2018-03-08, 13:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
"Det är en mycket privat fråga. Men en sådan promiskuös person som jag - det är inte konstigt att du kan hitta sperma i mina underbyxor, säger Peter Madsen, som säger att han antagligen har givit sperma i samband med en erotisk googlingsökning som han har gjort till seglet 10 . augusti.
Kan innebära kvällen / natten innan.

Min kommentar var ironiskt menad ;-)
Citera
2018-03-08, 13:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Ja jösses Merwinna, var är du?? Vi vill höra hur du förklarar alt det här
I rättssalen kanske?
Följer både denna o Mantorp-rättegången och måste bara få lite utlopp;
i båda hävdar försvaret att det inte har fastställts exakt dödsorsak och exakt tidpunkt - att det skulle tala till försvarets fördel.

Så nu blir säkert det nya modet bland mördare att demolera liket så mycket det går, då kan man inte bevisa att hen blev mördad !?

Ångvält är bästa fösvar - eller !!??
Citera
2018-03-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad svamlar han om?

- En veninde til Kim Wall har skrevet til mig i fængslet, at hun er et medie, der har kontakt til Kim Walls sjæl eller ånd, siger Peter Madsen.

- Jeg skrev til hende, at Kim er ikke vred. Jeg har med mennesker at gøre, som har været nær veninde med afdøde. Hvis der var noget, jeg kunne gøre, så de fik det mindre slet, så ønskede jeg det. Jeg ønskede at lindre hendes smerte. Derfor gik jeg ind på hendes tankegang om det spirituelle.

bt live

Urspårning på g?:
Peter Madsen og advokaten har nu forladt lokalet. Hans svar på spørgsmålene indtil videre har været rolige, men en smule ufokuserede. Peter Madsen virker irriteret, når han modtager spørgsmål. Han taler højt og nogle gange indover anklagerens spørgsmål. Han har flere gange henvist til sine bedrifter.
Citera
2018-03-08, 13:43
Medlem
develis avatar
- Jeg er sikker på, at Kim Wall havde en meget, meget skøn aften, indtil det endte i ulykken.
- Da vi sejler ud gennem havnen, siger hun specifikt til mig, at det var det fedeste, hun havde lavet en sommeraften.

bt live

... det var nog bra att advokaten fick 10 min timeout..
Citera
2018-03-08, 13:43
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
I rättssalen kanske?
Följer både denna o Mantorp-rättegången och måste bara få lite utlopp;
i båda hävdar försvaret att det inte har fastställts exakt dödsorsak och exakt tidpunkt - att det skulle tala till försvarets fördel.

Så nu blir säkert det nya modet bland mördare att demolera liket så mycket det går, då kan man inte bevisa att hen blev mördad !?

Ångvält är bästa fösvar - eller !!??
Ja

Med hänsyn till vad som framkommit får vi hoppas att det stämmer som PM säger att hon omkom genom en olycka och att sticksår etc skedde först härefter.

Dvs att alla skändningar skett efter hennes frånfälle efter olyckan/dödsfallet.

Samtidigt får man hoppas att (trots alla pinsamma omständigheter som framkommit om hans internetaktiviteter) han får en juste rättegång. Det är lätt att ryckas med i en lynchmobb och vråla skyldig när man har att göra med en excentriker som PM.

Vi får se. Just nu bedömer jag att det står och väger om han döms skyldig till mord eller ej. Baserat på dagens domstolsförhandlingar.
Citera
2018-03-08, 13:44
Medlem
Citat:
Förutom vanlig souvenir/trofé så verkar långt hår eller rött hår vara ett tema runt PM.
Långt rött hår i submarine ballet, långt rött hår som inviger Kraka. Långhårig fru, långhårig älskarinna, rödhårig mor.
.. och Kim med sitt vackra hår.
Ditte satt han ju så gulligt och borstade varje dag i två månader.
Helt inkapaciterad med bägge armarna i gips, måtte väl ha varit ultimat känsla av makt över en kvinna.
Undrar vad hon tänker om sin Vladimir nu när så mycket redan rullat fram.

Intressanta iakttagelser! Tackar 😊

Hårborstandet ska ju ringas in med rödpenna. Och armarna var i gips, ja, vilket bör ha tilltalat Madsen.

Han borstade inte för att vara snäll...

Ett MO och typiska scenerier börjar framträda. S/M, långt rött hår, alternativa grupper och stalking finns nog i överallt Madsens historik...

Det där kollektivet där Wall och pojkvännen bodde, det var en bra lekplats för Madsen, liksom S/M-miljön... Han kunde glida runt, spana, fantisera, kartlägga offer, utan för mkt besvär...
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Är det bara jag som tolkar hans försvar som att han vill få det till att KW ville ha SM/bondage-sex och att han - även fast han inte riktigt går igång på det - gick med på det och hoppsan hon dog?
Det verkar inte bättre. Jag tar för givet att åklagaren har förberett sig för den möjligheten.
Citera
Medlem
Citat:
- Jeg er sikker på, at Kim Wall havde en meget, meget skøn aften, indtil det endte i ulykken.
- Da vi sejler ud gennem havnen, siger hun specifikt til mig, at det var det fedeste, hun havde lavet en sommeraften.

bt live

... det var nog bra att advokaten fick 10 min timeout..

Och sedan detta:
"'Jeg kan mærke hendes sjæl.(Kim Wall red.) Hun er ikke vred. Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat, at det her var det bedste hun havde gjort.', står der i brevet. "
kl 13:33 från https://ekstrabladet.dk/112/live-nu-taler-peter-madsen/7067187
Citera
2018-03-08, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Urspårning på g?:
Peter Madsen og advokaten har nu forladt lokalet. Hans svar på spørgsmålene indtil videre har været rolige, men en smule ufokuserede. Peter Madsen virker irriteret, når han modtager spørgsmål. Han taler højt og nogle gange indover anklagerens spørgsmål. Han har flere gange henvist til sine bedrifter.
Hahahaha, ja minst sagt. Vilket melodramatiskt nonsens!
Citera
2018-03-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det fetade: var har du fått det ifrån? Det stod väl att filmteamet var med PM fram tills 11 minuter innan han hörde av sig till Kim?

Updated: 03/08/2018 10:38
"Filmholdet er sammen med Peter Madsen til 16.27.
11 minutter efter - klokken 16.38 - skriver Peter Madsen til Kim Wall"

https://www.seoghoer.dk/nyheder/nu-kommer-peter-madsen-med-sin-forklaring

Förlåt, jag missuppfattade.
Citera
2018-03-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Förlåt, jag missuppfattade.

Det är lätt hänt, framförallt med danskan...
Citera
2018-03-08, 13:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja

Med hänsyn till vad som framkommit får vi hoppas att det stämmer som PM säger att hon omkom genom en olycka och att sticksår etc skedde först härefter.

Dvs att alla skändningar skett efter hennes frånfälle efter olyckan/dödsfallet.

Samtidigt får man hoppas att (trots alla pinsamma omständigheter som framkommit om hans internetaktiviteter) han får en juste rättegång. Det är lätt att ryckas med i en lynchmobb och vråla skyldig när man har att göra med en excentriker som PM.

Vi får se. Just nu bedömer jag att det står och väger om han döms skyldig till mord eller ej. Baserat på dagens domstolsförhandlingar.
...Jo men han hjälper inte sitt försvar mycket:
"AB
Madsen har brevväxlat med en vän till Kim Wall. Enligt honom skrev hon att hon hade kontakt med ett medium och Peter sa att han kunde "känna" Kims själ och att hon inte var arg. Han menar att han sa det för att trösta väninnan.
– Jag kan följa Kims själ och hon är inte arg, läser åklagaren vad han skrivit.
Det här var det bästa hon någonsin hade gjort, skrev Peter Madsen till väninnan om Kim Walls tur i ubåten."
Aftonbladets live
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in