2018-03-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Då måste det ha varit därför Mattias och Elias tydligen tog taxi hem .
De ville inte åka i E****: s mobila svinstia tillbaka till Jönköping .
De hade nog tröttnat på hans eviga SMS:ande med sambon också antagligen .
OBS : Ironi .

Ordet var taxi sa Bill.

Med tanke på dessa andeväsens rikedom var det nog snarare limousinservice som var aktuellt.
Den kontaktades via samma telepatiska nätverk som Edvin ingick i.
Citera
2018-03-08, 01:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Ordet var taxi sa Bill.

Med tanke på dessa andeväsens rikedom var det nog snarare limousinservice som var aktuellt.
Den kontaktades via samma telepatiska nätverk som Edvin ingick i.
🤣 Med hänvisning till polisförhören i fup, där E får tillbaka en påse med vapen o skor...skrattar när jag tänker på hur Mattias lånat Es skor under morden... 47or! Om Elias också var med måste de lånat varsin o hoppat runt på ett ben med foten i en ”båt” 👞
Citera
2018-03-08, 01:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Ett av Sveriges kanske klaraste mordfall med DNA-bevisning och rubbet.

Och ändå finns det alltså dårpippin (läs Tryckkokaren!) som inte tycker det.

Ja, jävlar ...

Där ser man ... och man kan ju stilla tycka vad deras agenda egentligen är?

Och är det alltså rak videobevisning som gäller from now on i varje mordfall - oder was!?

Bara orka.
Man bevisar inte en tes, man motbevisar den. När man inte lyckas med det, och ingen annan heller lyckas motbevisa den, då får man börja anta att den stämmer.
Citera
2018-03-08, 01:42
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Man bevisar inte en tes, man motbevisar den. När man inte lyckas med det, och ingen annan heller lyckas motbevisa den, då får man börja anta att den stämmer.

Tack. Precis det har jag velat formulera. Men inte hittat orden.
Citera
2018-03-08, 02:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Tack. Precis det har jag velat formulera. Men inte hittat orden.
Elementärt, min käre Watson! 😎
Citera
2018-03-08, 07:48
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PANTHERALEO
Att som barn till offren reagera väldigt känslosamt på att detaljerat få beskrivet för sig hur ens egna försvarslösa föräldrar blivit synnerligen brutalt avrättade i sitt eget hem finner du alltså märkligt och överdrivet?

Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
So what?
De är anhöriga till målsägare och försöker säkerligen genomlida rättegången just i respekt för de bortgångna.
Det är fullt socialt acceptabelt i sammanhanget - rättegången är inte tänkt som underhållning för allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag var där och det var inget drama. Är imponerad över att målsäganden hanterade situationen så bra efter alla omständigheter.
Det utspelade sig ett drama enligt rapporteringen. Det får även finnas gränser.

Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
OK. Läste för ett tag sedan och då påstod någon här att han själv hade larmat och påstod att han hade upptäckt brottet och ville få det att framstå som att han var oskyldig, vilket hade varit helt idiotiskt om det hade varit sant, så ville bara få bekräftat om det stämde. Man kan ju liksom inte veta säkert, majoriteten av dagens folk är ju fullständiga idioter så...
Det stämmer inte. Men som du skriver, det finns folk till allt.
Citera
2018-03-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Om du har läst en tidning de senaste 10 åren förstår du säkert att liverapportering ofta blir mer dramatiserad än vad verkligheten är.

Du kanske ska lyssna på oss som var där istället, och vi säger att det var inget drama som spelades upp.
Citera
2018-03-08, 08:35
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Om du har läst en tidning de senaste 10 åren förstår du säkert att liverapportering ofta blir mer dramatiserad än vad verkligheten är.
Tyckte inte den var så dramatiserad. Hyfsat objektiv enligt min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Du kanske ska lyssna på oss som var där istället, och vi säger att det var inget drama som spelades upp.
Menar inte att jag fått uppfattningen att det var full cirkus på familjen, men det var tillräckligt löjligt.
Citera
2018-03-08, 08:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Får nog backa om Le#ander då Tor svarar i sin mobil....

Hittade detta inlägg i början av tråden, och blev litet nyfiken. (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Är du säker på att det var Tor som svarade? Vad sa personen som svarade? Hur lät han?

Med tanke på att inlägget var från kvällen den 12/6, dvs. efter den tidpunkt som paret har konstaterats mördade
Citera
2018-03-08, 08:54
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Nej. Jag tänkte göra det från början men struntade i det. Ångrar det nu i efterhand. Spelade in det med mobilen idag så jag tror jag måste mastra inspelningarna lite för att de ska bli lyssningsbara. Ska sätta igång nu.

De går ändå att få tag i ljud från övriga dagar. Man kan beställa dem via tingsrätten.
Citera
2018-03-08, 08:58
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hittade detta inlägg i början av tråden, och blev litet nyfiken. (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Är du säker på att det var Tor som svarade? Vad sa personen som svarade? Hur lät han?

Med tanke på att inlägget var från kvällen den 12/6, dvs. efter den tidpunkt som paret har konstaterats mördade
Var antagligen polisen som svarade. Men var det Tor, då är Edvin oskyldig. Men som sagt, det var nog polisen.
Citera
2018-03-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Samma typ av rapportering du tidigare har kritiserat för övrigt.

Vad är din agenda egentligen?
Du har kallat offer för satkärring, du nedvärderar anhörigas reaktioner i rättssalen, du anser att utredande poliser är inkompetenta idioter, Gestrin är värdelös, rapporterande medier är värdelösa osv osv
Vad är det du försöker säga med allt ditt raljerande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in