Citat:
Ursprungligen postat av
sanne
Du har så rätt. Tror också att 1:a förhören stämmer nog ganska bra överens med händelseförloppet, fram till brottet. Jag tror samma scenario som er.
Sen är jag också alldeles överväldigad hur lugn och metodisk, och iskall han kan vara. Ska inte psykologisera men man blir alldeles förbluffad att han inte bryter ihop och Men JAG GJORDE INTE DETTA och vara mer känslomässig inför vad han är misstänkt för. När han svara är det som han repeterar en pjäs och läser manus. Jag förstår inte, men tror inte det går att förstå iof.
Och sen maten, att han äter när han är stressad är ju belagt, även i Göteborg gick han ju på Mc Donalds när han hade haft tankar på att döda sin kollega/chef .
FUP L2 sid 32.
Bland det första som slog mig när jag läste polisförhören med honom, var att han "outar" rätt tidigt att höjdpunkten på hans resa var vändan till Texas Longhorn.
Dessutom beskriver han omgivningen (de olika butikerna) väldigt väl och korrekt fram dit - även om man kanske kan tycka det lite märkligt att han dessförinnan (
McD i Lkpg city) i förbifarten "missar"
Kniv & Gaffel (en restaurang som han jobbat på i Jkpg).
Lika väl och korrekt beskriver han även vägen in (från
Gamla E4n) till Mantorp Gård 5 - kolla gärna och jämför med den film Tryckkokaren har lagt upp.
Närstående vittnar om att Edvin har lätt för att lära sig saker som han har intresse av - vilket jag tycker ovanstående visar. Dvs han har ögonen på skaft som om han letar aktivt.
Sedan finns det ju en hel del som visar att han inte har riktigt ordning på dessa minnen - därav denna "cirkus".