2018-03-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Då var ännu en dåre avplockad från banan. Utslaget var ju dock inte oväntat då det förelåg en stark bevisning mot Edvin.

Om Edvin levde i tron att han skulle lyckas ta sig ut bakvägen så kanske det inte är lämpligt att ta med egen spade till TR.

Undrar hur Edvin tänkte när han redogjorde för sina fantasier om att mörda folk och begå det perfekta brottet, han blev ju närmast lyrisk under sina utläggningar. Han kryddar sedan detta med två okända personer som skulle varit på plats.

Rättens deltagare satt nog och funderade på vilken planet denna person kom från. Här grävde han sin egen grav med den medhavda spaden.

Att det blir en koll av hans ev. hjärnfuktion är väl helt logiskt. Sen om resultat räcker för slutenvård är nog tveksamt. Jag tror det lutar åt livstids fängelse för denne Mullsjögrabb.

I E....s huvud var det nog Mathias som planerade olika mord , E....n som levde vardagen och under mordet dök Elias upp
Citera
2018-03-08, 18:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daiquiri
Med största sannolikhet gör han ju så för att personen i fråga inte existerar. Skulle bli mycket förvånad om en Mattias helt plötsligt dyker upp som gubben i lådan lagom till Hovrätten.

Så måste ju till och med du tänka?
Det är den linjen tingsrätten gått på, ja.

Själv är jag osäker.

Men en varningsklocka hos mig, är Edvins överdrivna självförtroende under rättegången. Vem skulle sitta och flina och babbla på, som bara den, när man riskerar livstids fängelse.

Han verkar skyldig, men ändå oskyldig.
Citera
2018-03-08, 19:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är den linjen tingsrätten gått på, ja.

Själv är jag osäker.

Men en varningsklocka hos mig, är Edvins överdrivna självförtroende under rättegången. Vem skulle sitta och flina och babbla på, när man riskerar livstids fängelse.

Han verkar skyldig, men ändå oskyldig.

En psykopat?
Citera
2018-03-08, 19:09
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En psykopat?
Det verkar inte som det. Han visade ju äkta känslor under rättegången, rodnade bland annat.

Det enda jag kan komma på till hans försvar är att han suttit isolerad i ett halvår, och blir glad av att se folk.
Citera
2018-03-08, 19:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Det enda jag kan komma på till hans försvar är att han suttit isolerad i ett halvår, och blir glad av att se folk.

Ja han blev jätteglad när han såg vittnet V i rättssalen, han ropade - Hej XXX
Citera
2018-03-08, 19:14
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Nej, vad Helene Gestrin sagt handlar inte om mina färdigheter inom människokännedom. Det hon sagt, det har hon sagt. Punkt.

Svarade dig på exakt samma fråga bara för några dagar sedan. Men om du hängt med i tråden, så hade du förstått att Edvin har ziegenarblod som krälar runt i ådrorna.
Återigen påståenden utan täckning.

Är det följande som du påstår är "tvekandet"?
Citat:
– Min uppfattning var att han ska dömas på det sättet, men till syvende og sidst är det ändå tingsrätten som gör bedömingen och det händer ju onekligen att de gör en annan bedömning än åklagaren, så det är ju inte förrän vi får domen som vi får facit.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/besked-om-domen-for-dubbelmordet-i-mantorp
Citera
2018-03-08, 19:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det verkar inte som det. Han visade ju äkta känslor under rättegången, rodnade bland annat.

Rodnandet kan iofs bero på att han kände sig generad, påkommen eller frustrerad kopplad till sin egen person eller hur han uppfattades av andra. Det behöver inte nödvändigtvis bero på huruvida han kände någon empati eller symapti för någon annan persons känslor.
Citera
2018-03-08, 19:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Rodnandet kan iofs bero på att han kände sig generad, påkommen eller frustrerad kopplad till sin egen person eller hur han uppfattades av andra. Det behöver inte nödvändigtvis bero på huruvida han kände någon empati eller symapti för någon annan persons känslor.
Det har du helt rätt i. Men om han är kapabel att känna sig generad, eller påkommen, så är han ingen psykopat. Psykopater rodnar inte.

Men personligen tror jag inte att psykopater är den stora faran i samhället, utan de som faller inom den "mörka triaden". Där räknas även psykopati in, men det finns värre personlighetsstörningar. Tror jag.
Citera
2018-03-08, 19:40
Medlem
Citat:
Jag tänker mer på bevisningen idag. Men skulle denna person existera, då skulle allt ta en helt annan vändning.

Detta är det jag personligen tycker är det som gör Edvins berättelse knasig. Han tar hellre ett livstidsstraff, än att identifiera den här mystiska figuren. Trots att hans familj är garanterade skydd.

Man får nog vara jävligt blåögd för att köpa Edvins storry om Knoll & Tott. Varför klämmer han inte fram namnen i TR, när han vet att en livstidsdom väntar.

Det enda svaret torde vara att dessa figurer inte existerar i verkligheten.
Citera
2018-03-08, 19:43
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Det har du helt rätt i. Men om han är kapabel att känna sig generad, eller påkommen, så är han ingen psykopat. Psykopater rodnar inte.
Enligt vems "psykopatikriterier"? Dina?

Citat:
Men personligen tror jag inte att psykopater är den stora faran i samhället, utan de som faller inom den "mörka triaden". Där räknas även psykopati in, men det finns värre personlighetsstörningar. Tror jag.
Tror du? Är du fortfarande av den åsikten att "Gestrin tvekade på om Edvin skulle dömas, eller ej"?
Citera
2018-03-08, 19:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Man får nog vara jävligt blåögd för att köpa Edvins storry om Knoll & Tott. Varför klämmer han inte fram namnen i TR, när han vet att en livstidsdom väntar.

Det enda svaret torde vara att dessa figurer inte existerar i verkligheten.
Precis.

Men Edvin har varit tillräckligt smart att hålla käften i polisförhör.

Han kanske planerar att outa dem innan förhandligen i hovrätten? Långsökt, men vem vet.
Citera
2018-03-08, 19:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Enligt vems "psykopatikriterier"? Dina?
Nej, enligt kriterierna från DSMIV.

Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Tror du? Är du fortfarande av den åsikten att "Gestrin tvekade på om Edvin skulle dömas, eller ej"?
Ja, eftersom Gestrin sade att:

Citat:
- Men det är tingsrätten som dömer och man kan aldrig ta någonting för givet.

Corren.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in