2018-03-08, 08:49
Medlem
Håller med föregående. Extrem dieter fungerar, men inte länge. Du lär gå upp lika snabbt igen efter din ägg-diet. Du lär även må illa, vara snurrig, ha huvudvärk och allmänt slö under perioden. Ska du tappa vikt snabbt så hade jag hellre rekommenderat ett soppdiet. Lär tappa lite muskler och sånt ändå, men finns mer smaker att välja på och kalorimängden behöver inte skilja sig markant.
Citera
2018-03-08, 09:00
Medlem
Skadans avatar
Kommer inye klara det efter 3 dagar. Testa lchf och räkna på kalorierna.
Citera
2018-03-08, 09:17
Medlem
Jojo bantning när den är som sämst
Citera
2018-03-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
Varför skulle han/hon tappa muskler av att gå över till en äggdiet?

Eftersom kroppen börjar bryta ner muskelmassa (protein) för att generera energi under svält.
Citera
2018-03-08, 09:49
Medlem
Ägg innehåller väl kolestrol, det betyder väl om du äter riktigt mycket ägg så kommer det bli ett överskott och du KAN få kärl och hjärtsjukdomar. Rätta mig om jag har fel
Citera
2018-03-08, 09:52
Medlem
Patrik2108s avatar
Det går inte att avfärda det som jojo-bantning. Min egen vikt pendlar ganska mycket. Utan att gå in på detaljer så hänger det ihop med periodvisa sportaktiviteter och periodvis sämre disciplin med kosten. Men om jag i ett skede lägger ut lite så är det ingen orsak till att inte ta mig samman igen. Den dagen man börjar gå ner igen så skall man inte låta sig hindras av att man kanske går upp igen.
Äggdieten är bra men 5 ägg är för lite. Jag tror nog på en mer LCHF-liknande diet där du varvar med annan mat. Ha ägg som bas men med mycket grönsaker och annat i omeletter. Varva med lax och rena kötträtter. Kolesterolet påverkas inte av ägg så det örat skall du inte lyssna på.
Citera
2018-03-08, 10:01
Medlem
bengtdenyngres avatar
Lägger du till mjölk, havregrynsgröt och någon frukt så kan du nog klara dig fint på det hela livet.
Citera
2018-03-08, 10:25
Medlem
Lydans avatar
Ca 1kg skillnad mot att bara svälta dig en månad, så det är nästan så att man rekommenderar det istället.

Tror dock varken det eller äggen kommer att göra särskilt stor nytta för dig. De flesta som vill ha "mirakelkurer" äter upp sig direkt efter ändå.

En liten genväg är att bara äta kött och grönt, och göra det till en vana. T.ex ugnsrostade rotfrukter med kyckling/fläskfilé. Det är relativt få kalorier, och bör hålla dig något mätt. I längden handlar det dock enbart om hur mycket du äter. Många rapporterar dock att de har det lättare att hålla sig mätta och inte fuska på vissa dieter.

Att gå ner i vikt är relativt enkelt. De enda som misslyckas är de som vägrar ge upp läsken, ölen eller godiset. Tänk inte för mycket, ät bara mindre. Träning och promenader hjälper, men är absolut inget krav.
Senast redigerad av Lydan 2018-03-08 kl. 10:28.
Citera
2018-03-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engan86
Hej, jag är inte ute efter att veta om det är hälsosamt eller inte. Det är så att jag blivit ganska rund och känner hopplöshet inför viktnedgång. Jag vill få en lite snabbare "förbättring" den första månaden i form av enbart minskning av allt det runda.
Om jag äter 5 ägg om dagen i exakt en månad, försvinner en del (eller en hel del) av den runda formen?
Efter det är det naturligtvis tänkt att ändra hela min livsstil och ta mig till en vältränad kropp.
Vänligen diskutera inte hälsosamt eller inte, jag har flera anledningar till att jag vill köra så extrem den första månaden.

Du kan redan nu räkna ut hur mycket fett du går ner. Någon har säkert redan visat dig benedict ekvationen. Skulle gissa att du förbrukar 2000kcal om dagen. Äggen tillför 300 kcal. Viktnedgång med minst 1700kcal per dag. Ta 1700kcal gånger 30 dagar. Det ger 7kg i viktminskning på ett ungefär. Både fett och muskler. Lycka till!
Citera
2018-03-08, 10:50
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnderssoN7610
Ägg innehåller väl kolestrol, det betyder väl om du äter riktigt mycket ägg så kommer det bli ett överskott och du KAN få kärl och hjärtsjukdomar. Rätta mig om jag har fel
Fel. Innehåller kosten kolesterol så minskar kroppen sin egen produktion istället, och tvärtom. Sen en överkonsumtion är ju inte bra av något, men det säger sig självt.
Citera
2018-03-08, 11:00
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Eftersom kroppen börjar bryta ner muskelmassa (protein) för att generera energi under svält.
Delvis sant. Personen kommer säkert tappa muskelmassa pga det stora kaloriunderskottet och för personen inte ens tränar, dock eftersom det inte framgår om TS tidigare tränat kanske h*n inte har så mycket muskelmassa från början att förlora.

Vid total svält minskar muskelnedbrytningen allteftersom fastan pågår (från 75 gram dag 3 till 20 gram dag 40, exemplet gäller en 70 kg man), protein och muskler m.m är för värdefullt för kroppen så fett, ketoner, kommer vara den primära energikällan efter glukos och denna lagring (fettmassan) är till största del avgörande för hur länge personen kommer överleva. När detta lager är slut kommer kroppen tillslut bryta ned protein och hjärta, lever, njurar kommer sluta fungera.
Citera
2018-03-08, 11:25
Medlem
rostigamazons avatar
Varva att äta stekta och kokta ägg, är du slö en dag, kan du ta ett rått ägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in