blev der fundet en række hårtotter, siger anklageren, mens man ser fem rødbrune hårtotter på tv-skærmene i retten.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:14
Peter Madsens kedeldragt, som han havde på, da han blev reddet i land, er også blevet nøje undersøgt. Der blev fundet blodspor på den.
Birger A. Andersen, B.T.

8 mar 2018 11:16
Ved obduktionen af Kim Walls ligdele er der ikke fundet tegn på varmepåvirkning før, under eller efter dødens indtræden.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-10 kl. 13:31.
Citera
2018-03-10, 13:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nä det verkar ändå konstigt i den kontexten då dom är helt ensamma där nere etc. Dom kände väl inte varandra så jättebra osv? Då är det väl mer troligt att han drogat henne, går väl att koka kafé i en ubåt el dyl?

Har de hittat droger i Wall frågar jag då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in