Citat:
Ursprungligen postat av
PK-Korrekt
När stämningen skiftade tror jag var när det gick upp för Madsen att Kim inte alls var med på hans erotiska böjelser eller hans sexuella inviter över huvud taget. Men märkligt är att Kim inte noggrannare hade researschat innan hon åkte ut detta missfoster. Hon skulle aldrig åkt ut ensam så klart. Tråkigt att hon var naiv och oskuldsfull denna gång.
Här har du nog helt fel. Av det vi hört hittills hoppades nog inte PM att Wall skulle gå med på sexuella inviter. Tror inte heller han gjorde sådana.
Hans mål var helt enkelt att invagga henne i säkerhet, vara den gemytlige dansken som bjuder på fika osv. Tills ubåten gick i undervattensläge.
Då bytte han förmodligen skepnad på en blank sekund. Tror inte Wall hann reagera p g a ombytligheten. Föreställer mig att han mer eller misshandlat henne utan någon som helst förvarning och sedan utnyttjat hennes totala förvåning/passivitet av skräck och smärta till att binda fast henne.
Efter det tror jag att ett monster utan medmänsklighet, empati eller förmåga att tänka på konsekvenser tagit vid. Helt ostoppbar p g a platsen de befann sig på.
Vad som hände efter det vet bara PM, och vi får nog aldrig reda på detaljerna. Vilket man nog ska vara tacksam för om man vill kunna sova resten av livet.
Kalla inte Wall för naiv och oskuldsfull! Hon verkade intelligent och med skinn på näsan. Ingen kan förutspå att något sådant här ska hända, i synnerhet inte när man själv vet att den man träffar vet att ett flertal vittnet vet att bara de två ska vara i ubåten. Det är nog otroligt ovanligt att ett sånt här grovt brott begås när gärningsmannen redan på förhand vet att han är den ende som kan ha gjort det.
Jag hoppas att Kim Wall har frid var än hon finns nu, och att hennes familj och nära kan få någon form av frid när detta monster är inspärrat. Helst tills han dör bortglömd.