Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
På 6 månader? Varav tre gröntjänst? Köper inte det. Men du få ha din åsikt
Desperata argumentationer för att blåsa liv i döda spår är ganska patetiska. De flesta gjorde lumpen och fullföljde på den tiden.
Citera
2018-03-09, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Desperata argumentationer för att blåsa liv i döda spår är ganska patetiska. De flesta gjorde lumpen och fullföljde på den tiden.
Sitter du på sanningen? Tror inte det, så låt folk spekulera
Citera
2018-03-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Från 2013!
Är du seriös nånsin?
Googlas utan källkritik på många händer... PU är vid vägs ände. Finns nog med kunniga för att avskräcka från dåligt underbyggda påståenden från dem och dessutom är de som motarbetar döda eller gamla.
Citera
2018-03-09, 16:41
Medlem
Det diskuteras ibland i tråden om gm var"proffs" eller amatör osv
Mordplatsen diskuteras naturligtvis flitigt.

Kan en "amatör" komma upp så nära paret Palme att gm i princip kan trycka revolverpipan i ryggen på OP?

Paret Palme går på väg hem , det kommer en revolverförsedd person upp och kan skjuta Palme på typ 30-40 cm håll.

Fråga , är det inte lite märkligt att gm kan komma så nära paret Palme utan att paret Palme inte märker något?

Min känsla är att det saknas något som hände strax före skotten men jag vet inte vad.
Senast redigerad av Sumer 2018-03-09 kl. 16:45.
Citera
2018-03-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JasonGenova66
Sitter du på sanningen? Tror inte det, så låt folk spekulera
Mycket är inte spelulationer utan verkar vara propaganda från långt tillbaka. Mera återkommande moteld varje gång man närmar sig vissa saker. Tar lågt tid att sätta sig in i fakta. När de som borde veta bättre trollar med vilda spekulationer bli man lite frågande. Inte nu igen. Faktum är att tråden påverkat PU.
Citera
2018-03-09, 17:00
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Mycket är inte spelulationer utan verkar vara propaganda från långt tillbaka. Mera återkommande moteld varje gång man närmar sig vissa saker. Tar lågt tid att sätta sig in i fakta. När de som borde veta bättre trollar med vilda spekulationer bli man lite frågande. Inte nu igen. Faktum är att tråden påverkat PU.
Vad har du närmat dig då? Katarina Brodin? En moderat som du antyder är inblandad i MOP!

Det är uppenbart för alla att Barbro Sagnell är den person som Åke Ortmark intervjuade 1971, som besökte Olof Frånstedt 1975 och som var ledare för en grupp som hade WT-män i City samma kväll som mordet och som inte har hört av sig till polisen. Men du motarbetar detta lika osakligt som allt annat som börjar brännas.

Det verkar som du tillhör den ganska stora skara som har en lögnaktig agenda vad det gäller mordet på Olof Palme
Senast redigerad av iesho 2018-03-09 kl. 17:43.
Citera
2018-03-09, 18:11
Medlem
MossTrumss avatar
Tråden tjatar gallimatias.

Här kommer nytt stoff som har med Olof Palme att göra.

Statsminister Olof Palme hade betänkligheter angående CIA i Sverige och bad kontraspionagets chef Olof Frånstedt om en lista på agenter i Sverige.

OF gav OP en lista på agenter i Stockholm. OP avslutade då mötet hastigt efter att ha snabbt ha ögnat igenom listan och OF undrade i sina memoarer över Palmes upprördhet vid detta möte.

Till frågan vilka agenter i Sverige OF undanhöll OP kan jag lämna ett litet men viktigt bidrag.

Det var förstås agenter i Göteborg som OP inte fick se på listan och skälet är naturligt: OF hade goda kontakter med CIA i Sverige för det ingick i hans jobb och viktiga CIA-kontakter hade OF i Göteborg.

Här kommer mitt bidrag:

Rektor vid Göteborgs universitet åren 1972 (fortfarande politiskt "röda Göteborg") till 1982 var Georg Lundgren. Han var uppväxt i en officersfamilj och anställdes vid FOA 1948-56 för att fortsätta med konsultuppdrag fram till 1964. Därefter gjorde han akademisk karriär som slutade med rektorstiteln vid Göteborgs universitet åren 1972-82.

Denne rektor, GL, har under åren 1972-82 kunnat agera "dörrvakt" genom att släppa in och underlätta karriären åt CIA-agenter i Sverige; specifikt med placering vid Göteborgs universitet verksamma under cover.

Vilka dessa CIA-agenter i Göteborg var fick aldrig OP se på listan från OF.

OF's karriär i den internationella säkerhetsbranschen efter åren vid Säpo kan ha varit en slags belöning av den andra i praktiken uppdragsgivaren - USA.

Koppling till MOP?

Det finns mycket att hämta i Göteborgs universitetsvärld med "hemliga agenter" om PU vill gå på djupet med Sydafrika-spåret. Men om detta också är gåtans lösning kan jag inte svära på, bara hinta om och det har jag gjort tidigare på tråden men här kom en breddning och fördjupning: det var ingen tillfällighet att USA lyckades placera strategiskt viktiga agenter i just Göteborg som sen arbetat ostört under cover i den akademiska världen. Det krävdes "dörröppnare" till detta och han kom från FOA.
Senast redigerad av MossTrums 2018-03-09 kl. 18:22.
Citera
2018-03-09, 18:22
Avstängd
Citat:
Vi känner igen mönstren sedan tidigare. Varje gång det tas ett steg närmare lösningen återvinns desperat gammalt trams inte minst kring CP som redan är passe. Måste finnas stark oro för den utveckling som skett sedan CP kunde avskrivas. Idag och sedan många år finns blott ett spår av värde kvar som är lite trixigt att reda ut... I detalj som vem som gjort vad. Steget att börja avsöja hur utredningen manipulerats i alla år är bara början.

Desperata argumentationer hindrar inte det.
Har du lust att kort punkta ner de du menar är de viktigaste spåren, indikationerna?

Mycket intresserad av din uppfattning.
Citera
2018-03-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vad har du närmat dig då? Katarina Brodin? En moderat som du antyder är inblandad i MOP!

Det är uppenbart för alla att Barbro Sagnell är den person som Åke Ortmark intervjuade 1971, som besökte Olof Frånstedt 1975 och som var ledare för en grupp som hade WT-män i City samma kväll som mordet och som inte har hört av sig till polisen. Men du motarbetar detta lika osakligt som allt annat som börjar brännas.

Det verkar som du tillhör den ganska stora skara som har en lögnaktig agenda vad det gäller mordet på Olof Palme
Det är ju bara att föja din historik i tråden. Vänder kappan på 5 sekunder med en gemensam nämnare. Att bekämpa vissa saker som regel med personangrepp. Ett enda spår är i din värld tabu. Måste vara bittert att PU och hela opinionen vänt.
Bara att du nu sitter i knät på gamla IB gänget säger en del.
Du bekämpade Jallai intensivt inför 25årsdagen men när han lyssnar på OF kväda sitt hat mot OP då är du med... Och pendlar mellan det... Klering... och CP utan ansträngnig och dunkar rygg på flera andra stollar som du gjort i mer än 10 år.
Citera
2018-03-09, 18:32
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Enligt Inblick:

De sex sista åren av sitt liv bodde Christer Pettersson stora delar av sin tid på Pilgrimshem Hotell, mellan Solvalla travbana och Bromma flygplats. Personal på hotellet berättar nu för Inblick att Christer Pettersson strax före sin död berättade hur polisen slagit honom i huvudet med en batong. En kvinnlig bekant till Christer Pettersson, som hyrde ut ett rum till honom i Sollentuna, bekräftar polisens övervåld: ”De sparkade ju ihjäl honom”.

Han kom en kväll och hade en blodig handduk som han hade virat runt sitt huvud. Han sade ”Nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson” När vår personal frågade om han inte skulle uppsöka läkare, repeterade han: ”Nej, nu är det fritt fram att slå Christer Pettersson”. Det var en av de sista gångerna vi såg honom.

Några veckor senare var han alltså död.
Bertil Fredriksson berättar om hur omskakad Christer Pettersson var under den sista resan. Han sade: ”Jag är så rädd för att polisen ska göra mig någonting. Polisen hotar mig till livet.”
Han beskriver även händelsen när Christer Pettersson kom med blodigt huvud till hotellet och återger vad Pettersson uppgav:
– Han sade att han hade fått ett batongslag av polisen.

Jag vet att de sparkade ihjäl honom i Sollentuna. De här polisstyrkorna som dök upp i samband med gripandet var inte de vanliga poliserna, utan de hade stövlar.”
”Någon var rädd för att han skulle resa på sig. För de sparkade ju ihjäl honom” repeterar Sara och beskriver hur hon vid ett tillfälle såg hur en av poliserna i Basebolligan – som senare dömdes för flera grova brott – levererade flera kilo amfetamin till en langare.
Sedan dess har Sara, som i dag har rest sig från sitt missbruk, utsatts för det hon beskriver som psykisk misshandel och psykologisk krigföring.
”Jag har hellre låtit dem tro att jag är under isen fortfarande. De får gärna tro det. Så länge de inte upplever mig som ett hot kanske jag får vara ifred” uppger Sara.

Om CP:s död 2004 från TV4 : https://www.youtube.com/watch?v=Ji0nAwQWnZU

Harri Miekkalina säger i Expressen strax efter CP:s död att CP hade sagt att
han var i krokarna runt mordplatsen när det var uppenbart att poliser och polisbilar jagade
någon för något och då kände Christer att han gjorde bäst i att fly och han gömde sig på St Johannes kyrkogård. https://www.expressen.se/nyheter/vannen-han-flydde-mot-kyrkogarden/
Citat:
– Nu kan jag säga vad Christer sa, det kan inte skada honom längre. Jag träffade Christer dagen efter mordet, eller kanske två dagar. Då berättade han att han flytt därifrån men inte till höger som det stod i pressen utan till vänster upp på Johannesgatan. Harri Miekkalinna hävdar bestämt att Christer Pettersson inte sköt Olof Palme. Det skulle troligen Christer ha berättat eller så skulle han själv fattat någon misstanke menar han. – Och ändå har vi pratat jävligt mycket om Palmemordet.
Citera
2018-03-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du lust att kort punkta ner de du menar är de viktigaste spåren, indikationerna?

Mycket intresserad av din uppfattning.
Många vet i stora drag inklusive PU. Nyckeln ligger i det som dolts och manipulerats över tid. Två element. Det som KP hävdar hur man jobbat med vittnesmål och teknisk bevisning och uppgifter i utredningen kring vittnesmål. Det andra elementet är wt observationerna.
Där bakom finns sanningens detaljer. De som hade möjlighet, motiv men också kontakter och vilja att sabba utredningen. Det begränsar kretsen enormt. Lägg till vapnet så är det lösbart. Mordvapnet har aldri sökts. Istället har man jagat vapen som kan kopplas till CP. Lägg till att man för sju år sedan från OFs sida mot amnesti erbjöd sig att berätta med tvisten att få berätta om OPs förräderi dvs att gärningen var befogad.
Citera
2018-03-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det diskuteras ibland i tråden om gm var"proffs" eller amatör osv
Mordplatsen diskuteras naturligtvis flitigt.

Kan en "amatör" komma upp så nära paret Palme att gm i princip kan trycka revolverpipan i ryggen på OP?

Paret Palme går på väg hem , det kommer en revolverförsedd person upp och kan skjuta Palme på typ 30-40 cm håll.

Fråga , är det inte lite märkligt att gm kan komma så nära paret Palme utan att paret Palme inte märker något?

Min känsla är att det saknas något som hände strax före skotten men jag vet inte vad .

SVAR 1) Ja säkert vem som helst skulle kunnat komma upp och trycka revolverpipa i ryggen på OP - om han var oförberedd och utan livvakter. (Självklart, tycker jag)

SVAR 2) Ja, något som verkar glömts här är att GM först frågade "Är det Olof Palme?!". OP svarade "Ja" - och därefter sköt GM. (Var väl LP som berättat detta - och var väl känt i media efter mordet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in