2018-03-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har det framgått någonstans om EG hade något ärende i Linköping efter mordet?

Bortsett från besöket på Texas Longhorn, då. (För i praktiken borde det ha varit smidigare om han käkat på Texas Longhorn i Jönköping, eftersom det väl ligger bättre till på väg hem till Mullsjö. Å andra sidan körde han ju till Borensberg för att ta ut pengar, så därför blev det väl Longhorn i Linköping.

Han hade nog inget ärende åt det håll alls. Det bara blev så eftersom han tutat i sambon att han skulle till Sundsvall. Då kanske det inte var så lämpligt att visa sig på hemmaplan alltför tidigt.
Citera
2018-03-07, 21:11
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Jag har inte följt det hela så noga, men hade han själv ringt och larmat Ambulans?

Hur menar du?
Citera
2018-03-07, 21:11
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Jag har inte följt det hela så noga, men hade han själv ringt och larmat Ambulans?
Du har verkligen inte följt upp något i detta fall alls.

Det var inte Edvin som larmade, utan parets svärson. Eftersom jag benämner mordoffren som ett par, beror på att de var gifta.
Citera
2018-03-07, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Dramat utspelade sig alla andra dagar också. Var du där då med?
Att som barn till offren reagera väldigt känslosamt på att detaljerat få beskrivet för sig hur ens egna försvarslösa föräldrar blivit synnerligen brutalt avrättade i sitt eget hem finner du alltså märkligt och överdrivet?
Citera
2018-03-07, 21:20
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
So what?
De är anhöriga till målsägare och försöker säkerligen genomlida rättegången just i respekt för de bortgångna.
Det är fullt socialt acceptabelt i sammanhanget - rättegången är inte tänkt som underhållning för allmänheten.
Citera
2018-03-07, 21:46
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:

Jag var där och det var inget drama. Är imponerad över att målsäganden hanterade situationen så bra efter alla omständigheter.
Citera
2018-03-07, 21:49
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Du har så rätt. Tror också att 1:a förhören stämmer nog ganska bra överens med händelseförloppet, fram till brottet. Jag tror samma scenario som er.

Sen är jag också alldeles överväldigad hur lugn och metodisk, och iskall han kan vara. Ska inte psykologisera men man blir alldeles förbluffad att han inte bryter ihop och Men JAG GJORDE INTE DETTA och vara mer känslomässig inför vad han är misstänkt för. När han svara är det som han repeterar en pjäs och läser manus. Jag förstår inte, men tror inte det går att förstå iof.

Och sen maten, att han äter när han är stressad är ju belagt, även i Göteborg gick han ju på Mc Donalds när han hade haft tankar på att döda sin kollega/chef .

FUP L2 sid 32.
Bland det första som slog mig när jag läste polisförhören med honom, var att han "outar" rätt tidigt att höjdpunkten på hans resa var vändan till Texas Longhorn.
Dessutom beskriver han omgivningen (de olika butikerna) väldigt väl och korrekt fram dit - även om man kanske kan tycka det lite märkligt att han dessförinnan (McD i Lkpg city) i förbifarten "missar" Kniv & Gaffel (en restaurang som han jobbat på i Jkpg).
Lika väl och korrekt beskriver han även vägen in (från Gamla E4n) till Mantorp Gård 5 - kolla gärna och jämför med den film Tryckkokaren har lagt upp.
Närstående vittnar om att Edvin har lätt för att lära sig saker som han har intresse av - vilket jag tycker ovanstående visar. Dvs han har ögonen på skaft som om han letar aktivt.
Sedan finns det ju en hel del som visar att han inte har riktigt ordning på dessa minnen - därav denna "cirkus".
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-07 kl. 22:18.
Citera
2018-03-07, 21:52
Medlem
Citat:
Du har verkligen inte följt upp något i detta fall alls.

Det var inte Edvin som larmade, utan parets svärson. Eftersom jag benämner mordoffren som ett par, beror på att de var gifta.

OK. Läste för ett tag sedan och då påstod någon här att han själv hade larmat och påstod att han hade upptäckt brottet och ville få det att framstå som att han var oskyldig, vilket hade varit helt idiotiskt om det hade varit sant, så ville bara få bekräftat om det stämde. Man kan ju liksom inte veta säkert, majoriteten av dagens folk är ju fullständiga idioter så...
Citera
2018-03-07, 22:06
Medlem
Mikro55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Så där. Av någon anledning avbröts inspelningen under segmentet då sambon förhördes. Beklagar detta (det var ändå ganska ointressant). Ljudkvalitén i de första två filerna är ganska kass. Slutpläderingen blev dock lyssningsbar och i sin helhet.

https://minfil.org/z87eL4d0b0/B2248-17-Ljud.zip

Tack för detta herr gurka! Det är just sådana här engagemang som motiverar att följa vissa trådar i Flashback.
Citera
2018-03-07, 22:11
Medlem
Mikro55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det förvånar mig.
Han har gjort den lilla rättspsykiatriska undersökningen? Och vad visade den? Den kanske är vägledande i frågan.

Med tanke på det hemska brott han misstänks för och hans tidigare psykiatriska historia, verkar det det väldigt underligt om det inte görs.

Även om det är absolut helt relevant att göra en större rättspsykiatrisk undersökning så tror jag att det knappast kommer att leda till något tvivel om vilken form av vård han kommer att dömas till. Ribban har höjts betydligt för de som döms till rättspsykiatrisk vård, lätta psykoser och tvångsföreställningar kvalar inte in för det. Möjligen kan de bestialiska morden spela roll. Who knows?
Citera
2018-03-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Så där. Av någon anledning avbröts inspelningen under segmentet då sambon förhördes. Beklagar detta (det var ändå ganska ointressant). Ljudkvalitén i de första två filerna är ganska kass. Slutpläderingen blev dock lyssningsbar och i sin helhet.

https://minfil.org/z87eL4d0b0/B2248-17-Ljud.zip
Har du spelat in något av förhören med Edvin?
Tack för uppladdning!
Citera
2018-03-07, 22:25
Medlem
Sleeptalkers avatar
Ett av Sveriges kanske klaraste mordfall med DNA-bevisning och rubbet.

Och ändå finns det alltså dårpippin (läs Tryckkokaren!) som inte tycker det.

Ja, jävlar ...

Där ser man ... och man kan ju stilla tycka vad deras agenda egentligen är?

Och är det alltså rak videobevisning som gäller from now on i varje mordfall - oder was!?

Bara orka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in