2018-03-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Även de tre barnen i Minnesota mördades/sköts i sina sängar, i länken som jag skickade tidigare.

Kan döttrarna och Hanna ha blivit mördade genom injektion? Det har skrivits i tråden om B12 som kan injiceras. Patienten kan själv göra detta hemma efter läkarens ordination.

Luft i sprutan sägs vara livsfarligt. Kan detta vara mordorsaken eller något annat dödligt innehåll?

Hur fort inträffar döden om det är luft som injiceras? (Kan inget om sjukvård.)
Det är en skröna.
Citera
2018-03-07, 09:13
Medlem
afKnollentotts avatar
Det finns ofantligt många förklaringar, idéer och orsaker till morden, hitintills. Men syftet, vad var syftet och varför ? Är syftet uppfyllt ? Vad kan ha föranlett detta skruvade tillvägagångssätt, att mörda sin familj. Varför skulle tonårsflickorna plikta med sina liv ? Vem fick, ursprungligen denna, inte fullt så förståeliga tanke ?
Citera
2018-03-07, 09:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Tror du missuppfattat detta lite 😉Moms är ju en utbytesskatt .Finns undantag för moms men de kan dra moms vid inköp....ja som O så moms är en paradoxal skatt och inte minst över gränserna....hur hanteras den m.m.Det är komplicerat ☺

Eftersom jag kopplar ihop S och O fortfarande (inte att han explicit måste ha varit medlem, det är inte viktigt för mig) men just att S inte är särskilt stora här i Sverige, bara 25 000 i USA, men de har samma piska vinande över sig, att förbättra och påverka så att de slipper moms och annan skatt så mycket som möjligt för att toppen ska sko sig, det vet jag.

(Min väninna som jobbade i en liten vanlig kyrka, fick plötsligt massor att göra på skitsaker som allt som var inhandlat på caféet, den lilla bokhandeln osv, vi var tvungna att skaffa kassaapparat till ideellt arbetande personer som aldrig ens rört en kassaapparat. Jag skriver detta i parentes för kan tänka mig att scientologerna var väl inget undantag här, de har också små boklådor, kurser mm som ska redovisas. De vill ju vara en "kyrka" som de andra, för de senare har alltid varit befriade från viss moms och skatt, men är inte det idag som förr.)

Klart att scientologerna kan utöva påtryckning på folk som sysslar med den här formen av skattejuridik även om personen inte är medlem. Eller lobba hårt, eller att locka med och suga in dem, som en annan skribent uttryckte det.
Citera
2018-03-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det är en skröna.
Förklara gärna vilken del av mitt inlägg är en skröna. Tack på förhand.
Citera
2018-03-07, 09:30
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Systern till O gillar massor av new-age-aktiga sidor på Fb, och är med i en grupp som heter ”alternativ vård för psykisk ohälsa” samt WI-FI-strålning HÄLSORISKER STOP.

Det behöver ju förstås inte säga nåt alls om O.

Det var i alla fall en ny info, tack!

De kan ju vara ganska ihärdiga de här new-ageaktiga människorna. De är ju sökare också, vilket O och H kanske också blev "smittade" lite av om de sökte alternativ hjälp för barnen? Möjligt.

Dessutom avskyr ju scientologerna psykologer och att någon har psykisk ohälsa, för det är ju det som deras kurser ska "ta ur dem", dvs man går verkligen inte till någon psykolog för att "gräva och älta", det är bara med deras idiotiska "e-meter", där de kan nå frihet, till en kostnad av trasig ekonomi om inte ekonomisk kollaps, djup information om deras eget inre som dokumenteras, för att sedan kunna användas emot dem, om de vill sticka ifrån det hela. I USA är det ännu värre, såg dokumentären igår, det finns fler bra dokumentärer.

Fy tusan, jag ska inte dra iväg här med allt elände, de ställer till det.
Citera
2018-03-07, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Tror du missuppfattat detta lite 😉Moms är ju en utbytesskatt .Finns undantag för moms men de kan dra moms vid inköp....ja som O så moms är en paradoxal skatt och inte minst över gränserna....hur hanteras den m.m.Det är komplicerat ☺

Det finns en stor anledning för vissa organisationer att bli momsbefriade. Till exempel Röda Korset som säljer kläder som dom fått i gåva eller såna som tjänar pengar på kurser och föreläsningar. Dom gör inga större inköp.
Citera
2018-03-07, 09:40
Medlem
Jag undersökte detta med wi-fi-strålning lite och hittar diverse bloggar, inlägg på Facebook och klipp som handlar om att barn blir sjuka, får huvudvärk och blir trötta och glåmiga av wi-fi-strålning i skolan, att adhd-symtom i själva verket är orsakat av wi-fi-strålning och att folk som tror på detta begär hemundervisning för sina barn, flyttar från städer och placerar sina proppskåp bakom skyddande tyger.

Och vad mer? Kommittén för mänskliga rättigheter skriver om detta. Och om dom har vi ju lärt oss att det är Sc som står bakom.

Nedan en länk för och en länk mot wi-fi-strålning som sjukdomsframkallande.

https://via.tt.se/pressmeddelande/mobilstralning-bakom-adhd?publisherId=1559448&releaseId=1663057

https://www.google.se/amp/s/realistklubben.wordpress.com/2012/04/30/sveriges-radio-i-foliekostym/amp/

Kanske var det wi-fi som gjorde flickorna sjuka och föräldrarna galna?
Citera
2018-03-07, 09:44
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Ja, horribelt var ordet. Därför verkar det plötsligt troligt att de faktiskt var medlemmar av någon sekt. Det skulle liksom förklara en del. Folk hjärntvättade av sekter kan bevisligen göra galna saker.

Eller att någon utomstående mördat dem. Kanske chefen för Scientologerna, om O kanske var nära att avslöja något som gjorde att de skulle behöva börja betala moms. Sånt brukar ju hända i deckare på TV iallafall.

Menar du chefen David Miscavage? Han får ju nästan ingen träffa. Men de har väl småchefer ute på varje plats som är etablerad.

Vi som liten frikyrka försökte också motarbeta det här med ny moms på det som såldes på ideell väg, och skjuta fram beslutet att slippa köpa in en kassaapparat, osv. Skatteverket gav uppskov, men för små församlingar blir det komplicerat.

Scientologerna var säkert inget undantag.

Så tänker jag på Brexit, hur skulle handeln mellan Storbritannien och övriga Europa påverkas, det måste skattejurister har tagit reda på, många intressenter vill ha svar....Ja, stora frågor som jag egentligen inte är intresserad av men har sökt en del info kring.
Citera
2018-03-07, 09:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Ja, horribelt var ordet. Därför verkar det plötsligt troligt att de faktiskt var medlemmar av någon sekt. Det skulle liksom förklara en del. Folk hjärntvättade av sekter kan bevisligen göra galna saker.

Eller att någon utomstående mördat dem. Kanske chefen för Scientologerna, om O kanske var nära att avslöja något som gjorde att de skulle behöva börja betala moms. Sånt brukar ju hända i deckare på TV iallafall.

Det här var den roligaste teorin hittills...🙂
Citera
2018-03-07, 10:03
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Även de tre barnen i Minnesota mördades/sköts i sina sängar, i länken som jag skickade tidigare.

Kan döttrarna och Hanna ha blivit mördade genom injektion? Det har skrivits i tråden om B12 som kan injiceras. Patienten kan själv göra detta hemma efter läkarens ordination.

Luft i sprutan sägs vara livsfarligt. Kan detta vara mordorsaken eller något annat dödligt innehåll?

Hur fort inträffar döden om det är luft som injiceras? (Kan inget om sjukvård.)

Lite luft är inte farligt, i en en 2 cc-spruta (rymmer två ml vätska, vilket är en del att injicera, en 5: cc 5ml osv).

Hörde om en läkare som ville visa att inget hände om man sprutade in lite luft, så han gjorde det på sig själv, ha ha! Små luftbubblor i en vätska har ingen som helst betydelse. Det var tydligen en massa rädsla för detta runt om, därför ville han visa det. Modigt men dumdristigt tycker jag.

Men går man upp med högre luftmängd händer följande, man drabbas av lungemboli. Luftbubblor vandrar genom blodomloppet, de flesta injektionerna gör man genom venerna, blod som ska tillbaka till hjärtat för att pumpas ut i det blodomlopp som ska till lungorna för att hämta nytt syre, där fastnar de och lungorna kan inte skicka ut syrerikt blod igen och det minskar drastiskt syremängden och man dör. Kvävs, hjärtat påverkas osv. Men det är smärtsamt att få emboli i lungorna. Har en fd kollega som fick det, utan att injicera sig givetvis, det kan uppträda men är inte så vanligt. Nu är han frisk.

Men sådant som luftbubblor i lungorna skulle märkas vid obduktion.
Citera
2018-03-07, 10:09
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan du lista ut om O var på institutionen den 7 eller 8? Den 7 jan var visserligen en söndag, men med egna nycklar kunde han gå dit en stund för att kolla inför konferensen som skulle gå av stapeln den 9 om jag inte missminner mig.

Jag har undrat över en sak.

Om en lärare kom förbi på måndagen den åttonde januari och ringde på men trodde att de kanske hade åkt bort, hur kan man tro det när två bilar (två var det väl tror jag någon skrev), står på uppfarten? De står ju uppenbarligen kvar där än?

Tar man inte en bil om man åker bort? Till flygplatsen om man vill parkera när man åker utomlands? Men man kan ju beställa taxi också iofs.
Citera
2018-03-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Lite luft är inte farligt, i en en 2 cc-spruta (rymmer två ml vätska, vilket är en del att injicera, en 5: cc 5ml osv).

Hörde om en läkare som ville visa att inget hände om man sprutade in lite luft, så han gjorde det på sig själv, ha ha! Små luftbubblor i en vätska har ingen som helst betydelse. Det var tydligen en massa rädsla för detta runt om, därför ville han visa det. Modigt men dumdristigt tycker jag.

Men går man upp med högre luftmängd händer följande, man drabbas av lungemboli. Luftbubblor vandrar genom blodomloppet, de flesta injektionerna gör man genom venerna, blod som ska tillbaka till hjärtat för att pumpas ut i det blodomlopp som ska till lungorna för att hämta nytt syre, där fastnar de och lungorna kan inte skicka ut syrerikt blod igen och det minskar drastiskt syremängden och man dör. Kvävs, hjärtat påverkas osv. Men det är smärtsamt att få emboli i lungorna. Har en fd kollega som fick det, utan att injicera sig givetvis, det kan uppträda men är inte så vanligt. Nu är han frisk.

Men sådant som luftbubblor i lungorna skulle märkas vid obduktion.
Tack för ditt svar.
Väntar med intresse på besked från NFC. Hoppas att vi får veta i alla fall dödsorsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in