2018-03-09, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kanske hade madsen något lugnande medel i kaffet som han hade med? För att kunna övermanna och binda henne.Källa tv2.dk

Jeg er stadig i live forresten.
Sådan skrev journalisten Kim Wall i en af sine fire sidste sms-beskeder til sin kæreste torsdag den 10. august, efter hun var sejlet ud med Peter Madsen i ubåden Nautilus.
Beskeden blev sendt klokken 20.15, og efterfølgende skrev hun desuden:
- Men vi går ned nu.
- Jeg elsker dig.
- Han har taget kaffe og kager med.
Snarare att han spelar the good guy för att försätta henne i ett än mer utsatt läge när han sedan överrumplar henne. Även det handlar om kontroll och manipulation och gör skräcken hos offret ännu större.
Citera
2018-03-09, 12:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Kanske hade madsen något lugnande medel i kaffet som han hade med? För att kunna övermanna och binda henne.Källa tv2.dk

Jeg er stadig i live forresten.
Sådan skrev journalisten Kim Wall i en af sine fire sidste sms-beskeder til sin kæreste torsdag den 10. august, efter hun var sejlet ud med Peter Madsen i ubåden Nautilus.
Beskeden blev sendt klokken 20.15, og efterfølgende skrev hun desuden:
- Men vi går ned nu.
- Jeg elsker dig.
- Han har taget kaffe og kager med.
Tror jag verkligen inte. Det skulle förta upplevelsen.
Citera
2018-03-09, 12:27
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är redan klarlagt sedan länge av åklagarens egna. Läs några inlägg tillbaka i tråden.
Enligt obduktion har kropp inte utsatts för värmepåverkan, lästes upp igår av åklagaren.

Så snart som Madsen kom med sitt andra gasscenario i höstas så begärdes viss kompletterande obduktion , varav denna lögn sedan länge är hålslagen.
Kommer fram mer resultat under fortsatta rättegångarna så bara att följa o njuta av en gedigen förundersökning .

Hela den här tråden är full av ämnen som tas upp om och om igen. Detta är en helt ny expertintervju rörande Peter Madsens senaste förklaring (lögn) om hur Kim Wall dog och bör länkas till här för de som är intresserade av att se den, tycker jag. Ännu en spik i kistan kan aldrig skada.

Experten slår hål på Peter Madsens Kolmonoxidförgiftning scenario! Peter Krantz är docent vid Lunds Universitet inom rättsmedicin och en av Sveriges ledande rättmedicinska experter. Han säger att diesel innehåller väldigt låga halter av den giftiga gasen kolmonoxid och att en förgiftning är mycket osannolik. Höga halter av diesel kan även spåras vid obduktion av lungorna eftersom där då finns partiklar av gasen. Han borde vara med vid rättegången och vittna! Madsens sista desperata halmstrå håller alltså inte rättsmedicinskt.

Hör honom tala här: https://www.expressen.se/kvallsposten/experten-slar-hal-pa-madsens-forklaring/
Citera
2018-03-09, 12:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Snarare att han spelar the good guy för att försätta henne i ett än mer utsatt läge när han sedan överrumplar henne. Även det handlar om kontroll och manipulation och gör skräcken hos offret ännu större.

Ja, självklart är det så men min fundering kan ju vara möjlig?
Citera
2018-03-09, 12:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Hela den här tråden är full av ämnen som tas upp om och om igen. Detta är en helt ny expertintervju rörande Peter Madsens senaste förklaring (lögn) om hur Kim Wall dog och bör länkas till här för de som är intresserade av att se den, tycker jag. Ännu en spik i kistan kan aldrig skada.

Experten slår hål på Peter Madsens Kolmonoxidförgiftning scenario! Peter Krantz är docent vid Lunds Universitet inom rättsmedicin och en av Sveriges ledande rättmedicinska experter. Han säger att diesel innehåller väldigt låga halter av den giftiga gasen kolmonoxid och att en förgiftning är mycket osannolik. Höga halter av diesel kan även spåras vid obduktion av lungorna eftersom där då finns partiklar av gasen. Han borde vara med vid rättegången och vittna! Madsens sista desperata halmstrå håller alltså inte rättsmedicinskt.

Hör honom tala här: https://www.expressen.se/kvallsposten/experten-slar-hal-pa-madsens-forklaring/

Tack, den har redan länkats till någon sida tidigare.

Ja, några extra spikar skadar inte.
Citera
2018-03-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ja, självklart är det så men min fundering kan ju vara möjlig?
Nja, då skulle han avvika från mallen och hans främsta syfte var offrets skräck. Om hon är drogad så blir hennes upplevelse mer luddig. Dessutom är hon helt fast och fångad på ubåten så någon praktisk mening med att droga henne finns inte.
Citera
2018-03-09, 12:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon skulle flytta till Peking sex dagar senare har jag läst.
Borde leta reda på det men har inte tid nu. Har läst att pojkvännen skulle flytta först och hon några dagar senare.
Jag litar mer på de danska medierna faktiskt.
Allt är information från media så man kan inte veta 100%.

Det stämmer men dagen efter skulle de på bröllop.

Har du läst vad pojkvännen sagt? Han har berättat att kim plötsligt blev klntaktad av madsen dn 10e efter att hon inte hört något sedan sin mailkorrespondence i april.
Citera
2018-03-09, 12:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Nja, då skulle han avvika från mallen och hans främsta syfte var offrets skräck. Om hon är drogad så blir hennes upplevelse mer luddig. Dessutom är hon helt fast och fångad på ubåten så någon praktisk mening med att droga henne finns inte.

Jag menar inte att hon skulle drogas så att hon blev helt borta, bara en aning för att underlätta bindandet av henne. Sedan kvicknar hon snabbt till.
Citera
2018-03-09, 12:52
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon skulle flytta till Peking sex dagar senare har jag läst.
Borde leta reda på det men har inte tid nu. Har läst att pojkvännen skulle flytta först och hon några dagar senare.
Jag litar mer på de danska medierna faktiskt.
Allt är information från media så man kan inte veta 100%.

Ja, det stämmer, missade att det var bröllopet de skulle på nästa dag.

Jag följer främst dansk media också ☺️
Citera
2018-03-09, 12:52
Medlem
Jag tycker det börjar bli helt för mycket spekulationer och folk håller sig inte till fakta. Ni låtsaspoliser- kan ni ta en nypa luft en promenad i det fria och försöka tänka på något annat ett par timmar ? Ni verkar ibland glömma att en rättegång äger rum . Så snälla sluta slänga ut massa teorier ni klistrat ihop i er fantasi .
Citera
2018-03-09, 13:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbanz
Jag tycker det börjar bli helt för mycket spekulationer och folk håller sig inte till fakta. Ni låtsaspoliser- kan ni ta en nypa luft en promenad i det fria och försöka tänka på något annat ett par timmar ? Ni verkar ibland glömma att en rättegång äger rum . Så snälla sluta slänga ut massa teorier ni klistrat ihop i er fantasi .

Vilka syftar du på?

Allt som jag återgivit är fakta från rättegången i går samt intervju med pojkvännen.
Citera
2018-03-09, 13:03
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag menar inte att hon skulle drogas så att hon blev helt borta, bara en aning för att underlätta bindandet av henne. Sedan kvicknar hon snabbt till.

Visst finns den möjligheten, men tänker på hur han beskrev mordscenariot i brevet till väninnan ( vem är ju inte klart) att : ”plötsligt ska stämningen skifta” och därefter ska själva våldsscenerna inträda, tortyren, så som han målade upp det.

Med det som utgångspunkt så föreställer jag mig att det är viktigt att effekten i stämningsskiftet blir så kontrasterande som möjligt, vilket i och med ett sederat offer reduceras smärtan av det våld som utdelas. Målet är ju att åsamka så extrem smärta som möjligt för att det är offrets lidande som ger max kick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in