Citat:
Ursprungligen postat av
RagataChristie
Ok, förstår!
Men har du helt förlikat dig med att ev förbli ensam?
Vad söker du hos en kvinna och Varför?
Jag tror att jag har förlikat mig med det. Jag har i alla fall insett att det är bland det troligaste utfallet.
Och jag känner inte att jag får någon ångest över att så kan fallet vara.
Vad jag söker hos en kvinna? Jag vet inte... Jag har aldrig haft någon förut. Jag har inte ens haft en flickvän för tre dagar under mellanstadiet. Så ur en synpunkt så vet jag inte riktigt vad jag skall ha dem till

Jag vet bara att vissa dagar när allt har känts för jäkligt. Jobbdagen har sugit. Det regnar ute och kön på Ica tog åt helsike för lång tid. Så skulle det bara vara så jäkla skönt att komma hem till någon som kramade om en. Att få vila ut i en famn i någon minut eller två. Få energi och kanske även kunna ge energi till. Men såna dagar nu, så kommer jag bara hem till en tom, mörk lägenhet.
Nu är det inte ofta de här dagarna inträffar. Det skall jag erkänna. Det är bara någon enstaka gång per år. Och då har det ofta föregåtts av en ganska lång skitig period. Och den långa kön är bara droppen som får bägaren att rinna över.
Sen så finns det också de där gångerna när man har gjort något kul och man kommer hem. Men det finns ingen att prata med. Utan det roliga bara "tvärdog". Annars kan man låta det ebba ut lite om man kan prata med någon.
Det kanske är det jag känner att jag saknar. Någon att prata med när behovet känns som störst. För psykologer och samtalsterapeuter är så jäkla dyra!