2018-03-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Att hen skulle vara ett geni?

Knappast troligt med tanke på allt vi vet om henom. Hen har på sin höjd medel-IQ.
Något geni i vid bemärkelse är han inte.
Däremot kan han vara tekniskt matematiskt sär-begåvad.
I sociala sammanhang är han inte begåvad, därav hans behov av makt och kontroll som riktar sig till andra personer.
Någon egen inre kontroll lär han knappast ha-
utan maktbehovet -att kontrollera andra är det han förmår. Genom ilska o aggresion.I rollspel är han den som styr-sadisten.
NU vet vi också att han saknar känslomässiga inre spärrar-och han är avsaknad av medkänsla.
OM det kommer att återges så många detaljer som idag- så kommer alla till sist att förstå hur han agerat, och tänkt . Och han visar upp sin störda personlighet i allt sitt beteende även i rättssalen.
NÄstan så man tänker att hans försvarare ska tipsa honom att inte så öppet fläka ut sina tankegångar.
Stolligast är när han får frågan angående styckningen och Peter M vänder det till att åklagaren har problem
med sin sexuella fantasi-hans agerande är så stolligt, han sitter anklagad för sex-mord, och han ska
svara på åklagarens frågor. P.M framstår som en dummer-jöns,igen.
Peter M bekräftar att han själv är perverterad inom sex.
Redan första dagen så utmärker han sig genom sitt galna uppträdande. Och värre lär det bli.
Senast redigerad av moshes 2018-03-08 kl. 18:34.
Citera
2018-03-08, 18:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Stackars Peter (NOT)! Betina verkar inte vara den skarpaste av advokater, idiotiskt uttalande.

- Min klient har reageret på, at han har skulle sidde i samme rum som pårørende til Kim Wall, at blive konfronteret med billederne og få tingene smækket op på en skærm. Det er hårdt for ham, og det skal man ikke negligere. Det er også hårdt for ham at sidde i den her situation og med de her oplysninger, sagde hun efter retsmødet.

- Han havde ikke en god dag, og jeg kan godt forstå, at det ikke har været rart at blive konfronteret med de her oplysninger, siger hun, da hun kom ud af Københavns Byrets bagindgang.

Underskatta inte henne.., jag ser två alternativ :

1) Peter har givit henne myyycket klara direktiv, och snäva fönster om vad hon får och kan göra.., detta är Peter`s rättegång, och inte hennes stund i solljuset !

2) Peter kanske har tänkt avskeda henne mitt i rättegången.., och allt blir uppskjutet ?
Citera
2018-03-08, 18:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Stackars Peter (NOT)! Betina verkar inte vara den skarpaste av advokater, idiotiskt uttalande.

- Min klient har reageret på, at han har skulle sidde i samme rum som pårørende til Kim Wall, at blive konfronteret med billederne og få tingene smækket op på en skærm. Det er hårdt for ham, og det skal man ikke negligere. Det er også hårdt for ham at sidde i den her situation og med de her oplysninger, sagde hun efter retsmødet.

- Han havde ikke en god dag, og jeg kan godt forstå, at det ikke har været rart at blive konfronteret med de her oplysninger, siger hun, da hun kom ud af Københavns Byrets bagindgang.

Detta borde Peter Madsen tänkt på innan han gav efter för sina mörka fantasier..

Inte för att hade jag väntat mig ett erkännande eller begriplig förklaring idag men jag är häpen över
det storhetsvansinne som man kan ana bakom referaten i media.

Krigaren Madsen borde förstå att riktigt hjältemod består i att ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2018-03-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är missvisande att använda uttrycket att någon "är psykopat" eller inte. Psykopat är ingen diagnos, det är en personlighetsdimension där vi alla befinner oss någonstans på skalan. Däremot finns det diagnoser där den personlighetsdimensionen är ett tydligt drag. De diagnoser som du hänvisar till är sådana. Här talar man exempelvis ofta om antisocial personlighetsstörning. Han ligger uppenbarligen högt på psykopatiskalan och då får han denna diagnos. Att skriva i utlåtandet att han är psykopat var aldrig ett alternativ eftersom begreppet inte används så i psykiatrin.

Tack. När det gäller JMs sambo har det stått i pressen, antisocial personlighetsstörning ASP.(?) Det kan ju vara en tolkningsfråga.

Men fullblodspsykopat ASP tycker jag stämmer dåligt på PMs tidigare liv.
NPD-Psykopat har jag funderat på. Tror du inte att det kan hänga ihop med enbart hans perversitet-sexual sadism?
Alltså personlighetsstörd/sexualsadist= personlighetsstöd med psykopatiska drag.
Lyssnar man på hans vänner så,- narcissist,självcentrerad men ingen känner honom som våldsam eller psykopatisk.
Så kan det psykopatiska enbart hänga ihop med hans sexuella läggning tro?
Citera
2018-03-08, 18:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Något geni i vid bemärkelse är han inte.
Däremot kan han vara tekniskt matematiskt sär-begåvad.
I sociala sammanhang är han inte begåvad, därav hans behov av makt och kontroll som riktar sig till andra personer.
Någon egen inre kontroll lär han knappast ha-
utan maktbehovet -att kontrollera andra är det han förmår. Genom ilska o aggression.
NU vet vi också att han saknar känslomässiga inre spärrar-och han är avsaknad av medkänsla.
OM det kommer att återges så många detaljer som idag- så kommer alla till sist att förstå hur han agerat, och tänkt . Och han visar upp sin störda personlighet i allt sitt beteende även i rättssalen.
NÄstan så man tänker att hans försvarare ska tipsa honom att inte så öppet fläka ut sina tankegångar.
Stolligast är när han får frågan angående styckningen och Peter M vänder det till att åklagaren har problem
med sin sexuella fantasi-hans agerande är så stolligt, han sitter anklagad för sex-mord, och han ska
svara på åklagarens frågor. P.M framstår som en dummer-jöns,igen.
Peter M bekräftar att han själv är perverterad inom sex.
Redan första dagen så utmärker han sig genom sitt galna uppträdande. Och värre lär det bli.

Instämmer helt i din analys. Så uppenbart för var och en minsta bevandrad i patologi.

Vad beträffar Betina tycker jag hon påminner inte så lite om Rönnbäck i sin approach att låta högröstad och indignerad. Hänvisar negativt mot media och "folkdomstolen", hänvisar till vilket lidande Madsen utsatts för i o m visning av bilder osv. Fy fan så billig försvarsteknik.

Och värre kommer det att bli. Jodå.
Citera
2018-03-08, 18:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack. När det gäller JMs sambo har det stått i pressen, antisocial personlighetsstörning ASP.(?) Det kan ju vara en tolkningsfråga.

Men fullblodspsykopat ASP tycker jag stämmer dåligt på PMs tidigare liv.
NPD-Psykopat har jag funderat på. Tror du inte att det kan hänga ihop med enbart hans perversitet-sexual sadism?
Alltså personlighetsstörd/sexualsadist= personlighetsstöd med psykopatiska drag.
Lyssnar man på hans vänner så,- narcissist,självcentrerad men ingen känner honom som våldsam eller psykopatisk.
Så kan det psykopatiska enbart hänga ihop med hans sexuella läggning tro?

Stod även någonstans att de kommit fram till i psykundersökningen att han är en notorisk lögnare. Minns
tyvärr inte var jag läste det.
Citera
2018-03-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Instämmer helt i din analys. Så uppenbart för var och en minsta bevandrad i patologi.

Vad beträffar Betina tycker jag hon påminner inte så lite om Rönnbäck i sin approach att låta högröstad och indignerad. Hänvisar negativt mot media och "folkdomstolen", hänvisar till vilket lidande Madsen utsatts för i o m visning av bilder osv. Fy fan så billig försvarsteknik.

Och värre kommer det att bli. Jodå.
Stackars denna seriösa kvinna som får glömma allt av sin egen proffsighet-
hon är hans språkrör-allt hon säger är på hans uppdrag.
Han vill inte konfronteras med bevisningen, han vill slippa se mordoffrets anhöriga.
Oj- han har inte förstått att han sitter i en rättegång där han är anklagad för grovt brott- han är inte den som bestämmer-någonting, just där i rättsalen. Han ska bara göra det som åklagaren bestämmer.
Madsen tror han ska styra hur uppläggningen ska vara. Redan nu-första dagen.
Som ett barn-uppträder han.
Citera
2018-03-08, 18:50
Medlem
Reimers avatar
Alltså, jag visste ju redan att Madsen är skev i hela skallen men att han är så pass skev som han visar redan den första rättegångsdagen trotsar till och med vad jag trodde om honom.

Den här rättegången lär ju bli episk om den fortsätter som den har börjat, herredjävlar vilken galning de har ställt inför rätta.
Citera
2018-03-08, 19:02
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Stackars denna seriösa kvinna som får glömma allt av sin egen proffsighet-
hon är hans språkrör-allt hon säger är på hans uppdrag.
Han vill inte konfronteras med bevisningen, han vill slippa se mordoffrets anhöriga.
Oj- han har inte förstått att han sitter i en rättegång där han är anklagad för grovt brott- han är inte den som bestämmer-någonting, just där i rättsalen. Han ska bara göra det som åklagaren bestämmer.
Madsen tror han ska styra hur uppläggningen ska vara. Redan nu-första dagen.
Som ett barn-uppträder han.

Aha, du menar att man verkligen ska tolka hennes ord som bokstavligt vidarebefordrade från Madsen i formulering och innehåll? Okej, då blir det i så fall enklare att tyda hennes nivå, men uppfattar även att hon i sig själv har denna attityd, hennes personlighet. I så fall matchar de ju väldigt bra sas.

Tänker på Breiviks försvarare. Där kändes hans approach och strategi liksom ren ifrån dessa toner av negativitet, indignation, låg nivå på argument och tjafs.

Mycket proffsigare trots att båda har klienter som begått fasansfulla brott.

Skillnaden blir väl att Breivik erkänt o stod för brotten.

Att argumentera åt en uppenbar mördare som nekar blir väl förstås inte annat än taffligt att lyssna på.
Citera
2018-03-08, 19:06
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Underskatta inte henne.., jag ser två alternativ :

1) Peter har givit henne myyycket klara direktiv, och snäva fönster om vad hon får och kan göra.., detta är Peter`s rättegång, och inte hennes stund i solljuset !

2) Peter kanske har tänkt avskeda henne mitt i rättegången.., och allt blir uppskjutet ?
Jag undrar varför han specifikt bad om henne när han blev häktad. Jag tycker inte heller att hon verkar så vass.
Citera
2018-03-08, 19:22
Medlem
Neofytens avatar
Jag såg ett nyhetsinslag nyss på 4an där en dansk jurist intervjuades och hon trodde inte att Madsen skulle dömas till livstid eftersom han "bara" mördat en person, hon trodde på ca 16 år.

Jag har av någon anledning fått för mig att Danmark har hårda straff men de kanske till och med är slappare än Sverige på den fronten? Iallafall när det gäller mord?
Citera
2018-03-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Aha, du menar att man verkligen ska tolka hennes ord som bokstavligt vidarebefordrade från Madsen i formulering och innehåll? Okej, då blir det i så fall enklare att tyda hennes nivå, men uppfattar även att hon i sig själv har denna attityd, hennes personlighet. I så fall matchar de ju väldigt bra sas.

Tänker på Breiviks försvarare. Där kändes hans approach och strategi liksom ren ifrån dessa toner av negativitet, indignation, låg nivå på argument och tjafs.

Mycket proffsigare trots att båda har klienter som begått fasansfulla brott.

Skillnaden blir väl att Breivik erkänt o stod för brotten.

Att argumentera åt en uppenbar mördare som nekar blir väl förstås inte annat än taffligt att lyssna på.
Ja i jämförelse med Breiviks försvarare -hans advokat var återhållsam och formell, och
dämpade och påverkade Breivik,s uppträdande , i rättegångssalen-
så är Madsens försvarare totala motsatsen.
Men det kan bero på att Madsen inte lyssnar på någon annan 'än sig själv.
Två så olika klienter - Breivik var nog ändå mer mogen, hade inre självkontroll, ville framstå som en seriös terrorist. Viktigt för honom att framstå som en seriös mogen idealist .
Madsen funderar nog inte alls över hur han uppfattas- av åhörare, eller allmänhet.
Madsen är spontan och uppträder bara omoget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in