2018-03-06, 22:48
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Jo, det finns ju en viss idé att ha varit med om en tid man påstår sig känna till något om. Nej, det var inte lättare, det var en "utmaning" då också precis som det alltid varit.
Enligt mig var det klart enklare förut typ på dom öppna webb chatarnas tid & heta linjen. Det fanns nog mindre tjejer där än online nu men jag antar att det var mindre konkurens från killar. Typ som att kvinnorna nu blivit förvirade av alla medelanden. Varför inte kvinnorna matchar antalet män hajar jag inte riktigt? Visst att det har kommit många invandrar män samt att dom få kvinnor som dykt upp varit muslimer men så gedigen är väl inte den teorin? Känns som det har med det faktum att män har större sexdrift (men det har dom ju alltid haft visserligen). Ä vet inte riktigt vad som hänt, kanske var lika svårt irl förut o att det nu smittat av sig till webben? Föut var det kanske en viss typ av verkligen kärlekskranka el blyga tjejer online typ, en teori bara.
Citera
2018-03-06, 22:48
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Att du träffat tjejer från internet i så stora mängder har helt enkelt att göra med att du ser bra ut.

Jag bedömer själv att det inte är det som gör att det fungerade bra för mig.

Citat:
Att ordna andra sätt att träffa damer förutsätter att man är i en social krets och kan träffa gemensamma människor på det sättet. En ful, alldaglig man som är utslagen på det sociala planet i form av bekantskaper kommer ha en rejäl uppförsbacke.

Det är förstås så att alla har olika tufft i olika situationer. Men att anmäla sig till en akvarellkurs, eller gå på yoga, eller lära sig dansa - eller vad som helst - kräver ingen socialt kapital för att göra.
Citera
2018-03-06, 22:52
Bannlyst
Citat:
Jag bedömer själv att det inte är det som gör att det fungerade bra för mig.

Det är förstås så att alla har olika tufft i olika situationer. Men att anmäla sig till en akvarellkurs, eller gå på yoga, eller lära sig dansa - eller vad som helst - kräver ingen socialt kapital för att göra.
Jaha, vad var det då? För det första måste matchningarna trilla in. Jag är en alldaglig blatte som har ett stort leende på min första bild. Knappast något som tilldrar de frigjorda brudarna som bara är ute efter badboys. Å andra sidan har jag träffat nån enstaka tjej, men det är för att hon är blattetorsk och jobbade precis mittemot mig.

Så man ska låtsas vara intresserad i kvinnosysslor för att få en tjej? Dessutom tror jag knappast man får en tjej, eller ens får någon möjlighet att komma i djupare kontakt med en tjej bara för att man går med i kurser, träningar osv.

Kvinnor är oftast i sådana tillställningar därför att de är där för att göra det. Inte träffa någon kille.
Citera
2018-03-06, 22:55
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Typ som att kvinnorna nu blivit förvirade av alla medelanden. Varför inte kvinnorna matchar antalet män hajar jag inte riktigt?

Även om det skulle vara ungefär lika många från respektive kön som är med på en dejtingsajt så är det så att männen förväntas vara de aktiva och tjejerna de passiva. Det är så det fungerar.
Citera
2018-03-06, 22:59
Medlem
Citat:
Kan bara ta ett enkelt exempel. Minns början på 10-talet. Lite precis innan facebook blev kommersiellt och instagram startades. Fullt med tjejer ute på somrarna vid parkerna. Killar spelade fotboll, även 20 +are. Nu är det helt öde senaste åren.

Som sagt, tjejer behövde visa upp sig. När bekräftelse inte finns att tillgå med sin lilla mobiltelefon så gör hon det i det verkliga livet. Allting klaffar enklare även i det riktiga livet.

På dejtingappar finns inget sånt. Tjejen kommer inte kunna dras till en personlighet. Allt blir bara ytligt.

Och på krogen är det bara konstiga människor numera.
Att det är ytligt med dom där jävla apparna visst men mina bilder är faktiskt bra (om jag får säga det själv) trotts det kan morsor från betongförorten vara kräsna osv osv. Dvs handlar ju inte ba om att lyxpudingarna är svårflirtade känns som klart mediokra donnor kan välja o vraka etc så det kan inte bara handla om att kvinor blivit selektiva (då dom flesta kvinnor ändå blir utvalda typ). El så har dom det, tror iaf inte att dessa stolpskot hade bangat på mig för ett desenium sedan(är typ i min ålder el något äldre).

På vilket sätt är krogkvinnorna konstiga? Asociala el vadå(var ett tag sen nu)?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-06 kl. 23:13.
Citera
2018-03-06, 23:03
Medlem
Är Tinder bättre än Happy Pancake?

Är Tinder bättre än Happy Pancake för att hitta dejter?
Citera
2018-03-06, 23:05
Medlem
franges avatar
För ett fruntimmer - antagligen.
Citera
2018-03-06, 23:09
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppeTurbo
SVT Plays Plus granskar tar upp dejtingsajter:
https://www.svtplay.se/plus-granskar
De flesta sajterna har uppblåsta medlemsantal/fejkprofiler och anställda chattoperatörer.

såg den nu…hon sa att de skulle kolla Tinder i nästa avsnitt…megaintressant
Citera
Medlem
Citat:
Även om det skulle vara ungefär lika många från respektive kön som är med på en dejtingsajt så är det så att männen förväntas vara de aktiva och tjejerna de passiva. Det är så det fungerar.
Så då borde det optimla egentligen vara en majoritet av kvinnor kanske? Då kanske dom tvingas att va mer aktiva etc.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Att det är ytligt med dom där jävla apparna visst men mina bilder är faktiskt bra (om jag får säga det själv) trotts det kan morsor från betongförorten vara kräsna osv osv. Dvs handlar ju inte ba om att lyxpudingarna är svårflirtade känns som klart mediokra donnor kan välja o vraka etc så det kan inte bara handla om att kvinor blivit selektiva (då dom flesta kvinnor ändå blir utvalda typ).

På vilket sätt är krogkvinnorna konstiga? Asociala el vadå(var ett tag sen nu)?
Som sagt. Tjejer får stort jävla egoboost av sociala medier. Kan bara ta ett färskt exempel som hände mig med en tjej som går samma klass som mig i högskolan. Hon flirtade vilt och visade intresse väldigt mycket under första året. Detta var då hon inte hade instagram. Hon tänkte bara på mig hela tiden.

Av någon anledning fick vi aldrig kontakt med varandra.

Nu andra året har hon precis skaffat instagram där hon har typ nästan 1000 följare. Jävlar vilken annan attityd hon fick. Hon fick överdrivet mycket självförtroende i augusti-september-oktober och såg mig som en nolla.

Där insåg jag att sociala medier verkligen kan göra allting skit.
Citera
2018-03-06, 23:10
Bannlyst
Citat:
Det märkte jag inte av för runt 8 år sedan. Det vittnar även andra män om. Tjejer var inte lika passiva som de är nu.
Citera
2018-03-06, 23:17
Medlem
Citat:
Det märkte jag inte av för runt 8 år sedan. Det vittnar även andra män om. Tjejer var inte lika passiva som de är nu.
Du lär ju va äldre än 20, iaf det är sant att komunikationen flöt på bättre då. Var mindre killar då men varför tjejerna inte ökat i samma takt förklaras inte men iaf nu är det mer killar bra o kolla statestiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in