2018-03-06, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Du lär ju va äldre än 20, iaf det är sant att komunikationen flöt på bättre då. Var mindre killar då men varför tjejerna inte ökat i samma takt förklaras inte men iaf nu är det mer killar bra o kolla statestiken.
Mansöverskottet är också en faktor som förstört mycket.

Tjejer var förr sociala ute. Nu är de sociala i telefonerna.
Citera
2018-03-06, 23:21
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Så då borde det optimla egentligen vara en majoritet av kvinnor kanske? Då kanske dom tvingas att va mer aktiva etc.

Jo, men det är inte heller så det fungerar. Män kommer till platser där det finns kvinnor, medan kvinnor typiskt inte kommer till platser där det är överskott av män.

Och även om det skulle vara ett kvinnoöverskott så skulle det inte heller ändra att de andra männen skulle släppa sin aktivitetsnivå. Så länge alla andra killar är aktiva behöver du också vara det.

Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Det märkte jag inte av för runt 8 år sedan. Det vittnar även andra män om. Tjejer var inte lika passiva som de är nu.

Min personliga uppfattning från nätdejtning 10-15 år bakåt är att det var exakt likadant. Killar aktiva, tjejer passiva.
Citera
2018-03-06, 23:23
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Som sagt. Tjejer får stort jävla egoboost av sociala medier. Kan bara ta ett färskt exempel som hände mig med en tjej som går samma klass som mig i högskolan. Hon flirtade vilt och visade intresse väldigt mycket under första året. Detta var då hon inte hade instagram. Hon tänkte bara på mig hela tiden.

Av någon anledning fick vi aldrig kontakt med varandra.

Nu andra året har hon precis skaffat instagram där hon har typ nästan 1000 följare. Jävlar vilken annan attityd hon fick. Hon fick överdrivet mycket självförtroende i augusti-september-oktober och såg mig som en nolla.

Där insåg jag att sociala medier verkligen kan göra allting skit.
Fast en kille kan ju inte göra samma pryl hon gör med bra effekt det är ju där skon klämmer mm. Jag skulle iaf inte välja en medioker kvinna (olika faktorer osv) om jag hade alternativ. Detta skulle ju också vara shyst mot andra män.
För mig är det också högre status med en krog än nån dejting sajt. Fanns trotts allt en anledning till att nördstämpeln existerade förut.
Citera
2018-03-06, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jo, men det är inte heller så det fungerar. Män kommer till platser där det finns kvinnor, medan kvinnor typiskt inte kommer till platser där det är överskott av män.

Och även om det skulle vara ett kvinnoöverskott så skulle det inte heller ändra att de andra männen skulle släppa sin aktivitetsnivå. Så länge alla andra killar är aktiva behöver du också vara det.

Min personliga uppfattning från nätdejtning 10-15 år bakåt är att det var exakt likadant. Killar aktiva, tjejer passiva.
Ja det är väl klart som korvspad kvinnor var passiva även då. Men inte i lika hög grad som nu. Då var de i alla fall tillmötesgående.
Citera
2018-03-06, 23:29
Medlem
Citat:

Det stämmer ej på mig iaf, jag behöver inte leka James Bond numera. hittar jag rätt blir jag en ONE LADY MAN osv. Dvs ej längre aktiv.

Jo visst var det väl så men efter att man tagit kontakt blev det en vettig komunikation, numera måste man ju dra svaret ur henne, var tredje gång svarar hon typ.
Citera
2018-03-06, 23:29
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ja det är väl klart som korvspad kvinnor var passiva även då. Men inte i lika hög grad som nu. Då var de i alla fall tillmötesgående.

Jag har ingen särskild känsla att det var annorlunda då. Men det är ju enbart min egen upplevelse.
Citera
2018-03-06, 23:44
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:

Det är vanligt att människan försöker hävda att det var ”bättre förr”. Höll inte på med nätdejting för 10-15 år sedan, men instämmer att det knappast är någon skillnad på tjejers attityd.

Annat svar får du om du jämför tjejers attityd för kanske 55-60 år sedan.
Citera
2018-03-06, 23:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Det är vanligt att människan försöker hävda att det var ”bättre förr”. Höll inte på med nätdejting för 10-15 år sedan, men instämmer att det knappast är någon skillnad på tjejers attityd.

Annat svar får du om du jämför tjejers attityd för kanske 55-60 år sedan.

Fascinerande att du "instämmer" i det fast du inte var med på den tiden. Vanliga tjejer idag får lika mycket uppmärksamhet och komplimanger som kända filmstjärnor fick på 90-talet. Du tror inte det har påverkat tjejers attityd?
Citera
2018-03-07, 00:01
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fascinerande att du "instämmer" i det fast du inte var med på den tiden. Vanliga tjejer idag får lika mycket uppmärksamhet och komplimanger som kända filmstjärnor fick på 90-talet. Du tror inte det har påverkat tjejers attityd?

Nä men nu talar jag endast om tjejers attityd. Irrelevant om jag höll på med nätdejting eller ej om jag ändå hade kontakt med många damer f2f för 10-15 år sedan. När det väl kommer till kritan tror jag inte tjejers attityd har förändrats så pass mycket, att de har blivit mer selektiva via en mobilapp är en annan femma.
Citera
2018-03-07, 00:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Nä men nu talar jag endast om tjejers attityd. Irrelevant om jag höll på med nätdejting eller ej om jag ändå hade kontakt med många damer f2f för 10-15 år sedan. När det väl kommer till kritan tror jag inte tjejers attityd har förändrats så pass mycket, att de har blivit mer selektiva via en mobilapp är en annan femma.

Kanske beror på att du själv tillhört de snyggaste i din omgivning, vad vet jag, men då tror jag inte man påverkas så mycket. Det är värre för den stora majoriteten män som inte är fotomodeller. Idag har tjejer så oändligt många alternativ, till stor del tack vare sociala medier och Tinder osv att de kan dissa killar på löpande band för små detaljer som de inte tycker om. Varför nöja sig med killen som är perfekt till 98% när det finns 3500 andra killar i kö på Tinder varav någon av dom kanske är 100% perfekt.
Citera
2018-03-07, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kanske beror på att du själv tillhört de snyggaste i din omgivning, vad vet jag, men då tror jag inte man påverkas så mycket. Det är värre för den stora majoriteten män som inte är fotomodeller. Idag har tjejer så oändligt många alternativ, till stor del tack vare sociala medier och Tinder osv att de kan dissa killar på löpande band för små detaljer som de inte tycker om. Varför nöja sig med killen som är perfekt till 98% när det finns 3500 andra killar i kö på Tinder varav någon av dom kanske är 100% perfekt.

Så är det. Har sett min syrras tinder, hon är väl 6/10 högst. Hon får typ 300 matches varje vecka om hon så vill, så otroligt många som gillar henne också. Riktigt snygga killar med. Samma sak med hennes kompisar, totalt överöst och spammade med meddelanden från snyggingar.

Hennes vänner dumpar killar till höger och vänster vid minsta problem också, sen 2 dagar efter drar dom hem till nån "hunk" på tinder och får bekräftelsesex.

Situationen för män i Sverige idag är helt bisarr faktiskt, det är en något så otrolig konkurrens där ute, du konkurrerar bokstavligen med vrålsnygga hunkar, rika å alla möjliga personer som finns tillgänglig i princip nonstop att knulla tjejen, ge henne bekräftelse och kärlek.

En sak är säker, den västländska mannen cuckade sig själv något så enormt med social media som tinder, å även feminism på det.
Citera
2018-03-07, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Så är det. Har sett min syrras tinder, hon är väl 6/10 högst. Hon får typ 300 matches varje vecka om hon så vill, så otroligt många som gillar henne också. Riktigt snygga killar med. Samma sak med hennes kompisar, totalt överöst och spammade med meddelanden från snyggingar.

Hennes vänner dumpar killar till höger och vänster vid minsta problem också, sen 2 dagar efter drar dom hem till nån "hunk" på tinder och får bekräftelsesex.

Situationen för män i Sverige idag är helt bisarr faktiskt, det är en något så otrolig konkurrens där ute, du konkurrerar bokstavligen med vrålsnygga hunkar, rika å alla möjliga personer som finns tillgänglig i princip nonstop att knulla tjejen, ge henne bekräftelse och kärlek.

En sak är säker, den västländska mannen cuckade sig själv något så enormt med social media som tinder, å även feminism på det.

Men liksom är dom blinda, dvs dom ser väl själva hur dom ser ut i jämförelse med hunken (el gör dom inte det?)? Sen att många är arbetslösa morsor o dyl borde ju ytterligare väcka reflektioner, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in