2018-03-09, 16:58
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RtrDeadThnRed
Någon som fått hem paket i veckan? Eller är det tvärstopp i väntan på att de får koll på sakerna å skickar ut betalningskrav?

Lurar på en drönare för en 300 spänn....

Det verkar vara tvärstopp på allt som ankommit efter helgen. Saker som ankommit innan dess har slunkit igenom.
Har själv 2 paket som fastnat, har inte fått sms eller avi per brev. Ena paketet stoppades i lördags det andra stoppades i onsdags.

Funderar på att försöka deklarera själv men det verkar vara byrokrati i klass med DDR tiden...
Citera
2018-03-09, 17:09
Medlem
Fick ett SMS idag hade beställt ifrån DX.com drygt 144:- i avgift och moms för varor under 300:- känns ju lite lagom surt, men jag tog och betalde då det är några små saker jag vill ha.

Någon som vet hur det funkar att beställa via VolumeRate.com är ju en del av DX och dom skickar tydligen ifrån Europa?
Citera
2018-03-09, 17:09
Medlem
Jag fick ett paket idag värt 2$.

För er som väntar på flera paket och vill veta vilket paket dom vill ha betalt för så fick jag fram en beskrivning på innehållet via chatt med postnord. 20min kö men annars väldigt smidigt
Citera
2018-03-09, 17:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0Smith
Jag fick ett paket idag värt 2$.

För er som väntar på flera paket och vill veta vilket paket dom vill ha betalt för så fick jag fram en beskrivning på innehållet via chatt med postnord. 20min kö men annars väldigt smidigt

Ok, tack för info! Fick du nån uppfattning om du hade kunnat få reda på kollinumeret (det kinesiska alltså)?
Citera
2018-03-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ok, tack för info! Fick du nån uppfattning om du hade kunnat få reda på kollinumeret (det kinesiska alltså)?

Nej, tyvärr. Jag frågade aldrig efter det
Citera
2018-03-09, 18:34
Medlem
ballebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Förvånar mig att de erkände det, även om de tappade bort ett par tre nollor....

Tidigare sa de ju alltid att posten tog så lång tid i Kina... underförstått att Postnord var snabba....

Väntar fortfarande på mina 8 paket som lämnade Kina i februari, som tur är har jag inte fått några mer sms från Postnord....

Väntar på två paket som skickades från Kina 26/1. Det är alltså inte omöjligt att dessa kommer till mig utan avgift trots att vi har kommit en bra bit in i mars nu?
Citera
2018-03-09, 18:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr0Smith
Nej, tyvärr. Jag frågade aldrig efter det

Ok, för oss som handlar från Aliexpress eller Ebay, så kan man nästan alltid se kollinummret om man tittar på sina beställningar, jag beställde tex samma sak från tre olika ställen (för att chansa på att nåt hann fram före 1 mars) och då blir jag inte så mycket klokare av att få veta innehållet i paketet...
Citera
2018-03-09, 18:47
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balleboj
Väntar på två paket som skickades från Kina 26/1. Det är alltså inte omöjligt att dessa kommer till mig utan avgift trots att vi har kommit en bra bit in i mars nu?

Jag har ganska många som lämnat Kina 19, 24 och 28 februari (med flyg)som jag inte hört av ännu, har fått ett sms hoppas det gäller ett annat som gick iväg först 3 mars, så jag tror att man kommer att få paket som kommit till Sverige före 1 mars ett par veckor till.
Citera
2018-03-09, 20:40
Medlem
Knoppys avatar
Nu fick jag mitt första sms

Aldrig att jag betalar 80:- extra för en grej för 15:- jag klarar mig utan.
Får se om resten av paketen slinker igenom, fått drygt hälften av vad jag beställde i början på januari.
Citera
2018-03-09, 20:57
Medlem
ballebojs avatar
PostNord förberedde okänt avtal - skulle undvika avgiften

http://www.ehandel.se/PostNord-forberedde-okant-avtal-skulle-undvika-avgiften,12112.html

Vet inte om jag tror på det den där skojaren Backteman längre. Tycker 75 spänn fortfarande låter mycket med tanke på mängden paket. Men å andra sidan var det väl kanske mängden dom ville minska men verkar ju bara som att folk hittar krypål och att mängden inte kommer minska avsevärt ändå..
Citera
2018-03-09, 20:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Räknar man ihop rapporterna av levererade paket i den här tråden kommer man fram till att ungefär 7 av 10 drabbas av avgiften och 3 av 10 slipper. Nu är det ju lite tidigt att dra några slutsatser av det efter bara en dryg vecka efter införandet troligtvis kommer delen avgiftsbelagda paket öka ju mer personalen i Örebro trimmas in och paket som legat på terminaler innan den 1/3 delas ut.
Citera
2018-03-09, 21:23
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Räknar man ihop rapporterna av levererade paket i den här tråden kommer man fram till att ungefär 7 av 10 drabbas av avgiften och 3 av 10 slipper. Nu är det ju lite tidigt att dra några slutsatser av det efter bara en dryg vecka efter införandet troligtvis kommer delen avgiftsbelagda paket öka ju mer personalen i Örebro trimmas in och paket som legat på terminaler innan den 1/3 delas ut.

Beställde några saker från olika säljare på wish i februari, inte fått några leveranser än.
Idag kom sms från Post Nord. Betala 75,41 så ska vi leverera ditt paket.
Betalade den här gången, men nästa sms ska vi fråga om innehållet, som en här tipsade om, då det bara är en sak som är värd att lägga 75:- extra på.
Skippar att hämta ut resten.
Vad ska de göra med alla saker? Fiskdamm för postanställda
Senast redigerad av FruStormufti 2018-03-09 kl. 21:27. Anledning: Dålig svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in