2018-03-07, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Om du har läst inläggen i den här tråden så har du sett länken till Postnords uttalande om det...
Så det är PostNords lögner du repeterar.

Var finns alla 120 000 paket med gåvor?
Adress tack?

Ja enligt den artkel du hänvisar till så kommer det 20 000 gåvor varje dag som skickas till Tullverket.
20 000 nya gåvor imorgon.
Sammanlagt 120 000 gåvor från 1/3 2018 till 6/3 -2018.

Och enligt dig:
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda
Och kimdah2002 påstod att det rörde sig runt 100 försändelser per vecka .
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-07 kl. 09:36.
Citera
2018-03-07, 09:43
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Så det är PostNords lögner du repeterar.

Var finns alla 120 000 paket med gåvor?
Adress tack?

Ja enligt den artkel du hänvisar till så kommer det 20 000 gåvor varje dag som skickas till Tullverket.
20 000 nya gåvor imorgon.
Sammanlagt 120 000 gåvor från 1/3 2018 till 6/3 -2018.

Och enligt dig:
Jag påstod att det kom 100 riktiga gåvor varje dag resten är fejk läs inläggen innan du förvränger vad man säger.

Det konstiga är att du ibland hänvisar till och ibland avvisar samma källa beroende på om det överensstämmer med din åsikt. Antingen tror du på det eller inte...
Citera
2018-03-07, 09:46
Medlem
Citat:
Jag påstod att det kom 100 riktiga gåvor varje dag resten är fejk läs inläggen innan du förvränger vad man säger.

Det konstiga är att du ibland hänvisar till och ibland avvisar samma källa beroende på om det överensstämmer med din åsikt. Antingen tror du på det eller inte...
En annan postare påstod detta tidigare i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av balleboj
Håller med om att det verkar vara trollning. Hörde från en som påstod sig jobba i Postnords ledning i ett annat forum att gifts kommer släppas igenom, att det kommer vara stickkontroller på dom och att specifikt misstänkta paket kommer skickas till Tullverket. Sen kanske dom är lite "extra hårda" nu i början men det är inte särskilt hållbart att göra såhär fram till 2021, då lär dom anställa mycket mer folk eller så kommer man få vänta flera månader på att få sitt paket vilket kommer göra folk rasande. Först ta mer betalt sen ska man vänta längre på att få paketet? Nej, tror det är skrämselpropaganda. Annars säger jag bara glhf med dom 120 000 gåvorna, Tullverket!
(FB) Postnords nya administrationsavgift på paket från Kina/Red Mod

Notera: "gifts kommer släppas igenom, att det kommer vara stickkontroller på dom"
Citera
2018-03-07, 09:52
Medlem
Citat:

Du påstod foljande:
Citat:
vi får se jag tror dom skickar paket märka gåva till Tullverket det kan ju inte röra sig om mer än 100 om dagen så får dom kontrollera dom.
http://www.tullverket.se/sv/privat/skickaellertaemotengava/allmantomattskickaellertaemotengava.4.792224361590 183a4d311c8.html
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-07 kl. 09:56.
Citera
2018-03-07, 10:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Du påstod foljande:

Ja precis vad jag säger det kommer ca 100 riktiga gåvor enligt definitionen privatperson kan skicka gåvor resten är fejk från handlare som tror det fungerar att märka dom så.

Jag tror Postnord vet bäst vad någon annan i tråden skrivit tror jag mindre på. Enligt Postnord skickas alla paket märkta gåva till Tullverket för utredning vad är så konstigt med det?

Snälla du hänvisar till riktiga källor som Postnord eller Tullverket vad som gäller inte några hittepå här på fb
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-07 kl. 10:09.
Citera
2018-03-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ja precis vad jag säger det kommer ca 100 riktiga gåvor enligt definitionen privatperson kan skicka gåvor resten är fejk från handlare som tror det fungerar att märka dom så.

Jag tror Postnord vet bäst vad någon annan i tråden skrivit tror jag mindre på. Enligt Postnord skickas alla paket märkta gåva till Tullverket för utredning vad är så konstigt med det?
Dumt att försvara det oförsvarliga. Du skrev:
"dom skickar paket märka gåva till Tullverket det kan ju inte röra sig om mer än 100 om dagen"

Citera
2018-03-07, 10:10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Dumt att försvara det oförsvarliga. Du skrev:
"dom skickar paket märka gåva till Tullverket det kan ju inte röra sig om mer än 100 om dagen"

som jag sa jag tror inte det rör sig om mer riktiga övriga är fejk och dom är ju per definition inte gåvor.

Nu spelar det ju mindre roll om dom är riktiga eller fejk alla går till Tullverket för utredning enligt Postnord...
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-07 kl. 10:14.
Citera
2018-03-07, 10:31
Medlem
Citat:
som jag sa jag tror inte det rör sig om mer riktiga övriga är fejk och dom är ju per definition inte gåvor.

Nu spelar det ju mindre roll om dom är riktiga eller fejk alla går till Tullverket för utredning enligt Postnord...
fan ,är du kvar i tråden ,trodde du låg begravd under ett berg av paket märkta som gåva!
Citera
2018-03-07, 10:36
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
fan ,är du kvar i tråden ,trodde du låg begravd under ett berg av paket märkta som gåva!
Om du är frustrerad över hur Postnord tar ut moms o avgift på dina paket hjälper det inte att ta ut det på mig jag talar bara om hur det förhåller sig.
Citera
2018-03-07, 10:46
Medlem
Citat:
Om du är frustrerad över hur Postnord tar ut moms o avgift på dina paket hjälper det inte att ta ut det på mig jag talar bara om hur det förhåller sig.
Du har ingen susning om någonting , tror du att på fullaste allvar att Tullen som redan är underbemannade har möjligheter att kontrollera 20000 paket om dagen?
Du kan hänvisa till alla regler i världen ,men det fungerar inte i verkligheten , det är som polisen skulle kunna ta alla som går mot röd gubbe, din flane!
Citera
2018-03-07, 10:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Du har ingen susning om någonting , tror du att på fullaste allvar att Tullen som redan är underbemannade har möjligheter att kontrollera 20000 paket om dagen?
Du kan hänvisa till alla regler i världen ,men det fungerar inte i verkligheten , det är som polisen skulle kunna ta alla som går mot röd gubbe, din flane!
Det var åter igen inte mitt påstående utan det var Postnord som påstod det i artikeln någon så vänligt länkade till. Varför skulle inte Tullverket kunna hantera 20000 paket dom hanterar mångdubbelt det varje dag redan...
Citera
2018-03-07, 10:54
Medlem
Citat:
Det var åter igen inte mitt påstående utan det var Postnord som påstod det i artikeln någon så vänligt länkade till. Varför skulle inte Tullverket kunna hantera 20000 paket dom hanterar mångdubbelt det varje dag redan...
Nej ,tullen hantera inte mångdubbelt mer än 20000 individuella paket om dagen, alltså sluta du gör bara bort dig!

Och posten påstår inte att Tullen kommer kontrollera 20000 paket om dagen ,posten säger att dem skickar paketen till tullen sedan är det upp till tullen att hantera paketen ,och de har de inte en chans att kontrollera 20000 paket individuellt om dagen .det är så helt enkelt.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2018-03-07 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in