2018-03-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
BTC 10868

https://coinmarketcap.com/

Först går det upp och sen så ....

https://www.youtube.com/watch?v=EvptVEAut-M

T om Tage Danielsson visste hur Bitcoin fungerar

... och sen så raketar den till månen
2018-03-06, 22:11
Medlem
Fallet idag var ganska hastigt. Var det någon speciell händelse? Var det stölden på Island av datorer som deltog i mining? Spekulationer från er?
2018-03-07, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Fallet idag var ganska hastigt. Var det någon speciell händelse? Var det stölden på Island av datorer som deltog i mining? Spekulationer från er?

Skulle säga att det var en helt normal dag för cryptos.
2018-03-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Har läst alla dina kommentare, det jag sett är, "Det är scam... Det är ett pyramidspel... Jag tycker det ska vara reglerat..." Sen va det inte mycket mer.
Då vet vi alla vad du tycker så behöver vi inte se dig mer i denna tråd då du sagt det du vill.

Aldrig försökt övertala någon. Endast presenterat fördelar med det mot annan FIAT valuta, mina åsikter såklart.

Tack å hej!

Självklart vill du som sitter här och försöker lura in folk i detta dravel inte se mig eller andra som pekar på sanningen. Tror du jag är förvånad?

Läste du alla länkar av utbildade ekonomer som jag skickade, eller det blev för mycket ?

Att jämföra Bitcoin med riktig valuta är ju skrattretande, det krävs en väldigt låg IQ för att tro på det.
Senast redigerad av Per.Johansson 2018-03-07 kl. 10:55.
2018-03-07, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per.Johansson
Självklart vill du som sitter här och försöker lura in folk i detta dravel inte se mig eller andra som pekar på sanningen. Tror du jag är förvånad?

Att jämföra Bitcoin med riktig valuta är ju skrattretande, det krävs en väldigt låg IQ för att tro på det.

Visa gärna vart jag sagt till folk att köpa BTC...
Peka gärna på en kommentar där du skriver varför det är scam, pyramidspel osv...

Här får du ett bra citat från Banking on bitcoins av Netflix

"Money is basically just
an accounting system.
It is a way of recording
who owns what,
who has what,
who owes what to whom.
That is all money really is."

BTC skulle funka ypperligt för detta ändamål.

Men alltid kul att se bakåtsträvare reflektera över saker. Du tänkte säkert samma sak som Ines Uusmann när hon 1996 sa att internet är en fluga

Rekommenderar att du tittar på denna innan du uttalar dig mer.
https://www.youtube.com/watch?v=ye6FNiDci38
2018-03-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Löjligt är att gå in på forum o kasta ur sig skit som man inte har någon kunskap om, helt utan att presentera några argument. Bara scam, pyramidspel bla...bla...Ni är ju som repiga skivor.

Faktum är att ingen kan spå in i framtiden vad gäller krypto. Att då vara så jävla förmäten som dig får en närmast att tänka på religion. Är de religiös.

Och till sist, Judendom är ingen ras.

Du sa judisk, rasism alltså.

Jag är naturligtvis villig att diskutera Bitcoin , men jag ser få som är kapabla till det här.
Förresten. är inte Bitcoins skapare höljda i dunkel, det var kanske judar, du har ingen aning.
2018-03-07, 12:00
Medlem
Citat:
Peka gärna på en kommentar där du skriver varför det är scam, pyramidspel osv...

"Money is basically just
an accounting system.
It is a way of recording
who owns what,
who has what,
who owes what to whom.

Men alltid kul att se bakåtsträvare reflektera över saker. Du tänkte säkert samma sak som Ines Uusmann när hon 1996 sa att internet är en fluga

Du verker inte kunna läsa mina inlägg, ändå svarar du? jag hade massor av länkar bifogade, läs dessa.

Dina kunskaper om pengar verkar obefintliga, det är tidens nackdel, en hel massa töntar har tillgång till en massa dravel på nätet och tror på dyngan.
2018-03-07, 12:10
Medlem
Citat:
Du verker inte kunna läsa mina inlägg, ändå svarar du? jag hade massor av länkar bifogade, läs dessa.

Har inget intresse av att läsa vad någon ekonom har att säga om cryptos, det intresserar mig inte. Föredrar att ta reda på fakta och sen bilda min egen uppfattning.

Men jag lämnar diskussionen där.
Senast redigerad av r1kkie 2018-03-07 kl. 12:13.
2018-03-07, 12:15
Medlem
Citat:
Har inget intresse av att läsa vad någon ekonom har att säga om cryptos, det intresserar mig inte. Föredrar att ta reda på fakta och sen bilda min egen uppfattning.

Men jag lämnar diskussionen där.

Men då är ju all diskussion över fiskmås meningslös med dig, om du inte ens orkar lyssna på ekonomer,
eller folk som begriper nåt, som jag.
2018-03-07, 12:30
Medlem
Citat:

"Money is basically just
an accounting system.
It is a way of recording
who owns what,
who has what,
who owes what to whom.

Tyvärr stämmer inte påståendet "that is all money really is" och det blir inte mer sant bara för att du fortplantar ett internetmeme tillräckligt många gånger på internetforum.

Folk kommer inte vilja ha bitcoin som betalning eftersom bitcoin inte har något värde (undantaget knarkköp på internet).

(Fiat har egentligen inte heller något värde men eftersom företagare i praktiken måste godta fiat som betalning får fiat ett värde).

Förr eller senare kommer verkligheten ikapp Bitcoin och andra kryptovalutor. Vad många inte verkar förstå är dock att det kan finnas en oerhörd tröghet i bubblor. Beanie babies säljs t.ex. fortfarande för 100 gånger produktionskostnaden.
2018-03-07, 12:38
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Du sa judisk, rasism alltså.

Jag är naturligtvis villig att diskutera Bitcoin , men jag ser få som är kapabla till det här.
Förresten. är inte Bitcoins skapare höljda i dunkel, det var kanske judar, du har ingen aning.
Det kanske var afrosvenskar,du har ingen aning. Alltså är du rasist.

"Du sa judisk, rasism alltså". Får man inte nämna en grupp människor utan att vara rasist numer?

My mind is exploding... You makes no sense.
2018-03-07, 12:56
Medlem
Citat:

Läste du alla länkar av utbildade ekonomer som jag skickade, eller det blev för mycket ?

Det är i skrivande stund $178 410 845 363USD inpumpat i Btc. Tror du på fullaste allvar att någon sitter på ett litet forum i lilla Sverige och försöker lura in folk? Varför?

Vad är en riktig valuta?

Du tjatar om utbildade ekonomer. Tror du att man är Jesus och kan spå i kaffesump bara för att man har en ekonomiutbildning. Även du måste förstå att det finns mäktiga krafter som inte vill se en valuta utan tredje part.

Hittills i tråden har du inte svarat på en enda fråga från någon. Och du tycker att vi inte kan diskutera...,,

Låt se vad du har tillfört hittills: scam, pyramidspel, låg IQ, utbildade ekonomer säger att det är skit. Vad vill du diskutera? Du måste ju liksom förklara varför det är scam eller pyramidspel om vi ska komma vidare. Annars kan vi ju sitta här som små barn och skrika Nej!Jo!Nej!Jo! Själv har jag ett liv och har ingen lust med det. Har du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in