Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 19:47
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är så jag ser på det. Har man planerat något i 3 år och börjar få ut programmet officiellt först nu så är man ju väldigt sent ute. Även NMR är sent ute och då har de ändå hållit på hela 2017. Är man så sent ute så som AfS har man inte för avsikt att föra något politik som påverkar utan man är endast ute för att förstöra för andra så att någon annan tjänar på det. Det är en gammal taktik.

Jag tror att det är precis det man just gjort. Vi får se hur kampanjerna ser ut nästa halvår och vem som attackerar vem och vem som får mest utrymme i MSM.

Du kanske har missat att Gustav precis har blivit klar med sina studier och nyligen flyttade hem från Finland igen.

Även William har ju varit iväg på utlandsstudier.

Så att det har tagit tid har nog berott på att frontfigurerna i AfS har varit upptagna med personliga affärer på annat håll för att tillgodose sig själva med ännu mer kompetens som är relevant inom politiken.
Sen tar det ju även ett tag att planera inför en partilansering också.

Men aja, deras studier är väl en del av konspirationen
Citera
2018-03-06, 19:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag ber att få återkomma i "skuldfrågan".

Det tror jag säkert.
Citera
2018-03-06, 20:03
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag diskuterar det här för att jag noterar att partiet attraherar denna grupp. Både i den här tråden och på andra ställen. Larviga ord som "cuck" dyker upp varstans. Så jag undrar om partiet avser marknadsföra sig på det sättet?
Det är ingen som påstår sig representera AfS i tråden. Du däremot strör omkring på flashback likt en herrelös hund och kommenterar enbart SD och ämnen med en direkt koppling till SD, på tal om marknadsföring.
Citera
2018-03-06, 20:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
"De ska inte integreras – de ska åka hem"
Jag måste medge att jag aldrig trott att något parti skulle lansera detta så kraftigt. Hur sjutton skall man få människor att åka tillbaka? Man blir säkert anklagad för etnisk rensning också. (Även SD har visst talat om återvandring.)

Jaja. Jag är inte politiker. Hoppas de vet vad de gör.
Citera
2018-03-06, 20:35
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag håller för övrigt med om att AfS kommer stoppa flödet av väljare från SD till NRM. Det gör inte mig till någon NMR:are. Jag bara konstaterar att det ser rätt logiskt ut - utan att lägga in mina egna värderingar.

Ja, även jag håller med om att AfS kommer fånga upp en del väljare som annars hade gått till NMR.

Min motsättning till inläggen som diskuterades i din citering var att det skulle vara en taktisk konsperation med syftet att försvaga NMR. Finner alltså det mycket osannolikt.

Men att det kommer bli en konsekvens av lanseringen är ju troligt men inte att det är det som är meningen.

AfS vill föra sin politik och hade nog inga större funderingar och ambitioner att försvaga NMR.

För övrigt kan jag tycka att det är lite synd att det kommer bli så då jag inte skulle ha något emot ett starkare NMR även om jag personligen kommer lägga min röst på AfS.

Ser inte riktigt NMR som något som ska vara i riksdagen däremot så fyller dom en viktig funktion på gatan och ett starkare NMR som hade kunnat finnas i bakgrunden och sköta det smutsiga grovjobbet på de ställen politiken inte når är minst lika viktigt som ett starkt nationalistisktparti i riksdagen.

Därför synd att det kommer bli så, däremot om man blickar mot en framtid där AfS har lyckats, SD är så försvinnande små som dom förtjänar så kommer istället AfS blöda till NMR. Blir väl en något fördröjd tillväxt av NMR men utan ett mer realistiskt alternativ än SD så kommer Sverige krascha ändå, med eller utan NMR.
Citera
2018-03-06, 20:46
Medlem
På en skala 0-10, där SD är 0 och NMR 10, hamnar AfS på 3 kanske. Fattar inte vad NMRare är oroliga för.
Citera
2018-03-06, 20:51
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
På en skala 0-10, där SD är 0 och NMR 10, hamnar AfS på 3 kanske. Fattar inte vad NMRare är oroliga för.

Därför nu finns det en hållplats att hoppa av innan man har kommit fram till NMR, vilket betyder att fler kommer istället kliva av vid AfS istället för att åka linjen ut till NMR.

Anser du att SDs politik är verkningslös och inte tillräcklig så var tidigare NMR det enda alternativet för att rädda Sverige nu finns det något annat i mitten av de två och AfS ligger nog närmare folks åsikter än NMR för tillfället vilket betyder att folk hamnar där istället för hos NMR.
Citera
2018-03-06, 20:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag måste medge att jag aldrig trott att något parti skulle lansera detta så kraftigt. Hur sjutton skall man få människor att åka tillbaka? Man blir säkert anklagad för etnisk rensning också. (Även SD har visst talat om återvandring.)

Jaja. Jag är inte politiker. Hoppas de vet vad de gör.

Det största problemet med deras program är att de vill skapa olika slags medborgare med olika rättigheter. Två exempel:

1. Bara personer som varit svenska medborgare i 18 år (sic) ska få ta hit nära anhöriga. Och dessutom vill de att det ska ta tio år att bli svensk medborgare för utomnordiska invandrare.

Hur har de tänkt här? En tysk som invandrar till Sverige ska alltså inte få ta hit fru och barn förrän efter 28 år i Sverige? Och en norrman efter 22 år? Inser det inte hur omänskligt folk kommer att tycka att det är?

2. De vill att svenska medborgare som inte klarar en språktest ska berövas sin rätt till socialförsäkringarna.

Visst, man kan kräva språktester för nya medborgare. Folkpartiet gjorde en gång i tiden det. Men att i efterhand beröva dem som redan fått svenskt medborgarskap sina rättigheter på grund av dåliga kunskaper i svenska är orimligt. Det finns invandrade medborgare som i högsta grad bidrar till det svenska samhället men fortfarande talar dålig svenska, särskilt inom sektorer där arbetsspråket är engelska.

Att skapa första och andra klassens medborgare leder till nationell splittring, inte den nationella gemenskap som AfS säger sig vilja ha.
Citera
2018-03-06, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jessica Ohlsson gick sängvägen genom Skalin in i SDs riksdagskorridor. Dessutom arbetar hon som asyljurist så uppenbarligen tycker hon det är viktigare tälja guld på invandrarna än att hålla på sina principer. Men det kan jag leva med. SD har sina egna Backstage Babies. En av dom var Jessica Ohlsson.

Stämmer inte. Jessica kom in i SDUs förbundsstyrelse hösten 2013 (på egna meriter). Hon blev föreslagen som riksdagskandidat våren 2014 och samma termin avlade hon sin juristexamen (på fyra år istället för 4.5 år) ganska imponerande. Hon började hösten 2014 jobba på riksdagskansliet (vid det laget hade hon ett "cv" inom partiet). Jessica är ung, kvinna och jurist. Då skulle hon kunnat kommit mycket längre på egen hand. Jag har inte uppfattat det som att Johnny Skalin heller har en hög position inom partiet. Jag visste inte ens vem det var innan jag gick med.

Jag har för mig att hon även var tillsammans med Isheden under perioden hon jobbade på riksdagskansliet. Så jag tror minsann att du bara försöker smutskasta Jessica. Jag har uppfattat Jessica som en seriös, något tillbakadragen och kompetent person. Helt otänkbart att hon då skulle ligga för att få positioner när hon sedan var såpass rakryggad att det blev hennes död inom SD.
Citera
2018-03-06, 21:02
Medlem
svensktpeddos avatar
Sverigedemokraterna är rädda för att tunga namn som Kenth Ekeroth och Björn Söder ska byta parti. Missnöjet gror o helt plötsligt finns ett alternativ, farligt, farligt.
Citera
2018-03-06, 21:06
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Stämmer inte. Jessica kom in i SDUs förbundsstyrelse hösten 2013 (på egna meriter). Hon blev föreslagen som riksdagskandidat våren 2014 och samma termin avlade hon sin juristexamen (på fyra år istället för 4.5 år) ganska imponerande. Hon började hösten 2014 jobba på riksdagskansliet (vid det laget hade hon ett "cv" inom partiet). Jessica är ung, kvinna och jurist. Då skulle hon kunnat kommit mycket längre på egen hand. Jag har inte uppfattat det som att Johnny Skalin heller har en hög position inom partiet. Jag visste inte ens vem det var innan jag gick med.

Jag har för mig att hon även var tillsammans med Isheden under perioden hon jobbade på riksdagskansliet. Så jag tror minsann att du bara försöker smutskasta Jessica. Jag har uppfattat Jessica som en seriös, något tillbakadragen och kompetent person. Helt otänkbart att hon då skulle ligga för att få positioner när hon sedan var såpass rakryggad att det blev hennes död inom SD.

Jag vet bara vad jag har hört.
Citera
2018-03-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
I så fall är den här tråden helt onödig eftersom vi inte vet något om deras politik.

Om folk ska behöva bli förklarade för okända personer i kommentarfält och på forum vad ett parti egentligen menar riskerar det partiet att gå miste om väljare som kanske skulle ha följt dem om de varit ärliga. Hur ska man kunna lita på ett parti om det de säger i själva verket betyder något annat? Tror de som styr det partiet att det inger förtroende? Man får väl gå in på Flashback för att få reda på hur det egentligen ligger till.
Dessutom har ju du i så fall avslöjat deras verkliga intentioner och dolda agenda. På ett forum öppet för vem som helst att läsa förklaras det att partiet ifråga har helt andra mål, just de "extrema" mål som de inte ärligt kan gå ut med. Inte så smart gjort.

Det här är precis det som hände efter att SD kom in i riksdagen 2010. genast började bortförklaringarna och ursäkterna för deras politik: egentligen menar de något helt annat, man ska läsa mellan raderna, man måste anpassa sig, istället för att påverka folks synsätt ska man följa med åsiktsströmmen m.m. När nästa mellanmjölksalternativ dyker upp kommer nytt hopp åter att väckas och samma slags ursäkter kommer att levereras av dess följare. Den här proceduren kan förmodligen upprepas hur många gånger som helst.

Jag pratar inte om någon fullskalig trojansk häst, utan om att ett parti kan utveckla sin politik stegvis och att de inte nödvändigtvis behöver redogöra för samtliga av sina långsiktiga mål på den första presskonferens. Varför har du så svårt att acceptera att det skulle finnas inslag av taktik över processen? Jag tycker inte att det är märkvärdigt alls. Radikalisering är ett verkligt fenomen, även på gruppnivå. I princip all radikalisering sker stegvis.

Jag har inte avslöjat deras verkliga intentioner eller någon dold agenda i och med att jag, som andra i tråden, i grunden endast spekulerar kring vad som kommer att ske med politiken, eller extrapolerar utifrån det vi redan sett. Jag sitter inte inne med någon reell kunskap om det, är inte med i partiet och känner inte heller någon på insidan.

Du föreslår att man ska skippa allt vad eventuell taktik heter och öppet gå ut med det mest radikala man har i lager, helt utan en tanke på hur det kommer att tas emot, annars är man ett "mellanmjölksparti". Det finns ett väldigt bra sätt att se om det vore att föredra, och det är att se vilka av NMR eller AfS som når störst framgångar i det kommande riksdagsvalet. Når NMR signifikant längre lovar jag att ompröva min tes.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-06 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in