Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 16:51
  #8941
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Funderar litet på de olika saft- och sockerlösningarna som hittades uthällda/spridda på brottsplatsen. Syftet har ju uppenbarligen varit att försöka förstöra dna-spår.

Eftersom EG, utifrån de dvd-fynd som gjordes i hans bostad, verkar vara väldigt inspirerad av csi-serier och liknande, kan man undra om han visste att dna-molekyler utgörs av fosfat, socker, och kvävebaser? Och att just sockret på brottsplatsen var tänkt att försvåra analysen extra mycket på lämnade dna-spår. (Dvs. att hans kontamination med olika vätskor inte enbart skulle fungera som vilka spårförstörare som helst - typ såpa, klorin, sprit etc - utan att han medvetet var ute efter specifikt sockerhaltiga lösningar för att kontaminera det socker som finns naturligt i dna-molekyler).

Med tanke på att flera av hans gamla vänner vittnat i FUP att EG skulle ha varit "väldigt smart" - och därtill intresserad av forensic-fiction - så kanske hans tankar gick i dessa banor när han ville genomföra det "perfekta brottet". Som den psykopat han verkar vara.

Har du aldrig hört uttrycket "stora fötter och liten hjärna" ?
E**** är ett levande bevis för att det talesättet stämmer till 100 % .
Om E**** nu var så jävla insatt i ämnet hur kommer det sig att hans
DNA finns på byxorna på T** trots att de är indränkta i olika västskor .
Om man mätte de elektriska impulserna i E****:s hjärna skulle det inte bli något utslag .
Hans enda mål i livet verkar vara att äta om man bortser från att han gör ett
totalt urblåst försök att bättra på sin ekonomi i juni 2017 som också slutar
med att han hamnar i kurran och kommer att bli dömd till livstids fängelse .
Lägger man sen till hans fantasier i tingsrätten så ger det sannerligen inga
vibbar om en smart person på något vis .
Jo vänta , han den lille rasisten med araböron tycker ju att E**** är ett mensa-ämne förstås .
Citera
2018-03-06, 16:54
  #8942
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sant. Hon är ansvarig även om det är någon annan som gjort fel.
Förstår att du är ironisk nu, men det stämmer det du skriver.

Eftersom hon är chef för förundersökningen så är det hon som får stå till svars för vad andra gör fel. Så fungerar världen.

Även om det, kanske eventuellt, skulle vara någon piga i receptionen som blandat ihop saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Mr TQ, du tror inte det kan vara så att han var ute efter att leva ut sina fantasier om att mörda någon, att göra det perfekta mordet som han tänkt på i många år?
Han stannar till vid deras hus som ligger ute på landet, frågar efter vägbeskrivning och ber om att få låna toa för att få lite koll på vilka som befann sig i huset och för att förbereda sig lite. Sen när han går ut från toa gör han slag i saken.
Ungefär så tror jag det gick till.
Mr Kwack, visst ser jag det som en trolig teori. Har jag påstått något annat menar du?
Citera
2018-03-06, 16:59
  #8943
Medlem
Hoppas att Massi Fritz gör en 2 minuter tyst paus i sin slutplädering.
"Så här lång tid hade makarna Lekander en ångestfylld dödskamp i sitt egna hem".
(Fy fan, mår illa bara att skriva sådär)
Citera
2018-03-06, 17:01
  #8944
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Förstår att du är ironisk nu, men det stämmer det du skriver.

Eftersom hon är chef för förundersökningen så är det hon som får stå till svars för vad andra gör fel. Så fungerar världen.

Även om det, kanske eventuellt, skulle vara någon piga i receptionen som blandat ihop saker.

Mr Kwack, visst ser jag det som en trolig teori. Har jag påstått något annat menar du?

Nej, jsg var inte alls ironisk. Hon är chef för utredningen och är ansvarig. Sen vet jag inte om hon officiellt är ansvarig för tingsrättens arbete i frågan, men likafullt är hon ansvarig.
Citera
2018-03-06, 17:14
  #8945
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Förstår att du är ironisk nu, men det stämmer det du skriver.

Eftersom hon är chef för förundersökningen så är det hon som får stå till svars för vad andra gör fel. Så fungerar världen.

Även om det, kanske eventuellt, skulle vara någon piga i receptionen som blandat ihop saker.

Mr Kwack, visst ser jag det som en trolig teori. Har jag påstått något annat menar du?

Stå till svars ? Blir det dödsstraff för missen med vittnet för Gestrin nu tro ?
Fel kan det alltid bli men det har du väl svårt att fatta eller hur ?
Piga i receptionen ? Nu ska du inte förtala kvinnor igen .
Vet du vad , jag tror att du sitter ner och pissar precis som din favvo E**** .
Vad talar för att din polare E**** SANNOLIKT ville leva ut sina fantasier den dagen ?
Varför kunde det inte ha gått ut på att kunna köpa en ny leksaksspis på IKEA eller
att han ville bättra på sin kroppshyddas volym lite ytterligare på Mc D ?
Svärsonen trodde ju redan från början att det var ett rånmord .
Tänk om han har haft rätt hela tiden och dina fantasier om att han är
mystisk som gör denna reflektion är helt fel .
Då är du ju ännu mera korkad än din favvo E**** .
Citera
2018-03-06, 17:18
  #8946
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Edvin är absolut inte smart, inte heller kunnig om hur man genomför det "perfekta mordet". Han tar med sig sin mobil till brottsplatsen och tar dessutom ut pengar från en bankomat med offrens kort. Han visste omöjligt att kameran var avslagen på söndagar, där hade han bara tur att han inte fastnade på bild och åkte dit inom några dygn. Han betalar dessutom allting han köper relaterat till mordet med sitt kort, dessutom väldigt tätt inpå då mordet sker.

Hans mordfantasi han berättar om tidigare i förhören innehåller även den ett mobilspår. Där skulle han till och med ringa UPP offret för att locka honom till mordplatsen. Nej, Edvin är riktigt korkad.

Ja, man undrar lite över detta. Låt vara att det är mänskligt att vara ung och dum, men här tycks ju GM excellera i fenomenet att lyckas övertyga sig själv om sin slughet – så till den milda grad att han agerar total blindgångare. Ibland kan ju två personer i ett lyckligt sammanträffande trigga och lura varandra in i en situation där saker barkar iväg, men ensamma brukar ju akta sig desto mer för att de känner på sig att deras vett är begränsat och vet att följderna är oerhörda.

En narcissist som exv J Möller kan man förstå att hon liksom kräver att verkligheten ska böja sig efter hennes vilja, och resten sköter en grandios självöverskattning om, med affekterad "målmedvetenhet".
Men man trodde kanske inte att GM här hörde till narcissisternas skara. (Kanske en fråga om tid -- JM är ju lite äldre.) Men den där självöverskattningen måste ju vara en form av mental kompensationsfigur för att försvara tillkortakommanden på livets andra områden. Ändå är det överraskande hur man kan lura sig själv så brutalt upp i galen skorsten. Och monumentalt selektivt slug (som JM), som om man hade smartness-frikort rakt över hela linjen för att man har lyckats få något rätt någon gång, och fått beröm av morsan (hon måste ju veta...). Det är på sitt sätt skrämmande.

Sen är det ju så med CSI att det är påhittat för att roa och se snyggt ut, och en handfull andra sekundära bevekelsegrunder, och det hade nog inte skadat att underkasta en del av bevisandet där lite kritisk granskning. Bevisvärdering på riktigt torde ha en del kännetecken som man ofta missar där, för att det är mindre sexigt och tar längre tid, och, i Götaland, i mycket bygger på att man ganska kvickt lär känna vilka dårar som finns, var de hållit hus och vad som kan förväntas av dem.
Citera
2018-03-06, 17:30
  #8947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Mr Kwack, visst ser jag det som en trolig teori. Har jag påstått något annat menar du?
Tyvärr skrattade jag åt din namnsmutskastning. Det ska inte hända igen. Du svajar lite mellan dina teorier. Om jag nu inte blandat ihop dig med någon annan så är det väl du som har framhållit att detta måste vara en planerad handling från E:s sida, att han utsett Lekanders som måltavlor? Har jag fel ber jag inte om ursäkt.
Citera
2018-03-06, 17:31
  #8948
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Han var rädd för sina egna tankar, säger vittnet.
Corren.se, förhör med en kvinna på Missing people.


Han har även berättat kusliga detaljer om hur han skulle gå tillväga, enligt liverapporteringen.

Läste att någon varit på rättegången idag, vad var det för detaljer hon berättade om?
Citera
2018-03-06, 17:35
  #8949
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Edvin är absolut inte smart, inte heller kunnig om hur man genomför det "perfekta mordet". Han tar med sig sin mobil till brottsplatsen och tar dessutom ut pengar från en bankomat med offrens kort. Han visste omöjligt att kameran var avslagen på söndagar, där hade han bara tur att han inte fastnade på bild och åkte dit inom några dygn. Han betalar dessutom allting han köper relaterat till mordet med sitt kort, dessutom väldigt tätt inpå då mordet sker.

Hans mordfantasi han berättar om tidigare i förhören innehåller även den ett mobilspår. Där skulle han till och med ringa UPP offret för att locka honom till mordplatsen. Nej, Edvin är riktigt korkad.

Han har nog ganska höga tankar om sin egen slughet och i sina egna ögon trodde han nog - fram tills den dag han greps - att han hade lyckats begå det "perfekta brottet" och överlistat utredarna. (En tendens han velat fortsätta med under förhören och nu senast förra veckan på rättegången). Känns som att han varit övernoggrann med vissa saker (plasthandskar, hälla ut vätskor etc), men däremot underskattat sina andra, minst sagt korkade, misstag.
Citera
2018-03-06, 18:03
  #8950
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Det verkar som om rättegången kommer att kunna avslutas i morgon. Rättens ordförande diskuterar med parterna.
Corren.se

Kan vi räkna med att domen kommer inom två veckor, från i morgon?
Citera
2018-03-06, 18:10
  #8951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Kan vi räkna med att domen kommer inom två veckor, från i morgon?

Du tror inte att det blir en RPU honom?
Citera
2018-03-06, 18:15
  #8952
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte att det blir en RPU honom?
Du har så rätt så! Naturligtvis blir det en RPU.
Gestrin kommer inte motsätta sig detta, enligt dagens intervju. Inte heller kommer försvaret motsätta sig detta, i en intervju tidigare i veckan.

Fast först måste de ju komma fram till att han är skyldig, antar jag, innan de skickar iväg honom på RPU-kollo. Kommer de fram till att han är oskyldig så blir det ju ingen RPU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback