2018-03-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Finns inget vittne som haft konstant uppsikt över hörnet dekorima över tid. Endast vittnet som är felplakerad.
Om NF vittnesmål stämmer har Palme stannat i ca 40 sek efter mötet med NF.
Reklamskylten som fanns där har ev ett möte ägt rum.
Kocken kan inte uteslutas som mgm.
Med all respekt för Gunnar Wall. Jag förstår honom inte när det gäller teorin om mötesscenariot.
Varifrån kommer dessa 40 sekunder? Enl rekonstruktionsbilderna där NF mötte LOP så sker mötet någonstans vid Sveavägen 46. Mannen i blå täckjacka kommer ca 10 m bakom och då är vi uppe vid La Cartiere närmare 100 meter norr om
mordplatsen. 75 m norr om bankomaten och Wall tror att det är AB som går och väntar på sina vänner inne på bankomaten. Det kan inte stämma med mer ön att AB kommit ordentligt på villovägar. Detta scenario misstämmer med vad han egentligen säger sig ha varit.

Edit:
Dessutom måste man också förstå att om man både tror på dessa 40 sekunders tidsdifferens och att det är AB, så kan man inte komma ifrån att även AB måste ha gjort ett tidsmässigt uppehåll på 40 sekunder. Hur förklaras det?
Senast redigerad av gida 2018-03-06 kl. 21:42.
Citera
2018-03-06, 21:37
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Hans Ölvebro kommer till veckans brott. Ser ut att må riktigt risigt på trailern!

Ja, han har inte åldrats med värdighet. Framstår som något mer sympatisk och nyanserad i dag än vid tiden för mordutredningen dock. Inte mycket av värde som kom fram tyvärr. Synd att inte fler och bättre frågor ställdes.
Citera
2018-03-06, 21:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Med all respekt för Gunnar Wall. Jag förstår honom inte när det gäller teorin om mötesscenariot.
Varifrån kommer dessa 40 sekunder? Enl rekonstruktionsbilderna där NF mötte LOP så sker mötet någonstans vid Sveavägen 46. Mannen i blå täckjacka kommer ca 10 m bakom och då är vi uppe vid La Cartiere närmare 100 meter norr om
mordplatsen. 75 m norr om bankomaten och Wall tror att det är AB som går och väntar på sina vänner inne på bankomaten. Det kan inte stämma med mer ön att AB kommit ordentligt på villovägar. Detta scenario misstämmer med vad han egentligen säger sig ha varit.

Endast AB:s eget vittnesmål talar emot att han befann sig så långt norrut. Teoretiskt och rent faktiskt kan AB vara den som gick bakom LOP när NF möter LOP och en man bakom. Vem stod då vid Dekorimas fasad?

Det kan åtminstone förklara att ingen, såvitt känt är, såg AB stå och vänta utanför bankomatlokalen och i dess närhet.
Citera
2018-03-06, 21:42
Medlem
Ölvebro sa förr precis som Krister Petersson att mördaren finns i materialet. Alltså har de inte haft teknisk bevisning förrän nu.
Citera
2018-03-06, 21:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ja, han har inte åldrats med värdighet. Framstår som något mer sympatisk och nyanserad i dag än vid tiden för mordutredningen dock. Inte mycket av värde som kom fram tyvärr. Synd att inte fler och bättre frågor ställdes.

Jag reagerade på Ölvebros uttryck: "Vid 25-års jubileet av mordet". En freudiansk felsägning eller såg han det verkligen som "något att fira"?
Citera
2018-03-06, 21:46
Medlem
OPK123s avatar
Jag tycker även Ölvebro gav intrycket över att han inte längre trodde C.P var mördaren.
Citera
2018-03-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Endast AB:s eget vittnesmål talar emot att han befann sig så långt norrut. Teoretiskt och rent faktiskt kan AB vara den som gick bakom LOP när NF möter LOP och en man bakom. Vem stod då vid Dekorimas fasad?

Det kan åtminstone förklara att ingen, såvitt känt är, såg AB stå och vänta utanför bankomatlokalen och i dess närhet.
Visst är det så, även om vännerna uppfattade att han skulle stanna och vänta. Då måste man ifrågasätta AB på riktigt.
Den eftersläntrande gruppen? 2-3 oidentifierade boforsare.
Hade Aerotronics en sb grupp som var ute på uppdrag denna kväll?
Citera
2018-03-06, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Visst är det så, även om vännerna uppfattade att han skulle stanna och vänta. Då måste man ifrågasätta AB på riktigt.
Den eftersläntrande gruppen? 2-3 oidentifierade boforsare.
Hade Aerotronics en sb grupp som var ute på uppdrag denna kväll?

Är det någonstans man bör ha haft SB-folk så är det ju inom Bofors. Bör ha kryllat med und/säk agenter och annat folk kopplat till rikets säkerhet inom företaget.
Citera
2018-03-06, 22:11
Medlem
FurirRevaers avatar
Han gav ju uttryck för att om det varit någon annan som varit brottsoffer hade de inte gått till domstol eftersom de egentligen hade för lite på CP. Samma har ju Helin gett uttryck, han trodde ju inte på sitt eget åtal vilket är helt otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag tycker även Ölvebro gav intrycket över att han inte längre trodde C.P var mördaren.
Citera
2018-03-06, 22:17
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag reagerade på Ölvebros uttryck: "Vid 25-års jubileet av mordet". En freudiansk felsägning eller såg han det verkligen som "något att fira"?

Ärsch, det är ju så många säger. Jag också. Fast jag är ju inte i TV, förståss.
Citera
2018-03-06, 22:19
Medlem
Gabriel2017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Vem tjänade politiskt på att Palme mördades?

Du behöver nog själv svara på den frågan för att hänga upp din detaljrika teori på nåt..

Frågan var ämnad som en retorisk fråga. Hade Vi svaret på den frågan så var mordet på Olof Palme redan löst!

Retorisk fråga (eller interrogatio) är en fråga som talaren ställer till sig själv utan att förvänta sig ett svar från någon (ibland besvarar talaren själv frågan).
Citera
2018-03-06, 22:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ärsch, det är ju så många säger. Jag också. Fast jag är ju inte i TV, förståss.

Fast ett jubileum är i regel något festligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in