2018-03-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den var måndagen den 9 januari som först läraren och därefter arbetsgivaren ringde på, sedermera polisen som bröt sig in.
Den 7 var en söndag, den 8 var en måndag, den 9 var en tisdag - jag har kollat tre kalendrar eftersom jag inte litar på mig själv ...
Citera
2018-03-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
9 januari var en tisdag

Tack! Korrekt.
Citera
2018-03-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Den 7 var en söndag, den 8 var en måndag, den 9 var en tisdag - jag har kollat tre kalendrar eftersom jag inte litar på mig själv ...
Nu har jag även kollat bl.a. här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Läraren ringde på den 9. Os kollega saknade dem den 9.
Alltså vet man ingenting om den 8/måndag/, och det har sagts att Os syster pratade med honom den 7 utan att ana något.
Det var det jag ville ha klart för mig och nu delar jag med mig till er
Citera
2018-03-07, 13:48
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Var det Hanna eller hennes mor som gillade föreningen Barnens Rätt till sina föräldrars tid?
Om det var modern kan de ha varit insyltade mycket länge, i generationer. Jag tyckte föreningen verkade "udda" förut, rent av sekteristisk. Men det är inte förrän nu jag gör kopplingen till scientologerna. Om man tittar på deras hemsida har de en flik, "intressanta länkar". I den listan finns bland annat Nordiska Förbundet för Mänskliga Rättigheter = scientologer. Säkert går flera andra av länkarna också till scientologin, jag vet bara inte vad för snillrika namn de har på alla sina underföreningar.

http://www.barnensratt.se/

Högintressant tycker jag!
Citera
2018-03-07, 13:53
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jullovet 2017 varade t o m 2018-01-08. Skolstart 2018-01-09.
Citera
2018-03-07, 14:18
Medlem
Citat:
Nu har jag även kollat bl.a. här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Läraren ringde på den 9. Os kollega saknade dem den 9.
Alltså vet man ingenting om den 8/måndag/, och det har sagts att Os syster pratade med honom den 7 utan att ana något.
Det var det jag ville ha klart för mig och nu delar jag med mig till er

Tack. OH och Moa syntes i mellandagarna.

Borde inte OH arbetat dagen innan konferensen? HB var ju ledig en vecka till.
Citera
2018-03-07, 14:22
Medlem
Citat:

Borde inte OH arbetat dagen innan konferensen?
HB var ju ledig en vecka till.
Det är det som är den stora frågan! Antingen då eller dagen innan. Det är inte alls omöjligt att från och med doktorandnivå och uppåt med egna nycklar slinka in på arbetsrummet i ett eller annat ärende även på helgdagar. Åtminstone var det så på min tid, vid ett annat uni.
Citera
2018-03-07, 14:24
Medlem
Citat:

Borde inte OH arbetat dagen innan konferensen? HB var ju ledig en vecka till.

Vad man ”borde” gjort dagen innan man ev ska mörda sina barn känns lite..... 🙄 han kanske tog kompledigt.
Citera
2018-03-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Vad man ”borde” gjort dagen innan man ev ska mörda sina barn känns lite..... 🙄 han kanske tog kompledigt.
eller så planerade han inte för mord ...
Citera
2018-03-07, 14:33
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
eller så planerade han inte för mord ...
..kanske inte ALLS!
Citera
2018-03-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Var det Hanna eller hennes mor som gillade föreningen Barnens Rätt till sina föräldrars tid?
Om det var modern kan de ha varit insyltade mycket länge, i generationer. Jag tyckte föreningen verkade "udda" förut, rent av sekteristisk. Men det är inte förrän nu jag gör kopplingen till scientologerna. Om man tittar på deras hemsida har de en flik, "intressanta länkar". I den listan finns bland annat Nordiska Förbundet för Mänskliga Rättigheter = scientologer. Säkert går flera andra av länkarna också till scientologin, jag vet bara inte vad för snillrika namn de har på alla sina underföreningar.

http://www.barnensratt.se/

Det enda jag känner igen är Anna Wahlgren som det åtminstone pratats om skulle vara scientolog, på grund av hennes anti-psykistriska inställning. Det har hon sagt själv att hon inte är, men hennes kritik mot medicinering av barn är ganska hård.
Hur man ser på henne idag eller vad hon har för ideer idag vet jag inte.
Det är svårt att hitta grundare eller ansvarig för många av de där organisationerna som det finns länkar till.
Citera
2018-03-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
..kanske inte ALLS!
just så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto