2018-03-07, 10:10
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det finns ofantligt många förklaringar, idéer och orsaker till morden, hitintills. Men syftet, vad var syftet och varför ? Är syftet uppfyllt ? Vad kan ha föranlett detta skruvade tillvägagångssätt, att mörda sin familj. Varför skulle tonårsflickorna plikta med sina liv ? Vem fick, ursprungligen denna, inte fullt så förståeliga tanke ?

Ja, det är kärnfrågan....
Citera
2018-03-07, 10:20
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för ditt svar.
Väntar med intresse på besked från NFC. Hoppas att vi får veta i alla fall dödsorsaken.

Ja, det hoppas jag också verkligen! Sådant här ska inte hända, vad som än har varit runt omkring.
Citera
2018-03-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det påståendet dementerar jag ! Inlägget hänvisade till någon länk på Google som visade sig inte alls hade något med OH att göra.Det finns inga som helst bevis på att de skulle tillhöra S.
Själv trodde jag att S bygger på någon form av religion därav att jag proklamerade att OH var Ateist.

Det har dock varit fler personer som bekräftat att de haft kontakt med kyrkan.
Citera
2018-03-07, 11:15
Medlem
Citat:
Om inte någon utifrån har gjort det så är jag tyvärr villig att erkänna att något har gått väldigt snett och någon har blivit tokig, psykos etc ja i stort sett allt som spekulerats här.Aldrig att de båda var överens om detta och som några hävdat samlat tabletter hjälpt H, töserna låg i sina sängar omsorgsfullt omstoppade...Horribelt

??? Säger du här att det inte var tabletter och att flickorna inte låg i sina sängar omsorgsfullt omstoppade som det tidigare ha påståtts?

Polisens första meddelande var våldsbrott med personskador - det passade inte riktig i bilden av det som snabbt kom fram i tråden med tabletter etc.
Citera
2018-03-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
??? Säger du här att det inte var tabletter och att flickorna inte låg i sina sängar omsorgsfullt omstoppade som det tidigare ha påståtts?

Polisens första meddelande var våldsbrott med personskador - det passade inte riktig i bilden av det som snabbt kom fram i tråden med tabletter etc.

Passar väl ypperligt med utfallet fyra döda.
Citera
2018-03-07, 12:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Tror du missuppfattat detta lite 😉Moms är ju en utbytesskatt .Finns undantag för moms men de kan dra moms vid inköp....ja som O så moms är en paradoxal skatt och inte minst över gränserna....hur hanteras den m.m.Det är komplicerat ☺
Nej, jag har inte missuppfattat något. Momsbefrielse innebär att man inte behöver lägga på moms på sådant man säljer. Det paradoxala med uttrycket är att man dock måste betala moms på allt man köper (utan att kunna dra av den således).
Självklart vill scientologer hellre sälja kurser för 8 000 kr än för 10 000. Då är det ju fler som köper! Och precis som N.Armstark var inne på, har de inte så stora utgifter i sammanhanget.
Citera
2018-03-07, 12:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Var det Hanna eller hennes mor som gillade föreningen Barnens Rätt till sina föräldrars tid?
Om det var modern kan de ha varit insyltade mycket länge, i generationer. Jag tyckte föreningen verkade "udda" förut, rent av sekteristisk. Men det är inte förrän nu jag gör kopplingen till scientologerna. Om man tittar på deras hemsida har de en flik, "intressanta länkar". I den listan finns bland annat Nordiska Förbundet för Mänskliga Rättigheter = scientologer. Säkert går flera andra av länkarna också till scientologin, jag vet bara inte vad för snillrika namn de har på alla sina underföreningar.

http://www.barnensratt.se/
Citera
2018-03-07, 12:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Var det Hanna eller hennes mor som gillade föreningen Barnens Rätt till sina föräldrars tid?
Om det var modern kan de ha varit insyltade mycket länge, i generationer. Jag tyckte föreningen verkade "udda" förut, rent av sekteristisk. Men det är inte förrän nu jag gör kopplingen till scientologerna. Om man tittar på deras hemsida har de en flik, "intressanta länkar". I den listan finns bland annat Nordiska Förbundet för Mänskliga Rättigheter = scientologer. Säkert går flera andra av länkarna också till scientologin, jag vet bara inte vad för snillrika namn de har på alla sina underföreningar.

http://www.barnensratt.se/

En ingift faster till HB ska det ha varit
Citera
2018-03-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Jag har undrat över en sak.

Om en lärare kom förbi på måndagen den åttonde januari och ringde på men trodde att de kanske hade åkt bort, hur kan man tro det när två bilar (två var det väl tror jag någon skrev), står på uppfarten? De står ju uppenbarligen kvar där än?

Tar man inte en bil om man åker bort? Till flygplatsen om man vill parkera när man åker utomlands? Men man kan ju beställa taxi också iofs.
Varför skulle de ha åkt bort med två bilar? Och varför skulle det handla om en längre resa? Det behöver bara handla om nästgårds ifall de åkte ut just då.
Märkligare är att de inte varskott om att de skulle ge sig ut när de väntade besök.
Var det inte den 9 som de ringde på förresten? Den sista frågan är viktigare för mig just nu.
Citera
2018-03-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Varför skulle de ha åkt bort med två bilar? Och varför skulle det handla om en längre resa? Det behöver bara handla om nästgårds ifall de åkte ut just då.
Märkligare är att de inte varskott om att de skulle ge sig ut när de väntade besök.
Var det inte den 9 som de ringde på förresten? Den sista frågan är viktigare för mig just nu.

Den var måndagen den 9 januari som först läraren och därefter arbetsgivaren ringde på, sedermera polisen som bröt sig in.
Citera
2018-03-07, 13:31
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den var måndagen den 9 januari som först läraren och därefter arbetsgivaren ringde på, sedermera polisen som bröt sig in.
9 januari var en tisdag
Citera
2018-03-07, 13:34
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Helt sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in