2018-03-09, 15:17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
"Publicerat av Christer Åberg tisdag 30 april 2013 19:14"

Oj, det dök upp som nypublicerat i mitt system, kanske har han ändrat sidan skall kolla.

Edit: ja, det står som 7 timmar gammalt i mitt system, men något är helt klart fel
Senast redigerad av heheho 2018-03-09 kl. 15:23.
Citera
2018-03-09, 15:26
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonGenova66
Christer P var ju spanare i lumpen, ledare till och med över sin grupp. Han borde nog inte haft sånna problem år 1986 att springa mördarens väg, speciellt inte med anfetamin i kroppen. Tror dock inte att han är mördaren, men så dåligt skicka att han inte skulle klara av det tvivlar jag på. Du behöver inte vara vältränad för att klara av det. Vem som helst blir inte spanare i lumpen, Sånt sitter kvar, även om du gått ner dig med sprit o anfetamin.
Strax därefter påbörjade Pettersson värnpliktsutbildning på I21 i Sollefteå, men den avbröts efter sex månader.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Christer_Pettersson
I21, spanare... vad har det med ett mord i Stockholm city att göra? Typ inget?
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-03-09 kl. 15:35.
Citera
2018-03-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Hur trovärdiga är Valter Kegö och Jan-Henrik Barrling?

https://www.expressen.se/nyheter/sapomannen-vill-peka-ut-palmes-mordare/

Old news men Barrling Kegö var drivande i misstankarna mot PKk och bröllopssamtalet. Dessutom i Bakgrunden kring Ebbes Spaningar olagligt. Mycket fantasi där i tolkningar.
Citera
2018-03-09, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Kanske tom med handskar o kan va sådan teknik PU fått hjälp med i utlandet. KP sa om det.
T ex VGs handske borde kunna testas för OPs dna som longshot.
Citera
2018-03-09, 15:55
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Strax därefter påbörjade Pettersson värnpliktsutbildning på I21 i Sollefteå, men den avbröts efter sex månader.
Ja, vad har militär spaning med MOP att göra? Typ en hel del.

Pettersson var en stridis, "det finns 1000 rekryter här, men bara en soldat, och honom skickar de hem", var kommentaren från en officer. Pettersson var dessutom på riktigt kapabel till råa våldsdåd.
Citera
2018-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Vet du vad en spanare i lumpen lär sig? Vet du vem Christer Pettersson är?
Citera
2018-03-09, 16:10
Medlem
ieshos avatar
Christer Pettersson hade någon mystisk aktivitet på gång från december 1985 fram till mars 1986. Han anlitades för någonting och enligt vittnesförhören skulle det handla om att på något sätt vakta på Oxen. Paul Molander ville att han skulle vara på klubb Oxen på Malmskillnadsgatan för att stävja bråk. En alban Kujtem skulle ha börjat breda ut sig på klubben. Enligt stamkunderna brukade Pettersson dyka upp sporadisk och mestadels sitta för sig själv någon halvtimme innan han lämnade klubben. Ingen såg honom någonsin på Oxen efter mordet.

https://3.bp.blogspot.com/-I0ebSSHBQdg/V-Ocw8tjTwI/AAAAAAAAAtw/3dQKiSTIt00sTzIa6mEbYQSLuKwQIWQpgCLcB/s1600/cp-molander.jpg

Det finns tre foton på Pettersson och Molander stående utanför Cedergrens port på Tegnérgatan, tagna av knarkspan, där de ser allt annat än drogade ut. Jag tror att bilden är tagen i december. I början av januari sparkade en person med Petterssons signalement sönder en glasruta på dörren och tog sig in på SAPs partilokaler på Sveavägen. Efter en kort tid kom mannen ut med någonting som lastades i en personbil som sedan körde iväg.

Sista gången Pettersson var på Oxen var kvällen för mordet och det råder delade meningar om när han lämnade klubben, men det var ganska sent på kvällen. Hans vän Spinnars var i lägenheten när han kom hem och han sa till polisen redan 1986 att Pettersson hade kommit hem vid halv ett tiden. Ungefär samma tid uppgav en granne som hörde när han kom hem.

En vän till Christer Pettersson har uppgivit i förhör att Pettersson regelbundet rånade knarklangare med bajonett, som då vid vissa tillfällen kördes in i magen på rånoffret. Om jag inte misstar mig så är han också dömd för något av dessa fall med rån och grov misshandel.

Den här typen av uppgifter bevisar inte att Pettersson var inblandad i mordet på Olof Palme, men de bevisar att det är oseriöst att avfärda en inblandning utan starka sakargument.
Senast redigerad av iesho 2018-03-09 kl. 16:20.
Citera
2018-03-09, 16:11
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, vad har militär spaning med MOP att göra? Typ en hel del.

Pettersson var en stridis, "det finns 1000 rekryter här, men bara en soldat, och honom skickar de hem", var kommentaren från en officer. Pettersson var dessutom på riktigt kapabel till råa våldsdåd.
Jag är utbildad i spaning i skärgård och kust miljö så då är jag enligt dig lämplig att placera i en stadsmiljö och utföra spaning där?
Förstår fortfarande inte vad militär spaning i viss terräng som inte är stadsmiljö har med MOP att göra?
Citera
2018-03-09, 16:15
Medlem
Citat:
Jag är utbildad i spaning i skärgård och kust miljö så då är jag enligt dig lämplig att placera i en stadsmiljö och utföra spaning där?
Förstår fortfarande inte vad militär spaning i viss terräng som inte är stadsmiljö har med MOP att göra?
Det handlar om att Christer var bra utbildad militärt, sen att han var kapabel i huvudet vet väl de flesta.
Citera
2018-03-09, 16:17
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonGenova66
Det handlar om att Christer var bra utbildad militärt, sen att han var kapabel i huvudet vet väl de flesta.
På 6 månader? Varav tre gröntjänst? Köper inte det. Men du få ha din åsikt
Citera
2018-03-09, 16:23
Medlem
Vi känner igen mönstren sedan tidigare. Varje gång det tas ett steg närmare lösningen återvinns desperat gammalt trams inte minst kring CP som redan är passe. Måste finnas stark oro för den utveckling som skett sedan CP kunde avskrivas. Idag och sedan många år finns blott ett spår av värde kvar som är lite trixigt att reda ut... I detalj som vem som gjort vad. Steget att börja avsöja hur utredningen manipulerats i alla år är bara början.

Desperata argumentationer hindrar inte det.
Citera
2018-03-09, 16:26
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Christer Pettersson hade någon mystisk aktivitet på gång från december 1985 fram till mars 1986. Han anlitades för någonting och enligt vittnesförhören skulle det handla om att på något sätt vakta på Oxen. Paul Molander ville att han skulle vara på klubb Oxen på Malmskillnadsgatan för att stävja bråk. En alban Kujtem skulle ha börjat breda ut sig på klubben. Enligt stamkunderna brukade Pettersson dyka upp sporadisk och mestadels sitta för sig själv någon halvtimme innan han lämnade klubben. Ingen såg honom någonsin på Oxen efter mordet.

https://3.bp.blogspot.com/-I0ebSSHBQdg/V-Ocw8tjTwI/AAAAAAAAAtw/3dQKiSTIt00sTzIa6mEbYQSLuKwQIWQpgCLcB/s1600/cp-molander.jpg

Det finns tre foton på Pettersson och Molander stående utanför Cedergrens port på Tegnérgatan, tagna av knarkspan, där de ser allt annat än drogade ut. Jag tror att bilden är tagen i december. I början av januari sparkade en person med Petterssons signalement sönder en glasruta på dörren och tog sig in på SAPs partilokaler på Sveavägen. Efter en kort tid kom mannen ut med någonting som lastades i en personbil som sedan körde iväg.

Sista gången Pettersson var på Oxen var kvällen för mordet och det råder delade meningar om när han lämnade klubben, men det var ganska sent på kvällen. Hans vän Spinnars var i lägenheten när han kom hem och han sa till polisen redan 1986 att Pettersson hade kommit hem vid halv ett tiden. Ungefär samma tid uppgav en granne som hörde när han kom hem.

En vän till Christer Pettersson har uppgivit i förhör att Pettersson regelbundet rånade knarklangare med bajonett, som då vid vissa tillfällen kördes in i magen på rånoffret. Om jag inte misstar mig så är han också dömd för något av dessa fall med rån och grov misshandel.

Den här typen av uppgifter bevisar inte att Pettersson var inblandad i mordet på Olof Palme, men de bevisar att det är oseriöst att avfärda en inblandning utan starka sakargument.

Som bekant är han ju dömd för att ha dödat för honom okänd person med bajonett efter att ha stött ihop med varandra av misstag på gatan (i julhandeln?) och det bestämdes att de skulle mätas kukar typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in